Audi A3: Prve (ne)zvanične fotografije

U januaru mesecu, kompanija Audi je predstavila izgled enterijera nove generacije modela Audi A3. Nemačka kompanija, enterijer nove "A trojke" je predstavila na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu. Danas su na internet "procurele" i prve (ne)zvanične fotografije spoljašnjosti novog A3...

Fotografije su se na internetu pojavila ranije, nego što su u Audiju planirali. Nova generacija modela Audi A3, biće predstavljena na sajmu automobila u Ženevi. Podsetimo, u pitanju je treća generacija, koja će na tržištu naslediti devet godina staru drugu generaciju modela A3 (prva generacija se proizvodila od 1996. do 2003. godine).
Već na prvi pogled primećujemo, da prednji i zadnji deo automobila neodoljivo podsećaju na rešenja koja smo videli na većim modelima ove marke, modelima A4 i A6. Bokovi automobila se nisu dramatično promenili, u odnosu na odlazeću drugu generaciju modela A3. Enterijer je tipičan za Audi modele današnjice, možda malo strog, ali u predstavljenoj verziji ga "oživljavaju" aluminijumski detalji, što daje sportski utisak. Glavnu novinu predstavlja modernizovani informacioni sistem Audi Connect. Deo pomenutog sistema predstavlja nama dobro poznati MMI, čiju poslednju verziju smo videli na aktuelnoj generaciji modela Audi A6 (test možete pročitati klikom na LINK).

Kada bolje pogledamo središnju konzolu, primećujemo da nedostaje klasična ručica ručne kočnice. Zamenu je dobila u elektromagnetnoj kočnici, koja se aktivira dugmićem sa oznakom P. Polje u naslonu za ruke prima telefon dimenzija iPhone, Samsung S serije, HTC, Sony Ericsson, a telefon se može priključiti na konvencionalni punjač ili putem Bluetootha povezati sa Audi Connect sistemom. Uz doplatu se može dobiti i Head-up displej na vetrobranskom staklu. U Audiju neprestano rade na razvoju ovog sistema, pa za nekoliko godina možemo očekivati da se na displeju prikazuje realan izgled raskrsnice, i pomoću strelica određuje smer dolaska i udaljenost automobila iz suprotnog smera.

Paleta motora nije zvanično potvrđena, ali potvrđeni su benzinski motori 1.4 TFSI (90 kW) i 1.8 TFSI, koji razvija maksimalnu snagu od 132 kW. Turbodizele će predstavljati motor 2.0 TDI, koji razvija maksimalnu snagu od 103 kW. Slabiji benzinski motor biće dostupan samo uz pogon na prednje točkove i manuelni menjač, a snažniji je moguće poručiti sa sistemom pogona na sve točkove quattro i S-Tronic robotizovanim menjačem. Ljubitelji dizela će moći da poruče A3 sa oba manječa, ali samo sa pogonom na prednje točkove. Spekuliše se i o drugim motorima, kao što su 1.2 TFSI od 77 kW i 2.0 TFSI od 155 kW, ili 1,6 TDI (77 kW) i 2.0 TDI od 132 kW.

Podsetimo, Audi A3 je prvi automobil na novoj MQB platformi. Platforma će postepeno biti proširena i na ostale modele, kao i na modele u gami SEAT i Škoda. VW očekuje da će novu platformu koristiti čak 30 modela. Posle Audija A3, novu platformu će imati VW Golf VII i treća generacija modela Škoda Octavia.
Automagazin.rs