Subaru BRZ STI Concept predstavljen zvanično

Na autosalonu u Los Angelesu, za Subaru počinje nova etapa: Japanska kompanija će predstaviti sportski model razvijen u diviziji STi, sa pogonom na zadnje točkove. Iako pogon na zadnje točkove nije tradicionalan za ovu japansku kompaniju, za pokretanje koncepta se brine "klasika": dvolitarski benzinski agregat tipa boxer...

Motor i sistem ubrizgavanja D-4S
"Kvadratni" agregat (prečnik x hod klipa = 86 x 86 mm) zapremine 1998 cm3, može se pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvija Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Sistem je sposoban da radi u raznim režimima:
Režim "Malog opterećenja"
U stanju mirovanja, motor koristi samo sistem direktnog ubrizgavanja. Kada motor radi u uslovima niskog ili srednjeg opterećanj u režimu niskog broa obrtaja, aktiviraju se oba sistema ubrizgavanja. Time se stvara homogena smesa vazduha i benzina, u odnosu 12-15:1, što stabilizuje sagorevanje, smanjuje potrošnju i emisiju štetnih materija.
Režim "Visokog opterećenja"
I kada motor radi u uslovima visokog opterećenja, koristi se sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar. Time se obezbeđuje hlađenje usisnog kanala, jer se gorivo doprema direktno u komoru za sagorevanje. I u ovom slučaju je odnos u smesi vazduha i benzina 12-15:1. Ovim sistemom se obezbeđuje smanjena potrošnja goriva i smanjenje emisije štetnih materija. Brizgaljke u cilindrima rade pri maksimalnom pritisku od 130 Bara.

Snaga motora nije zvanično obelodanjena, što ostavlja prostor za spekulacije. Prema nepotvrđenim informacijama, snaga motora će iznositi oko 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment 205 Nm pri 6.600 o/min. Maksimalan broj obrtaja će biti ograničen na 7.400 o/min. Govori se i o snažnijoj verziji, koja će razvijati oko 270 KS.
Nisko težište
Krov koncepta je izrađen od karbonskih vlakana, što u kombinaciji sa motorom tipa boxer, obezbeđuje automobilu veoma nisko težište. Cilj inženjera je bio da razviju automobil sa što boljim voznim osobinama, pa je motor smešten čak 120 mm niže nego kod bilo kojeg današnjeg Subaru automobila. Zato se BRZ može pohvaliti idealnim težištem u visini od 460 mm (Nissan GT-R 495 mm, Lexus LFA 445 mm, Porsche Cayman 482 mm). Masa automobila je raspoređenja po osovinama u odnosu 53:47 u korist prednje osovine, a u odnosu na druge Subaru modele, motor sa menjačem (šestostepeni manuelni ili automatski) je pomeren za 240 mm u smeru ka sredini vozila. To je učinjeno sa ciljem da se dobiju što bolje vozne osobine.

Oslanjanje
Koncept stoji na felnama prečnika 18 inča, preuzetim od modela STi, "obuvenim" u pneumatike 215/45 napred i 225/45 pozadi. Kočioni sistem je marke Brembo. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a veoma nisko postavljenim amortizerom i oprugama. Zato je prednji deo modela BRZ veoma nizak. Pozadi je nezavisno oslanjanje sa više tačaka, što garantuje odličan kontakt sa podlogom.
Karoserija 2+2 putnika
Automobil sa dvoja vrata i 2+2 enterijerom je 4.230 mm dugačak, 1.800 mm širok i samo 1.280 mm visok, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm. Zadnja sedišta će moći da koriste i odrasle osobe, jer je udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta 700 milimetara. Važnu ulogu u tome igraju i nasloni prednjih sedišta, koja imaju udubljenja u sebi, kako bi se obezbedio što veći prostor za kolena putnika koji se voze na zadnjim sedištima. Dužina kabine (od instrument table do zadnjeg naslona) iznosi 1.615 mm. Zadnje nedeljivo sedište se može oboriti, i dobiti dodatni prostor za prevoz prtljaga.

Koeficijent aerodinamičkog otpora iznosi 0,27, što je veoma dobar rezultat. Za dodatni pritisak na zadnju osovinu, brine se ne samo krilo na zadnjim vratima, već i funkcionalni difuzor sa četiri integrisana završetka izduvnog sistema.
Automagazin.rs