AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

10 važnih saveta za motocikliste

10 važnih saveta za motocikliste

Napokon je stiglo lepo vreme, i to je prilika da se iz garaža, dvorišta i ispod cirada, izguraju omiljeni dvotočkaši,  skuteri, mopedi, motocikli, kvadovi sa četiri točka, a naravno i bicikli. Nažalost, u Srbiji je kultura u saobraćaju na veoma niskom nivou...

U ovom prvom periodu,  nažalost, biće i puno udesa u kojima će učestvovati baš oni nezaštićeni – vozači skutera, motociklisti i biciklisti.


Podsećamo na deset zlatnih saveta, za sve koji će se ovih dana uključiti u saobraćaj, na dva točka.

1. BRZINA – prevelika brzina je uzrok velikog broja saobraćajnih nesreća. Pad sa skutera i pri brzini od samo 50 km. na sat, može biti tragičan, a da i ne govorimo o jurnjavi preko 100 na sat, koja može imati smisla jedino na profesionalnim motodromima, uz odgovarajuće iskustvo i opremu. Zato, kakao stari kažu, prilagodite vožnju uslovima saobraćaja.

2. KACIGA – kao što iz kuće izlazite u cipelama, kao što po kiši koristite kišobran, tako i kada sednete na motocikl, koristite kacigu, i vi i vaš eventualni suvozač. Naravno, kaciga bi trebalo  biti prava i atestirana, a ne neki biciklistički šlem, ili šlem za građevinske rednike.

3. SIRENA - zvučni signal je vrlo bitan deo skutera i  motocikla, kao i zvonce na biciklu. Prilikom obilaska vozila, prilikom nailaska na neopreznog pešaka, koristite što više sirenu, kako bi ostalima skrenuli pažnju na vaše prisustvo.

4. KOČNICA - provererite kod majstora kakve su vam i prednje i zadnje kočnice, i da li ih treba promeniti. Takođe vodite računa kako kočite, jer naglo kočenje može dovesti do pada.

5. PNEUMATICI - treba prekontrolisati pneumatike na vašem prevozu. Setite se kada su proizvedeni, pogledajte da li su izlizani i kako su napumpani. Pritisak u pneumaticama mora se redovno kontrolisati.

6. PODLOGA – Za sve učesnike u saobraćaju, za vozače na dva točka, vrlo je bitno sagledavanje podloge po kojoj se vozi. Nažalost, i Beograd i mnogi drugi gradovi,prepun je rupa koje mogu biti izuzetno opasne i dovesti do padova. Takođe se čuvajte "plastičnih" oznaka na kolovozu, oznaka pešačkog prelaza i svih ofarbanih delova na putu, jer su plastificirani i klizavi. Pažnju obratite na klizav kolovoz, na pesak i šljunak, a takođe i na tramvajske šine.

7. RETROVIZORI – OGLEDALA – Verovatno ste i sami svesni da je opasno voziti bez retrovizora.  Naviknite sebe da povremeno pogledate u retrovizor, da vidite da li vam se približava neko vozilo koje će vas obići.

8. OPREMA - Svaki dobar motociklista koristi rukavice, jaknu , naočare, čizme, a takođe i zaštitu za leđa i donji deo kičme. Opreme sada ima svuda, a izbor je vrlo dobar.

9.  SUVOZAČ - Ako imate saputnika, suvozača, naučite ga da se ne pomera na sedištu u toku vožnje, prilagodite brzinu u uslovima opterećenog motocikla, i naravno obezbedite i za suvozača kacigu.

10. ŽMIGAVAC (pokazivač smera) - Na kraju, da vas podsetimo na korišćenje žmigavaca. Valjalo bi da ih uključujete blagovremeno, i da u isto vreme koristite i vaše retrovizore.

Ako baš volite brzu vožnju, onda se prijavite u neki od mnogih moto klubova, i postanite sportski vozač. To možete učiniti u klubu Gabora Saghmeistera u Subotici, kod Kula Perišića u Aranđelovcu, kod Šona Petrovića u Kragujevcu, ili u moto klasik klubu Dragana Dragoja u Beogradu,  a možete i kod Bože Mihajlovića u Obrenovcu.

Želimo Vam srećan i bezbedan put. Uživajte u vožnji.

Izvor: www.mojsvetbrzine.rs

123456. . .1625
AMG Experience 2025
Slika nedelje