Nissan Juke-R: Iz mesta do 100 km/h za 3,7 s!

Nissan od početka oktobra prošle godine, postepeno otkriva informacije o konceptu Juke-R, koji predstavlja kombinaciju crossover modela Juke sa sportskim modelom GT-R. Posle oficijelnih skica, fotografija i video snimaka, pred nama su oficijelne tehničke informacije...

Pod haubom ovog ekstravagantnog modela, radi V6 Bi-turbo motor zapremine 3,8 litra, iz modela Nissan GT-R. Motor razvija maksimalnu snagu od 485 konjskih snaga i maksimalni obrtni moment 558 Nm, što su vrednosti koje odgovaraju Nissanu GT-R za modelsku godinu 2009. Juke-R iz mesta do 100 km/h stiže za 3,7 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 257 km/h. Kao što smo mogli očekivati, u odnosu na najbrži serijski Nissan Juke, verzija R je drastično brža. Nissan Juke 1.6 Turbo razvija maksimalnu snagu od 140 kW i maksimalni obrtni moment od 240 Nm, a iz mesta do 100 km/h stiže za 8,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h.
Zahvaljujući proširenim blatobranima, Juke-R je širi od originalnog modela. U odnosu na standardan model, Nissan Juke-R se razlikuje po proširenim blatobranima, modifikovanim branicima sa otvorima za hlađenje i zadnjem difuzoru. Novina je i specijalni dvodelni spojler na petim vratima. Neki delovi su izrađeni od karbonskih vlakana, a najveći deo karoserije je izrađen od metala. Od modela GT-R, "pozajmljene" su i atraktivne felne prečnika 20 inča.

Enterijer je zadržao osnovni izgled, ali neki delovi su preuzeti od modela GT-R, uključujući i volan, pedale i displej osetljiv na dodir, prečnika 7 inča. Središnja konzola, čiji je dizajn inspirisan izgledom rezervoara za gorivo na motociklu, ostala je nepromenjena. Enterijer je opremljen sa samo dva sportska (OMP) sedišta, sportskim bezbednosnim pojasevima i bezbednosnim kavezom. Kao što je poznato, premijerni Nissan GT-R imao je jedan kardan od motora ka zadnjoj osovini i šestostepeni roborizovan menjač. V6 motor zapremine 3,8 litara, opremljen sa dva turbopunjača, razvija 486 konjskih snaga, a iz mesta do 100 km/h stiže za samo 4 sekund. Inženjeri su pomenuti pogon u modelu Juke uparili sa 4x4 pogonom tipa Transaxle.

Biće proizvedena samo dva primerka ovog malog "bolida", jedan sa volanom na desnoj, a drugi sa volanom na levoj strani, zato što Britanci voze levom stranom, a Nissan želi ovaj automobil da propagira u celoj Evropi (nadamo se da će se pojaviti i u Srbiji:-). Iako će automobil ostati prototip, oba primerka će dobiti homologaciju za korišćenje u redovnom saobraćaju, a cilj razvoja ovog automobila je da se poveća interes za modelom Juke. Podsetimo, u prvoj godini u Evropi je prodato 100.000 primeraka modela Juke.
Automagazin.rs