AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86. Japanska kompanija, danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije novog sportskog modela, razvijenog u saradnji sa kompanijom Subaru. Koncept modeli su nosili oznake FT-86 i FT-86 II, a serijska verzija u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86, a na domećem japanskom tržištu kao Toyota 86...

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Ciljna grupa kupaca je već određena. Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim.

Nasleđe

Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin AE86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno raspoređena, zbog čega je Corolla Levin AE86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

Dizajn

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izrađene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok međuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Enterijer

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Motor i menjač

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Svetska premijera modela Toyota GT 86 biće održana na predstojećem Tokio Motor Show, a prodaja će početi u leto 2012. godine. Nemački mediji najavljuju da će cena modela Toyota GT 86 iznositi oko 30.000 evra.

VIDEO:



VIDEO 2:



Automagazin.rs

Toyota Aqua/Prius C: Mali Prius predstavljen zvanično

Toyota Aqua/Prius C: Mali Prius predstavljen zvanično

Kompanija Toyota zvanično je predstavila najmanji serijski hibrid, koji će u Evropi, iz marketinških razloga, biti svrtan u seriju Prius. Na domaćem japanskom tržištu, novi model će nositi naziv Aqua. Evropska prodaja Priusa C će početi posle njegovog debija, koji je planiran za martovski sajam automobila u Ženevi...

Video: Chevrolet Sonic RS 1,4 Turbo

Video: Chevrolet Sonic RS 1,4 Turbo

Chevrolet će na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviti serijsku sportsku verziju hatchback modela Sonic (u Evropi Aveo), sa oznakom RS. Chevrolet Sonic RS pogoni turbo motor zapremine 1,4 litra, čija maksimalna snaga iznosi 140 KS, a maksimalan obrtni moment 200 Nm...

Video: Toyota GT 86 vs. Toyota Sports 800

Video: Toyota GT 86 vs. Toyota Sports 800

Prvi i poslednji - na jednom video snimku su se sastali prvi sportski automobil u istoriji kompanije Toyota, i najnoviji sportski model u ponudi japanske kompanije. Uživajmo u ovom zanimljivom videu...

Mini Countryman JCW: Prve zvanične fotografije

Mini Countryman JCW: Prve zvanične fotografije

Prve oficijelne fotografije nam pokazuju najsnažniju verziju modela Countryman, koji je snimljen tokom testiranja u Austriji. Mini Countryman JCW, po uzoru na ostale verzije John Cooper Works, dobio tvrđe amortizere, novo oslanjanje niže 10 milimetara i snažnije stabilizatore...

Kia Rio auto godine u Hrvatskoj - HR Auto 2012

Kia Rio auto godine u Hrvatskoj - HR Auto 2012

Rio je sa 88 bodova uverljivo nadmašio drugoplasiranog VW Up! i trećeplasiranog Ford Focusa i osvojio prestižno priznanje koje već 18. godinu zaredom dodeljuju automobilski novinari u Hrvatskoj. Odlukom desetočlanog žirija Zbora automobilskih novinara Hrvatskog novinarskog društva Rio je proglašen automobilom godine...

Citroën DS1: Stiže i četvrti član DS porodice

Citroën DS1: Stiže i četvrti član DS porodice

O proširenju ponude ekskluzivne serije DS, modelom koji će konkurisati automobilima kao što je Fiat 500, spekuliše se već druže vreme. Nove informacije o budućem modelu Citroën DS1, obelodanio je nemački automobilski magazin Audi Bild...

ABS: Bez alkohola i vožnje za vreme dočeka Nove godine!

ABS: Bez alkohola i vožnje za vreme dočeka Nove godine!

Svаke godine u dаnimа novogodišnjih i božićnih prаznika, dogаđаju se sаobrаćаjne nezgode sа nаjtežim posledicаmа. Broj poginulih i teško povređenih u toku nаjluđe noći vаrirа od godine do godine, аli se nezgode sа teškim posledicаmа uvek dogаđаju u ovo vreme! Poštovаni vozаči, vreme predviđeno zа proslаvu nаjluđe noći nekome od nаs može postаti košmаr...

Video predstavljanje - Modernizovani Audi A4 allroad quattro

Video predstavljanje - Modernizovani Audi A4 allroad quattro

Nedugo posle premijere modernizovane serije Audi A5, nemački proizvođač je predstavio facelift modela A4 sedan i karavan, A4 allroad quattro, S4 i S4 Avant. Novi prednji deo i novi motori - to su glavne promene, sa kojim i Audi A4 allroad quattro ulazi u modelsku godinu 2012. Predstavljamo zanimljiv video...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje