BMW u tajnosti razvija laserska svetla

Zbogom xenoni, bi-xenoni i LED! Budućnost automobilskog osvetljenja je u laserima, koji će obezbediti bolje osvetljenje, a samim tim veći stepen bezbednosti. U poređenju sa sistemom LED, laserima je potrebna polovina manje energije, što će značajno uticati na smanjenje potrošnje goriva, odnosno smanjenje emisije štetnih materija u životnoj okolini...

Svetlosna efikasnost LED dioda iznosi 100 lumena po wattu (100 lm/W), a kod laserskih svetlosnih grupa će iznositi oko 170 lumena po wattu. Zahvaljujući boljoj efikasnosti, laser svetla će biti prvi put primenjena kof plug-in hibrida BMW i8, koji će se u proizvodnji pojaviti 2014. godine.
Laser je izvor monohromatskog i koherentnog svetla, koje ima samo jednu boju i jednu talasnu dužinu, a takva talasna dužina svetla ima konstantnu faznu razliku. Rezultat ovakvih karakteristika, jeste činjenica da laser emituje paralelni snop, čiji inetenzitet je gotovo hiljadu putaq veći od onog koji prave aktuelna LED svetla.
Svetlo lasera će biti prilagođeno za korišćenje u svakodnevnom saobraćaju. Originalni plavi laserski snop će pomoću fluoroscentnog fosfornog materijala biti promenjen u jasno belo svetlo. Takav intenzitet laser svetla neće biti nebezbedan za ostale učesnike u saobraćaju. BMW čak tvrdi da će laser svetlo biti prijatno za oko drugog učesnika u saobraćaju.

Sledeća prednost lasera biće dimenzije samih laserskih dioda, koje će biti veličine 10 mikrometara, što znači da su hiljadu puta manje od kvatratnih LED dioda. Zahvajujući malim gabaritima laserskih dioda, glavne svetlosne grupe će u budućnosti biti značajno manje nego dana, a s obzirom da prednja svetla imaju važnu ulogu u duzajnu automobila, možemo očekivati promene i u ovoj sferi. Nova svetla neće biti "duboka" kao sadašnja, a moći će da se smeste i na nove pozicije na automobilu.

Pored veće efikasnosti osvetljenja i manje potrošnje energije, jedna od važnih prednosti su dimenzije laserskih dioda. Veličina laserskih dioda će iznositi 10 mikrometara, što ih čini hiljadu puta manjim od kvadratnih ćelija LED dioda.
Automagazin.rs