AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Bosch-grupa je u 2011. godini premašila svoj cilj rasta: prema preliminarnim brojkama ovo preduzeće za ravoj tehnologija i pružanje usluga ostvarilo je u prethodnoj poslovnoj godini promet od 51,4 milijarde evra. To je za 8,8 procenata više u odnosu na 2010. godinu.

„U godini jubileja smo imali mogućnost da se razvijamo i to uprkos teškim okolnostima kao što su državni dugovi i kriza evra ili prirodne katastrofe u Japanu sa dramatičnim posledicama“, rekao je Franz Ferenbah, predsednik upravnog odbora Bosch-a. Time je kompanija ostvarila najveću stopu rasta od 2000. godine.

Rezultat pre oporezivanja u 2011. godini je zbog vanrednih opterećenja iznosio tačno pet posto od prometa, što je ispod našeg postavljenog cilja od sedam do osam posto. „Mi smo potpuno zadovoljni ovakvim rezultatom. Bez vanrednih opterećenja dostigli bismo naš zadati cilj“, rekao je Ferenbah. Kao vanredna opterećenja naveo je povećane troškove materijala, znatna ulaganja u oblasti budućnosti kao što su elektro-mobilnost ili obnovljive energije, kao i gubici u poslovnom sektoru za solarnu energiju.

Bosch premašio cilj rasta u 2011. godini

Prvi put više od 300 000 zaposlenih u Bosch-u

Pošto je došlo do razvoja poslovanja i broj zaposlenih u Boschu je porastao za skoro 20 000. 1.1.2012. broj zaposlenih je nešto veći od 303 000. Najveći rast desio se u Evropi. U njoj je otvoreno više od 10 300 radnih mesta, od toga samo u Nemačkoj 5 200, u Mađarskoj 1 700 i u Turskoj  1 600. Značajan rast ponovo je zabeležen u azijsko-pacifičkom regionu. Tamo je Bosch zaposlio 8 200 ljudi više nego prethodne godine. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi Bosch je povećao broj zaposlenih za tačno 1 200.  

Internacionalna prisutnost se i dalje širi

Promet Bosch-grupe je u 2011. porastao u svim važnim ekonomskim regionima u svetu: u Evropi je promet Bosch-a porastao za 9,5 procenata na više od 30 milijardi evra, pre svega zbog veoma dobrog razvoja u Nemačkoj, gde je zabeležen rast od 10 posto na 12 milijardi evra. U azijsko-pacifičkom regionu kompanija je povećala promet za skoro 9 procenata na tačno 12 milijardi evra, a u Severnoj i Južnoj Americi za 7 procenata na više od 9 milijardi evra. Istovremeno Bosch je u prošloj godini pojačao svoju internacionalnu prisutnost: kompanija je npr. u Kini, na lokaciji Suzhou  proširila proizvodnju sistema za regulaciju kočenja. U Vijetnamu je Bosch napravio pogon za proizvodnju člankastih traka za kontinualni automatski prenos u vozilu i otvorila svoj prvi centar za razvoj softvera u jugoistočnoj Aziji.

Svi poslovni sektori su ostvarili rast

Sva tri poslovna sektora su doprinela rastu prometa: sektor automobilske tehnologije je prvi put ostvario promet veći od 30 milijardi evra koji je za 8 procenata veći u odnosu na prethodnu godinu. Najveći rast prometa zabeležio je sektor industrijske tehnologije, rast od 20 posto na 8 milijardi evra. Poslovni sektor robe široke potrošnje i građevinske tehnologije nastavlja sa svojim konstantnim rastom od 4,3 posto, te je ostvario promet od 13 milijardi evra.

Ne očekuje se recesija svetske ekonomije - Bosch će imati rast i u 2012.

