AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86. Japanska kompanija, danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije novog sportskog modela, razvijenog u saradnji sa kompanijom Subaru. Koncept modeli su nosili oznake FT-86 i FT-86 II, a serijska verzija u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86, a na domećem japanskom tržištu kao Toyota 86...

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Ciljna grupa kupaca je već određena. Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim.

Nasleđe

Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin AE86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno raspoređena, zbog čega je Corolla Levin AE86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

Dizajn

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izrađene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok međuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Enterijer

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Motor i menjač

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Svetska premijera modela Toyota GT 86 biće održana na predstojećem Tokio Motor Show, a prodaja će početi u leto 2012. godine. Nemački mediji najavljuju da će cena modela Toyota GT 86 iznositi oko 30.000 evra.

VIDEO:



VIDEO 2:



Automagazin.rs

Subaru Impreza WRX STI S206: Bolji izgled i veća snaga

Subaru Impreza WRX STI S206: Bolji izgled i veća snaga

Sportsko odeljenje „Fudži teške industrije“ – STI (Subaru Tecnica International) koje već četvrt veka brine o razvoju i proizvodnji vrhunskih sportskih automobila Subaru i njihovom učešću u automobilskim sportskim takmičenjima upravo je lansiralo specijalno izdanje modela „subaru impreza wrx sti“ koji nosi oznaku „S206“.

Volkswagen Grupa nagrađuje najbolje praktikante iz celog sveta

Volkswagen Grupa nagrađuje najbolje praktikante iz celog sveta

Volkswagen Grupa je dodelila "Nagradu za najboljeg praktikanta" svojim najuspešnijim mladim učenicima iz celog sveta. Nagradu za izuzetnu profesionalnu kompetenciju je dobilo 27 učenika iz 12 zemalja, i prvi put je obuhvatila i mlade talente iz Šangaj Volkswagena i FAW Volkswagena u Kini...

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series

Posle modela SLK 55 AMG Black Series, CLK 63 AMG Black Series i SL 65 AMG Black Series, dolazi nova "crna serija". Vrhunac serije Mercedes-Benz C klasa, postao je model C 63 AMG Coupe Black Series, kojeg pokreće agregat snage 380 kW. Pred nama je novi video...

Abt Audi R8 GTR - Najbrži policijski automobil na svetu

Abt Audi R8 GTR - Najbrži policijski automobil na svetu

Essen Motor Show 2011 ima novu zvezdu. Nemačka tjunerska kompanija ABT, tamo je predstavila još jedan automobil namenjen organima reda. U sklopu reklamne kampanje Tune it! Safe!, kompanija poznata po preradama automobila iz Ingolstandta, prikazala je najbrži policijski automobil na svetu - Abt Audi R8 GTR...

Essen Motor Show: AC Schnitzer BMW 650i Coupe

Essen Motor Show: AC Schnitzer BMW 650i Coupe

AC Schnitzer je dokazano ime u svetu tjuninga automobila marke BMW, a svoju visoku reputaciju je potvrdio i na aktuelnom Essen Motor Show (26.11 - 04.12. 2011). Tamo je nemačka tjunerska kompanija predstavila model ACS6 5.0i, koji je, kao što nam sama oznaka kaže, razvijen na bazi modela 650i...

Porsche Panamera Turbo by Hamann

Porsche Panamera Turbo by Hamann

Za sve ljubitelje tjuniranih supersportskih limuzina (naravno, za one sa dubokim džepom), kompanija Hamann je pripremila program unapređenja za fastback model Panamera. Pored specijalnog widebody seta, Panamera je dobila i novo "krdo konja" pod haubom...

AMG Experience 2025
Slika nedelje