Vladan Petrović o novoj Hyundai Elantri - Prvi utisci

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom karoserijom dužine 4.530 mm, širine 1.775 mm, i visine 1.445 mm, koju karakterišu interesantni oblici. Prve kilometre u novoj Elantri, iza sebe ima i test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Prenosimo urtiske Vladana Petrovića u celini.
Dizajn
"Iako je dizajn stvar ukusa, mislim da je teško pronaći nekog, kome se ovaj automobil nije dopao. To možemo primetiti i po reakcijama ljudi, kada stojimo na semaforu. Vozači su veoma često otvarali prozor i raspitivali se o automobilu. Meni lično se dopada dinamičnost i sportske linije, koje su vešto uklopljene u karoseriju porodičnog automobila. Biću slobodan da kažem da, u dizajnerskom smislu, nova Elantra predstavlja "izvinjenje" za izgled prethodnih generacija."

Enterijer
"Sedišta su prijatna, a bokovi obloženi kožom odlično prihvataju telo. Sedišta imaju optimalnu dužinu, što je veoma važno za dobar oslonac butnog dela nogu. Centralni deo instrument table ima fluidan oblik u smeru ka naviše, što je odlično rešenje za desno koleno, koje ne može dotaći plastiku centralne konzole. Što se uređenja instrumenata tiče, nemam zamerki. Većina komandi je upravo tamo gde ih očekuje prosečan vozač. Instrumenti su čitljivi, a grafika prijatna za oči. Jedina zamerka se odnosi na blještavo plavu boju instrument table, koja noću može da zamori na dužim putovanjima, ali to se lako rešava smanjivanjem intenziteta svetlosti. Volan je obložen kožom i dobro "leži" u ruci, a sportski orijentisani vozači će verovatno žaliti što nije trokraki."

Motor
"Test model je pogonio agregat 1.6 MPI Gamma, koji iz 1.591 cm3 zapremine razvija čak 132 konjske snage pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od 158 Nm pri 4.850 o/min. Za ovako dobar rezultat, treba zahvaliti sistemu za varijabilan "tajming" aktiviranja usisnih i izduvnih ventila. Ono što prijatno iznenađuje, jeste činjenica da je motor izuzetno tih i savršeno "miran". Do volana i ručice manjača ne dolaze apsolutno nikakve vibracije. Motor linearno razvija snagu, a u visokom režimu obrtaja (od 4.500 do 6.000 o/min), pokazuje i svoj sportski karakter. Palac nagore zaslužuje i šestostepeni manuelni menjač. Precizan je, a hodovi su relativno kratki."

Oslanjanje
"Hyundai Elantra je automobil osmišljen za komfornu vožnju, a ne sportsku. To znači da ne morate da se brinete za plombe u zubima, kada vozite po našim putevima prepunim udarnih rupa. Oslanjanje veoma uspešno filtrira udarce, a do kabine dolazi samo prigušeni zvuk pneumatika. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, automobil veoma uspešno savladava poprečne neravnine na putu. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno, ali ponavljam da je Elantra razvijena za komfornu, a ne sportsku vožnju. Uostalom, nelogično je da od porodičnog sedana tražimo sportske osobine. Elantra će svom vlasniku obezbediti prilično neutralnu vožnju. To znači da ne nudi puno zabave u vožnje, alu zato je veoma sigurna u svim situacijama i ne može se iznenaditi, čak ni prilikom brze promene smera."

Test modela Hyundai Elantra, objavićemo uskoro.
Cenovnik nove generacije modela Hyundai Elantra, možete pogledati na www.hyundai.co.rs.
Automagazin.rs