Bosch smatra da će u 2012. godini doći do daljeg slabljenja svetske ekonomije, ali ne očekuje globalnu recesiju. Nakon rasta prometa od 3,2 procenta u 2011. godini, kompanija računa da će u 2012. godini ostvariti rast od 2,5 procenata. Obazirući se na situaciju u Evropi Ferenbah je rekao: „Da li će doći do stagnacije ili čak do recesije, zavisi uglavnom od brzog i doslednog sprovođenja potrebnih reformi u euro-zoni.“ S obzirom na ove okolnosti Bosch-grupa očekuje rast prometa od tri do pet procenata. Ali i u Severnoj i Južnoj Americi kompanija vidi šanse za postigne rast prometa. Broj zaposlenih u celom svetu treba da se poveća, a u Nemačkoj da ostane konstantan.

Potvrđena strategija

Za Bosch dobar poslovni napredak kako na regionalnom nivou tako i u okviru poslovnih sektora predstavlja potvrdu njegovih preduzetničkih strategija. „Mi se čvrsto držimo naše strategije: sa pozicioniranjem u različitim branšama, globalnom prisutnošću i velikim brojem inovacija i dalje ćemo koristiti velike šanse za naše preduzeće“, rekao je Ferenbah. Bosch će zato i dalje proširivati svoje aktivnosti u regionima u razvoju, pre svega u azijsko-pacifičkom regionu. Kompanija će u taj region u 2012. godini investirati 30 posto budžeta za materijalna ulaganja. Najveći deo će biti investiran u Kinu i Indiju, posebno za jačanje automobilske tehnologije. I pozicija u srednjoistočnoj Evropi treba da bude proširena novom fabrikom za proizvodnju brisača u Srbiji.

Istovremeno Bosch prati razvoj svojih poslovnih sektora. Jedan primer je sektor obnovljivih energija. „Naš cilj je da dugoročno gledano na tržištu obnovljivih energija budemo među najvažnijim proizvođačima, uprkos trenutno teškoj situaciji u ovoj branši“, rekao je Ferenbah. Veliku šansu on vidi u promeni energetske politike. Zapravo on od politike zahteva osnovne nacrte i celokupan koncept sa jasnim prekretnicama za sprovođenje. „Promena energetske politike je dugoročni zadatak zajednice, koja može da uspe samo ako svi – privreda, politika i društvo – slede isti cilj“, ubeđen je Ferenbah.

Snaga inovacije i dalje na visokom nivou

Bosch je u 2011.  godini u istraživanje i razvoj uložio više od četiri milijarde evra. Kompanija je na dan 1.1.2012. imala skoro 39 000 razvojnih inženjera, što je tačno za 4 500 više u odnosu na prošlu godinu. Samo u azijsko-pacifičkom regionu u ovoj oblasti je zaposleno više od 2 500 inženjera. U prethodnoj godini je prijavljeno 4 100 patenata, što je 260 patenata više u odnosu na 2010. godinu. To znači da se svakodnevno prijavi 16 patenata.

Bosch-grupa pojačava svoj angažman na poljima budućnosti kao što su elektro-mobilnost i internet stvari i usluga. Za elektro-mobilnost kompanija godišnje potroši 400 miliona evra. Do 2013. u serijsku proizvodnju ulazi 21 projekat za hibridni i potpuni elektro pogon u saradnji sa 13 proizvođača automobila. Pored toga Bosch nudi električne pogone za bicikle, a u budućnosti i za električne  eScooter-e. Prodajom više od 70 000  pogonskih sistema za 30 različitih brendova bicikala kompanija je u 2011. godini imala uspešan početak na ovom tržištu.

Bolja umreženost zahvaljujući internetu stvari i usluga

Ferenbah je ubeđen da će internet snažno uticati na promenu okruženja u pogledu konkurencije. Doduše Bosch će u klasičnom poslovanju sa hardverom i softverom još dugo biti nosilac rasta. Štaviše kompanija želi da još više iskoristi potencijale povezivanja preko interneta. Zbog toga se Bosch više posvetio ovoj oblasti budućnosti: nakon prošlogodišnjeg preuzimanja firme Inubit AG Bosch u ovoj oblasti već zapošljava 450 stručnjaka.

Jedan primer za povezivanje preko interneta stvari i usluga je energetska upravljačka platforma na kojoj Bosch radi. Ova platforma treba da nadzire i upravlja celokupnom potrošnjom energije u jednoj zgradi. Ovu uslugu će u budućnosti nuditi firma Bosch Energy and Building Solutions GmbH, koja je osnovana 2011. godine. Ona je specijalizovana za pružanje usluga na polju uštede energije komercijalnim kupcima kao što su fabrike, bolnice ili stambene zgrade.

