Nova Subaru Impreza: prve zvanične informacije i fotografije

Četvrta generavija modela Subaru Impreza ima novi motor, lakša je i jednako velika kao prethodna generacija. Dizajn automobila je potpuno nov, ali su dimenzije gotovo identične: dužina automobila iznosi 4.414 mm (sedan: 4.580 mm), a međuosovinsko rastojanje produženo je sa 2.620 mm na 2.644 mm...
Prostor na zadnjim sedištima, povećan je za čak 5 centimetara, zahvaljujući potpuno novoj konstrukciji sedišta i unapređenoj instrument tabli, koja omogućava pomeranje pozicije putnika na prednjim sedištima ka napred.

Još veća promena je pomeranje donje ivice vetrobranskog stakla za punih 20 centimetara, zbog čega A stubovi imaju manji nagib, a sve rezultira međugeneracijskim povećanjem prostora u kabini i boljom aerodinamikom. Zanimljivo je da je dižina prednjih vrata veća za 13 centimetara, što značajno olakšava pristup automobilu. A stubovi su tanji, a instrument tabla je postavljena niže.

Prednje svetlosne grupe dizajnirane su u stilu modela Legacy, a maska hladnjaka se oslanja na izgled aktuelne generacije modela Impreza. Prednji branik je dinamičnije dizajniran, kao i značajno kraći poklopav motora. Kod nove generacije modela Impreza, i osnovni model ima širi trag točkova i proširene blatobrane. Zanimljivo su dizajnirane i zadnje svetlosne grupe, koje su slične kod hatchback modela i sedana.

Enterijer je dizajniran sa ciljem da zadovolji zahteve evropskih kupaca. Dizajn instrument table ističe kompaktnost i atraktivniji je nego kod prethodne generacije. Subaru ističe da će model WRX Sti ostati u prodaji u aktuelnom izdanju, kao nezavisan model. Nova Impreza će debitovati sa dva benzinska motora. Oba su nova: 4-cilindrični dvolitarski agregat FB20, koji je premijerno predstavljen u modelu Forestewr, a za Evropu će veoma zanimljiv biti 1,6-litarski boxer motor. Na Starom kontinentu možemo očekivati i dizel agregat 2.0 Boxer Diesel, ali za njegovu premijeru u novoj Imprezi, moramo sačekati septembarski sajam automobila u Frankfurtu.

Subaru je za novu Imprezu pripremio i nove menjače - petostepeni manuelni i drugu generaciju bestepenog menjača Lineartronic (CVT), sa kojim će nova Impreza biti značajno ekonomičnija. Pogon na sve točkove, biće u ponudi u dv verzije. S manuelnim menjačem, biće uparen sa sistemom Continuous AWD, sa centralnim diferencijalom i viskoznom spojnicom, koji deli moment između osovina u razmeri 50:50. Lineartronic menjač će biti uparen sa sistemom pogona Active Torque Split AWD, sa sistemom za varijabilnu raspodelu obrtnog momenta između osovina.

Automagazin.rs