Kia će donirati 1,5 miliona evra za sađenje jatropha grmova u Africi

Kia Motors Europe, evropska podružnica korporacije Kia Motors, sponzor je dugoročnog dobrotvornog programa za sađenje jatropha grmova u južnom Maliju u zapadnoj Africi. Projekat nazvan ‘Kia – sađenje za bolji život’ (‘Kia – Planting for a Better Life’) će u sledeće tri godine posaditi do 6 miliona grmova vrste jatropha...
Ovaj projekat Kia-e će lokalnoj zajednici povećati prihode od poljoprivrede i osigurati svetliju budućnost. Kia će u 14 evropskih država od svakog prodatog vozila donirati novčana sredstva dovoljna za kupovinu šest semenki jatropha grmova do maksimalno 500.000 EUR godišnje.
Projekat koji je sastavni deo Kijine korporativne društvene odgovornosti odvijaće se pod vođstvom holandske organizacije ‘Drveće za sve’ (‘Trees for All’). Organizacija ima bogato iskustvo sađenja jatrophe na Maliju u saradnji sa Kijom još od 2007. godine. Zajedničkim snagama do sada su posadili 2,3 miliona drveća i organizovali 51 obrazovni seminar o raznim vrstama biljaka (jatropha, kukuruz, kineska šećerna trska, kikiriki) na kojima su obrazovali više od 5.000 seljaka.
Jatrofa je zimzelena trajnica otporna na sušu i nametnike i ima brojne druge prednosti. Za divlje životinje je otrovna što je čini idealnom za živicu i zaštitu nasada. Biljka, između ostalog, sprečava eroziju tla i od pete godine uzgoja prosečno daje oko 3,5 kg plodova što je dovoljno za proizvodnju pola litra biodizela i povećava prihode uzgajivača. Od 5. marta će projekat ‘Kia – sađenje za bolji život’ biti prikazan u okviru američke serije ‘Responsible Business’ (odgovorno poslovanje) na poznatoj televiziji CNBC koju prati više od 355 miliona gledalaca širom SAD-a, Evrope, Bliskog istoka, Afrike i azijsko-pacifičkog regiona.
Serija Responsible Business rađena je u saradnji sa programom Ujedinjenih nacija za zaštitu okoline (UNEP) i stavlja u fokus neke od najvećih globalnih korporacija koje usvajaju načela i rešenja društveno odgovornog poslovanja i spremne su se suočiti sa najvećim izazovima današnjice.
VIDEO:
Kia