Kijini snovi u obliku koncepta Track’ster

Šta se dogodi kada snovi postanu stvarnost? U slučaju Kijinog koncepta Track’ster, koji su upravo pokazali na salonu automobila u Čikagu, svim automobilskim entuzijastima su krenule zazubice. Tokom glasnog emitovanja hevimetal muzike, dima i rotacionih svetala, Kia je predstavila koncept 3-vratnog Soula...

Novi koncept bi mogao dati odgovor na pitanje šta bi se u budućnosti moglo desiti sa ovim Kijinim bestselerom.
“Ideja je bila napraviti Track’stera koji bi izgledao žestoko, kao npr. buldog,” o konceptu govori Tom Kearns, glavni dizajner u Kijinoj američkoj podružnici i dodaje: “Ali vozilo mora izgledati i prepoznatljivo. Želeli smo postaviti u stvarni svet da ljudi odmah znaju da se radi o Soulu, iako naravno puno atraktivnijem. Mora biti drzak tako da promeni razmišljanje ljudi o tome kakva bi mogla biti sportska Kia.”
Spolja najpre primećujemo belo-narandžastu kombinaciju boja (u Kiji su tu posebnu varijantu narandžaste boje prozvali “paklena narandžasta”). Kijina karakteristična mrežasta maska i maska hladnjaka su od karbonskih vlakana. Na velikoj masci hladnjaka su i okrugla LED svetla sa aluminijumskim oivičenjem i neobičnim oblikom osvetljenja. Track’ster nije samo još jedno lepo lice; ima sasvim skladan oblik na kome se čini da obline i površine prirodno prelaze jedne preko drugih. Bokovi su glatki i sa izrazito širokim blatobranima. Vrhunski 19-inčni pneumatici Michelin Pilot Sport PS2 napred imaju dimenziju 245/40 R19, a pozadi čak 285/35 R19. Međuosovinsko rastojanje koncepta iznosi 257 cm, što je 2,5 cm više nego kod standardnog Soula.

Kao što ovakvom vozilu priliči Track’ster ima 14-inčne prisilno hlađene Brembo kočione diskove. Soulovi fanovi odmah će prepoznati oštrije linije krova, koji je začinjen narandžastom bojom. Detaljniji pregled otkriva da koncept nema Soulov zadnji par vrata, zbog čega su prednja vrata produžena i otvaraju se elegantnim dodirom ručice vrata. Narandžasti pragovi izrađeni su od karbonskih vlakana i protežu se kao produžetak otvora za hlađenje zadnjih kočionih diskova. Zadnji deo razotkriva “ruksak” koji naglašava Track’sterovu širinu koja je sa 192 cm čak 10 cm šira od standardnog Soula.

Koncept pokreće 2,0-litarski turbo benzinski motor sa 250 konjskih snaga, što je čak 66 odsto više nego kod »civilnog« Soula. Snaga se elektronski prenosi na sva četiri točka, a za prenos je zadužen 6-stepeni manuelni menjač sa vrlo kratkom ručicom menjača. Track’sterovo sportsko vešanje je spušteno i podešeno za postizanje što boljih sportskih performansi. U unutrašnjosti takođe preovladavaju narandžaste nijanse, kako na meračima tako i na presvlakama sedišta. Granitno sive presvlake sedišta i obloga vrata doprinose osećaju moći i stabilnosti. Merači su veliki i lako čitljivi. Pomoćne informacije kao što su temperatura ulja i napon akumulatora nalaze se na vrhu, dok su navigacija, infotainment i prekidači klima uređaja lako dostupni na velikom monitoru osetljivom na dodir iznad dugmeta za paljenje motora.

Iza prednjih sedišta je suštinska razlika u odnosu na Soula – odstranjena je zadnja klupa, a umesto nje tu se nalaze rezervna oprema i rezervni točkak (pravih dimenzija). U tri odvojene pregrade nalaze se trkačka oprema (kaciga, odeća, rukavice), spasilačka oprema (u centralnom, narandžastom pretincu) i alat. Sasvim pozadi smešteni su rezervni točkovi sa polugom za što jednostavniju zamenu. Iako Kia trenutno ne namerava pokrenuti proizvodnju Track’stera, njihov kalifornijski dizajnerski studio radi punom parom odnosno kako kaže Tom Kearns: “konceptna vozila su šlag na torti i to nam omogućava da sanjamo o tome šta bi moglo biti.”
Kia