Seat Ibiza (2012): Više atraktivnosti, manja potrošnja

Aktuelna generacija modela Seat Ibiza se proizvodi manje od četiri godine, a pred nam je prva modernizacija popularnog "španca" sa nemačkom tehnikom. Iako je Ibiza i dalje jedan od najlepših malih automobila na tržištu, vreme diktira nove trendove...

Prednji deo automobila je promenjen onoliko, koliko smo mogli videti i na špijunskim fotografijama. Oble linije su nestale, a nasledile su ih agresivnije, što se odnosi pre svega na dizajnerske detalje na branicima i glavnim svetlosnim grupama. Vertikalne linije na maski hladnjaka su zamenjene mrežom u obluku saća. Na zadnjem delu automobila, nema toliko promena. Blago je modifikovan branik i grafika svetlosnih grupa. Originalne linije na bokovima automobila, ostale su nepromenjene.
Kao i do sada, u ponudi će ostati tri karoserijske verzije: trovratni SC, petovratni model i karavan ST. Naravno, neće nedostajati ni sportsko izdanje FR (Formula Racing).
U glavnoj ulozi potrošnja
Paleta pogonskih jedinica počinje dobro poznatim benzinskim 3-cilindarskim agregatom 1.2 (44 kW), koji se proizvodi u Mladoj Boleslavi (Češka Republika). Sledi turbo benzinski motor 1.2 TSI (77 kW), koji sada razvija maksimalni obrtni moment od 175 Nm pri 1.550 o/min. Prosečna potrošnja goriva iznosi 5,1 l/100 km. Agregati TDI su još štedljiviji. Naprimer, verzija 1.2 TDI E-Ecomotive je opremljena sistemom Start-Stop, a prosečna potrošnja verzije od 55 kW i 180 Nm iznosi samo 3,4 l/100 km, dok je emisija CO2 89 g/km. Ibizu mogu pokretati i veći turbodizel motori, a najsnažniji je 2.0 TDI od 105 kW, sa kojim Ibiza razvija maksimalnu brzinu od 210 km/h i prosečno troši oko 4,6 l/100 km. Na određenim tržištima je dostupna i verzija Ibiza 1.6 LPG, koja razvija 59 kW, a pored benzina može da koristi i tečni gas.

Formula Racing
Iz potpuno drugog sveta nam dolazi verzija FR, koja pod haubom ima kompresorom i turbopunjačem opremljen 4-cilindarski motor 1.4 TSI od 110 kW (150 KS), koji će u ponudi biti i u karavan verziji. Sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom, Ibiza FR iz mesta do 100 km/h stiže za samo 7,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Pored DSG menjača, Ibiza može biti opremljena i menjačem sa pet ili šest stepeni prenosa. Standard u najnižem nivou opreme Reference se nalazi ABS, a u skupljim verzijama se može naći i elektronska blokada menjača XDS. Osvežena Ibiza stoji na najmanjim felnama od 15 inča, ili najvećim od 17 inča. Drugi stepen opreme podrazumeva i klimatizaciju. Bi-Xenon farovi sa LED diodama za dnevno osvetljenje, mogu se dobiti uz doplatu. Svetla za maglu standardno ima samo verzija FR. Konačno je i Seat Ibiza dobila displej osetljiv na dodir, koji reflektuje informacije sa navigacionog sistema, putnog kompjutera, audio i Bluetooth handsfree sistema. Zapremina prtljažnik kod verzije SC (Sport Coupe) iznosi 284 litra, kod petovratne verzije 292 litra, a karavan ST (Sport Tourer) može se pohvaliti prtljažnikom zapremine 430 litara!

Osvežena Seat Ibiza će u naše prodajne salone stići pre leta, a spekiliše se da će ove godine biti predstavljena i sportska verzija Cupra. Aktuelna, četvrta generacija modela Ibiza, prodaja je u pola miliona primeraka, a njeni vlasnici su uglavnom mlađi ljudi.
Automagazin.rs