Bosch

Video: Peugeot 107 - Najmanji lav ima osvežen izgled

Video: Peugeot 107 - Najmanji lav ima osvežen izgled

Umesto druge generacije, najmanji model marke Peugeot je dobio modernizovan dizajn. Posle sedam godina postojanja na tržištu, Peugeot 107 je dobio svoj drugi facelift. U ponudi je ostao 3-cilindarski 1-litarski motor snage 50 kW, koji beleži prosečnu potrošnju od samo 4,3 l/100 km...

Ovo je traktor budućnosti

Ovo je traktor budućnosti

Apsolvent industrijskog dizajna na Fakultetu multimedijalnih komunikacija u Zlinu (Češka Republika), David Polasek, osvojio je nagradu na prestižnom Red Dot Design Award, koje važi za najveće svetsko takmičenje iz oblasti industrijskog dizajna. Dizajner je predstavio svoje viđenje traktora budućnosti...

Fiat Panda 4x4 na testiranju u snežnim uslovima

Fiat Panda 4x4 na testiranju u snežnim uslovima

Fiat će još jednom u segmentu mini-automobila ponuditi unikatno vozilo sa pet vrata i pogonom na sve točkove. Mali SUV sa relativno niskom cenom, ali sa iznenađujuće dobrim voznim osobinama i van asfalta, najviše je popularan u alpskom regionu - u Austriji, Italiji, Švajcarskoj i Francuskoj...

BMW PREMIUM SELECTION - BMW Sertifikovana korišćena vozila

BMW PREMIUM SELECTION - BMW Sertifikovana korišćena vozila

Delta Motors je u svoju ponudu uvrstio  sasvim novu uslugu: BMW Premium Selection – prodaju sertifikovanih korišćenih vozila. Prodaja sertifikovanih korišćenih vozila će se obavljati u postojećem auto centru Delta Motorsa gde je jedan deo, prema zahtevnim BMW standardima, preuređen samo za potrebe prodaje korišćenih vozila...

Isporučena prva Scania R730 u Srbiji

Isporučena prva Scania R730 u Srbiji

Poučen odličnim iskustvima iz eksploatacije starije verzije tegljača Scania, Dragan Ivanović, osnivač i vlasnik transportnog preduzeća MD Ivanović iz Tavnika kod Kraljeva, odlučio je da vozni park uveća najsnažnijim serijskim kamionom u Evropi i najsažnijim modelom u Scanijinoj ponudi – tegljačem R730...

Hyundai Elantra automobil godine u SAD i prva po lojalnosti kupaca

Hyundai Elantra automobil godine u SAD i prva po lojalnosti kupaca

Hyundai Elantra je na upravo završenom sajmu automobila u Detroitu dobila nagradu ''2012 North American Car of the Year''. U oštroj konkurenciji i posle glasanja velikog broja akreditovanjih novinara automobilskih magazina i sajtova na teritoriji SAD za automobil godine u SAD progašena je Hyundai Elantra...

BMW M Performance: Dizel sa tri turba zvanično predstavljen

BMW M Performance: Dizel sa tri turba zvanično predstavljen

Minhenska divizija M GmbH, nedavno je najavila dolazak nove serije pod nazivom BMW M Performance Automobiles, a sada su pred nama i prve zvanične informacije i fotografije modela ove atraktivne serije. BMW M550d xDrive će stići do prvih nemačkih prodavaca 12. maja 2012. godine, a modeli X5 M50d i X6 M50d do prvih klijenata će stići 16. juna...

Dacia Lodgy na špijunskom videu

Dacia Lodgy na špijunskom videu

Pred nama je novi "špijunski" video, koji nam, pored spoljašnjosti, otkriva i enterijer novog Dacia modela Lodgy. Automobil je snimljen na parkingu u Francuskoj, a zvanična svetska premijera će biti održana na martovskom sajmu automobila u Ženevi...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje