Svetsko tržište u 2011. godini: BMW ispred Audija i Mercedesa

Kompanija sa četiri kruga u logotipu, u 2011. godini je prodaja više nego kompanija sa trokrakom zvezdom, ali BMW je i dalje najprodavaniji među premium markama. BMW je u 2011. godini prodao 1.380.384 nova automobila, što je najveća prodaja u konkurenciji premium brendova...
Mercedes-Benz se sa 1.260.912 prodatnih vozila nalazi na trećoj poziciji, a Audi je prošle godine prodao 1.302.650 automobila, što mu obezbeđuje drugo mesto po kriterijumu broja prodatih vozila u svetu. Prodaja Minhenske kompanije, zabeležila je međugodišnji rast od 12,8 %, što znači da je BMW prošle godine ostvario najveću prodaju u svojoj istoriji. Najprodavaniji model sa plavo-belim proprelerom u znaku, bio je model serije 5, koji je pronašao put do 310.050 kupaca. BMW X3 prošle godine je prodat u 117.944 primerka, što je za 154 % više nego u 2010. godini! Novi X3 je počeo da se prodaje krajem 2010. godine, a njegova proizvodnja se ne odvija u Grazu, u firmi Magna Steyr, već direktno u BMW fabrici u američkom Spartanburgu. Čak 126.429 kupaca se prošle godine odlučilo za model BMW X1, a serija 7 je zabeležila međugodišnji rast od 4,5 %, na ukupno 68.774 prodata primerka u prošloj godini. Plan BMW-a je da zadrži titulu najprodavanijeg premium brenda i ove godine. Za ovakva očekivanja, ima dobre argumente, jer počinje prodaja nove generacije modela serije 3.
I Audi je ove godine zabeležio rekordnu prodaju. U 2011. godini je prodao 210.200 automobila više, nego godinu dana ranije. Najveće tržište za Audi, prošle godine je bila Kina, gde su kupci pazarili čak 313.036 novih automobila sa četiri kruga u znaku. U najmnogoljudnijoj zemlji sveta, u konkurenciji premium marki Audi jasno dominira. Drugo najveće tržište za Audi, bila je Nemačka, gde je prodao 254.011 automobila. U celoj Evropi, ova kompanija je prodala 726.300 automobila, a u USA 117.561 automobil. Dolazak nove generacije modela Audi A6 na tržište, u martu mesecu prošle godine, uticao je na međugodišnji rast prodaje ovog modela od 12,2 %, na 229.200 prodatih primeraka. Audi A7 Sportback je prošle godine stigao do 31.300 kupaca. U Ingolstadtu mogu biti zadovoljni i prodajom modela Audi A1, koji je prodat u 118.200 primeraka, a većina njih su kupci iz Evrope.
Rekordnu prodaju je zabeležio i Mercedes-Benz. Prethodni prodajni rekord je zabeležen 2007. godine, kada je ova kompanija prodala 1.285.900 novih Mercedesa. Najveće tržište za Mercedes-Benz je Nemačka, gde je prošle godine prodato 262.256 primeraka, što je za skoro 3.000 manje nego u 2010. godini. Iza Nemačke sledi USA, gde je prodato 245.231 automobil sa trokrakom zvezdom u znaku. U Kini i Hong Kongu je prošle godine prodato 193.339 Mercedea, što je za 30,6 % više nego godinu dana ranije. U Stuttgartu ističu rast prodaje svojih automobila u Rusiji (međugodišnji rast od 47,3 % na 29.058 automobila), Indiji (+22,7 % na 7.089 automobila) i Brazilu (+35,3 %, na 10.197 automobila). Najprodavaniji model sa trokrakom zvezdom u znaku, prošle godine je bila C-Klasa, koja je 2010. godine modernizovana, a dobila je i verziju Coupe. Prošle godine je prodato 401.340 primeraka modela C klasa, među kojima najviše sedana. Na drugom mestu je E-Klasa (244.341 prodat primerak). Mercedes-Benz ima velika očekivanja i u 2012. godini. Ove godine će biti predstavljena nova generacija modela A-klasa i SL, a očekuju se i unapređeni modeli klase G, GL i GLK.
Poređenje prodaje premium marki u 2011. godini:
Marka | Audi |
BMW | Mercedes-Benz |
Broj prodatih automobila |
1.302.650 | 1.380.384 | 1.260.912 |
Međugodišnji rast (%) |
+ 19,2 | + 12,8 | + 8,0 |
Broj prodatih u Nemačkoj |
254.011 | 257.132 | 262.256 |
Broj prodatih u Kini |
313.036 | 232.586* | 193.339 |
Broj prodatih u USA |
117.561 | - | 245.231 |
Najprodavaniji model |
A6 | serija 5 |
C-Klasa |
Broj prodatih najprodavanijih |
229.200 | 310.050 | 401.340 |
* Uključujući i ostale marke u BMW Group-u
Automagazin.rs