Toyota Prius Plug-In Hybrid u Evropi troši samo 2,1 l/100 km

Prvi serijski plug-in hibrid marke Toyota, uskoro stiže na evropsko tržište, a japanska kompanija je objavila parametre ovog modela, koji je najmlađi predstavnik porodice Prius. Automobil u evropskom kombinovanom ciklusu vožnje troši 2,1 litar goriva na 100 pređenih kilometara i emituje 49 grama po kilometru CO2...

Plug-in hibridna vozila u evropskom ciklusu vožnje beleže nisku potrošnju goriva, jer merenje počinje sa punim baterijama. Energija potrebna za punjenje baterija, ne uključuje se u analizu potrošnje goriva. Prius Plug-In Hybrid na čistu električnu energiju može da pređe 25 kilometara, a punjenje baterija traje 90 minuta, preko koncencionalne "kućne utičnice". Toyota ističe, da je Prius Plug-in Hybord sporoban sa jednim rezervoarom da pređe 1.241 kilometar (25 km u čistom elektro režimu, a ostatak u hibridnom režimu).
Kada se baterije isprazne do određenog nivoa, sistem automatski uključuje hobridni režim. U ovom režimu, Prius Plug-In Hybrid prosečno troši oko 3,7 l/100 km, što odgovara vrednosti emisije CO2 od 85 grama po pređenom kilometru. Dakle, prosečna potrošnja goriva od 2,1 l/100 km odnosi se na kombinaciju čistog električnog režima i hibirdnog režima.

Pogonski sistem HSD (Hybrid Synergy Drive) ostao je isti kao kod modela Prius Hybrid, a snaga pogonskog sistema iznosi 136 konjskih snaga. Osnovu sistema čini benzinski motor 2ZR-FXE, zapremine 1.797 cm3, koji razvija maksimalnu snagu od 73 kW (99 KS) i maksimalni obrtni moment 142 Nm. Dopunjuje ga elektromotor (kodna oznaka 3JM) sa permanentnim magnetom snage 60 kW (82 KS) i maksimalnog obrtnog momenta 207 Nm. Litijum-jonske baterije imaju kapacitet 4,4 kWh, maksimalnu snagu od 27 kW i masu od 80 kilograma. Prenosa snage se realizuje preko menjača E-CVT.

Prius Plug-In Hybrid je za 50 kilograma teži od standardnog modela. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 443 litra, što je skoro isto kao kod standardnog Priusa. Zapremina rezervoara je 45 litara.
Automagazin.rs