Citroën Berlingo: Minimalan facelift za multipraktik Francuza

Posle četiri godine na tržištu, Citroën Berlingo druge generacije je dobio modernizovan izgled. Paleta pogonskih jedinica se modernizuje postepeno, a najveće promene su zabeležene u jesen 2010. godine, kada su motori unapređeni u skladu sa Euro 5 ekološkom normom...

Izgled druge generacije modela Citroën Berlingo, zajedno sa sestrinskim modelom Peugeot Partner, predstavljen je početkom 2008. godine. Svetska premijere je održana na sajmu automobila u Ženevi. Četiri godine posle premijere, Berlingo je dobio modernizovan eksterijer.
Promene izgleda karoserije, praktično se odnose samo na prednji deo automobila. Hromirana maska hladnjaka sada ima lajsnu koja se proteže ispod glavnih svetlosnih grupa. Novi dizajn ima i gornji deo prednjeg branika, kao i otvor za dovod vazduha ispod maske hladnjaka. Promene uočavamo i na svetlosnim grupama, koje su zadržale svoje osnovne linije, ali su dobile novu grafiku i pokazivače smera pomerene u bokove svetala. Novina su i LED svetla za dnevno osvetljenje, smeštena u gornji deo branika, ispod svetlosnih grupa. Poslednju promenu predstavljaju novi spoljašnji retrovizori, koji sada imaju bolju aerodinamiku, novi dizajn felni i modifikovan logo na zadnjem delu automobila.

Za izabrane putničke verzije, u ponudi će biti Black Pack, koji se razlikuje po gornjem delu prednjeg branika u crnoj boji i a ista površina je iskorišćena za spoljne retrovizore, bočne zaštitne lajsne i lajsne iznad registarske tablice. Ponuda boja karoserije, za putnički Berlingo Multispace, proširena je sa dve nove boje: Nocciola i Belle Ile Blue.

Za enterijer su pripremljene nove boje, a blago je promenjena i grafika instrumenata. U ponudi benzinskih motora, nije došlo do značajnijih promena, a u ponudi je i dalje motor 1.6 VTi, čija snaga može biti 72 ili 88 kW. Paleta dizel motora uključuje turbodizel 1.6 HDi u verzijama od 55 i 68 kw, koji zahvaljujući aerodinamičkim promenama imaju emisiju CO2 smanjenu na 139, odnosno 135 grama po pređenom kilometru. Verzija sa snagom od 68 kW, i dalje će biti dostupna kao e-HDi, sa šestostepenim robotizovanim menjačem i mogućnošću promene stepeni prenosa preko polugica iza volana. Jedinu novinu u ponudi pogonskih motora predstavlja povećanje snage kod najsnažnije verzije 1.6 HDi, sa 82 na 84 kW.
Automagazin.rs