Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Posle petnaest godina, u Stuttgartu su odlučili da napuste koncept "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Novi Mercedes-Benz B-Klasa ima konvencionalnu platformu, a kako se to odrazilo na vozne osobine, otkrio nam je test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Dizajn
"Nova B-klasa definitivno je veliki korak Mercedesa ka mlađoj populaciji. Automobil privlači veliku pažnju, jer je dinamičan, ali u isto vreme i elegantan. Svaki deo na automobilu je potpuno nov, iako je zadržao prepoznatljivost koja je krasila prethodnu generaciju. Ipak, mislim da se nova B-klasa, od svog prethodnika najviše razliku po bokovima, koji su dobili izlomljene linije. Prednji deo automobila je dinamično dizajniran, a zadnji krasi kompaktnost i elegancija. Za svaku pohvalu su i felne prečnika 18 inča i niskoprofilni pneumatici." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Enterijer
Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja"

Motor
Nova nije samo konstrukcija vozila. Mercedes-Benz je za novu B-klasu pripremio i novu generaciju motora. Turbodizel motor kodne oznake OM651/D18 sada ima zapreminu od 1,8 litara (1.796 cm³). Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Osnovna varijanta, B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI, koji smo imali na testu, razvija 100 kW i 300 Nm.
Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. Motor snagu razvija linearno, a ono što je važno jeste činjenica da snage ima dovoljno u svim situacijama."

Oslanjanje
Novi Mercedes-Benz B klasa, zadržao je kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.
"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge."

Automagazin.rs