Toyota je vodeća u industriji sa najnižim emisijama CO2 u Evropi

Toyota Motor Europe (TME) je prepoznata kao lider u automobilskoj industriji sa najnižim emisijama CO2 u nedavno objavljenom izveštaju Evropske komisije i Evropske agencije za zaštitu životne sredine za 2010. godinu...

Prosečne emisije CO2 za ceo asortiman TME su 112.2 g/km (odnosi se i na Toyota i Lexus vozila), što je znatno ispod industrijskog proseka od 140 g/km i nekih 16 g/km niže od ciljanih emisija Komisije za TME koje iznose 128.35 g/km.
Nedavni rezultati su sastavno deo napora Komisije za smanjenjem emisija CO2. Kao prvi izveštaj takve vrste, rezultati za 2010. i 2011. će se koristiti kao indikatori za automobilsku industriju prema kojima svaki proizvođač treba da postigne cilj za 2012. Po trenutnim propisima, izveštaj za 2010. obuhvata 65% vozila sa najnižim emisijama za svakog proizvođača.
Cilj za TME od 128.35 g/km je postavljen na osnovu 564,633 novoregistrovanih Toyota i Lexus vozila tokom 2010. u zemljama članicama Evropske unije. Na osnovu metoda za izračunavanje emisija za 2015, koji uzima u obzir 100% flote, prosečna emisija čitavog asortimana TME u 2012. je bila 129 g/km, što je samo 0.7 g/km iznad cilja kompanije i već ispod industrijskog cilja Komisije za 2015. koji iznosi 130 g/km i uzima u obzir 100% flote.
Nedavni rezultati ne samo da potvrđuju Toyotino ekološko vođstvo, već takođe potvrđuju dugoročnu globalnu strategiju kompanije ka čistoj i održivoj mobilnosti, kroz uvođenje i masovnu upotrebu vozila sa potpuno hibridnom tehnologijom. Prvi put predstavljen u Japanu 1997. godine (2000. godine u Evropi), Toyota Prius je bio prvo na svetu masovno proizvedeno potpuno hibridno vozilo, te je ubrzo postao favorit tokom dugog niza godina. Ove godine, Prius porodica će dobiti dva nova člana – Prius+ sa sedam sedišta i Prius Plug-in Hybrid.
Ukupna prodaja Toyota i Lexus potpuno hibridnih vozila širom sveta je prešla 3.5 miliona u 2011. i ta brojka raste kako Toyota proširuje svoj hibridni asortiman. U Evropi, preko 10% Toyota i Lexus vozila prodatih u 2011. su bili hibridi. Po prvi put, Toyota će uvesti svoju potpuno hibridnu tehnologiju u kompaktni B segment, sa potpuno novim Yaris hibridom u 2012. Predstavljen 2011. na Sajmu automobila u Frankfurtu, Lexus GS 450h će takođe biti dostupan 2012. godine.

Toyota veruje da je hibridna tehnologija jedan od najefektnijih i najpraktičnijih načina za smanjenje emisija i potrošnje goriva, sa značajnim kratkoročnim i srednjoročnim rezultatima. Kompanija neprekidno poboljšava svoju već dokazanu hibridnu tehnologiju, tako što smanjuje težinu baterija i povećava efikasnost svog Hybrid Synergy Drive pogona. Toyota takođe razvija druge tehnologije kako bi unapredila ekološku mobilnost u budućnosti, sa rešenjima koja variraju od biogoriva, preko električnih vozila, pa do vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama. Na nedavno održanom Sajmu automobila u Tokiju predstavljena su dva nova koncepta – ultrakompaktni i lagani električni FT-EV III, namenjen za kratke gradske vožnje i limuzina sa gorivim ćelijama, FCV-R, kao radna platforma za serijski model planiran za 2015.
Odluka Evropske komisije koja potvrđuje rezultate može da se vidi ovde.
Toyota Srbija