Fiat razvio supersnažni turbo-dizel agregat

Kompanija Fiat krajem tekuće godine svoju ponudu agregata obogatiće snažnim bi-turbo dizelskim motorom "Common-Rail" koncepcije ubrizgavanja, koji razvija 180 i 190 konjskih snaga, iz 1.910 kubnih centimetara zapremine podeljenih u četiri cilindra

Četvorocilindraš zapremine 1.910 cm3 opremljen je sa 4 ventila po cilindru i meri kompresioni odnos od 16,5:1. Dva turbo punjača obogaćena su intercoolerom i umnogome doprinose respektivnom razvoju 180, odnosno 190 konjskih snaga. Oba agregata, i onaj od 180 i 190 konjskih snaga, maksimalnu snagu razvijaju pri 4.000 o/min. Obe verzije maksimalni obrtni moment od 400 Nm razvijaju pri 2.000 o/min, pri čemu je 300 Nm dostupno već pri 1.250 o/min.
Za ubruzgavanje nafte brine se cilindar sa zajedničkim vodom (Common-Rail), koji gorivo ubrizgava pod pritiskom od 1.600 bara. Oba agregata ispunjavaju Euro 5 ekološku normu. Masa agregata iznosi 185 kilograma, a njegove dimenzije su 679 x 551 x 712 milimetara. Agregat prati savremene trendove konstrukcije turbo-dizelaša. Klasičan turbo punjač dopunjen je jednim manjim slabijim, koji se stara za bolje performanse u niskim obrtajima, odnosno smanjuje efekat "turbo rupe". U početku, krajem tekuće godine ovaj agregat pokretaće modele Alfa Romea: Breru i 159. Kasnije će se ovaj motor pojaviti i u modelima Fiata i Lancie. Goran Sarić - Automagazin