AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zbogom, Mazda RX-8!

Zbogom, Mazda RX-8!

Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...

Zbogom, Mazda RX-8!

Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.

Pogled u istoriju

Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.

Zbogom, Mazda RX-8!

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Zbogom, Mazda RX-8!

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Zbogom, Mazda RX-8!

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Zbogom, Mazda RX-8!

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Opel: Specijalni popusti za vozila sa lagera

Opel: Specijalni popusti za vozila sa lagera

Opel je za kupce u Srbiji pripremio izvanredne popuste za vozila sa lagera – do neverovatnih 5.180€. Posetite Opel salone i izaberite svoj omiljeni Opel po specijalnoj ceni. Ali, to nije sve. Obezbeđen je i specijalni Opel vaučer za dodatni popust...

Goodyear i Dunlop predstavljaju novosti u ponudi letnjih pneumatika

Goodyear i Dunlop predstavljaju novosti u ponudi letnjih pneumatika

Preduzeće Goodyear Dunlop Sava Tires ima višegodišnju tradiciju i stručno znanje na području gumarske industrije. U okviru robnih marki Goodyear, Dunlop i Fulda preduzeće predstavlja novosti na području pneumatika, dok robna marka Sava sa postojećim letnjim pneumaticima omogućava sigurnu i pouzdanu vožnju u svim letnjim uslovima vožnje.

Ampera i Volt izabrani za “Automobil 2012. godine”

Ampera i Volt izabrani za “Automobil 2012. godine”

Opel Ampera i Chevrolet Volt osvojili su titulu “Automobil 2012. godine”. Dodelivši tu titulu dvoma revolucionarnim električnim automobilima, žiri, u čijem je sastavu 59 vodećih  novinara iz sveta automobilizma iz 23 evropske države, takođe je odao počast General Motors-ovoj hrabrosti i inovativnoj viziji...

Električni automobil - Made in Serbia, konferencija za medije

Električni automobil - Made in Serbia, konferencija za medije

Na današnjoj konferenciji za medije u Privrednoj komori Beograda, "Faraon Korporacije za proizvodnju električnih vozila", predstavila je idejni projekat za proizvodnju električnog automobila u Srbiji, koji bi, prema planovima menadžmenta, trebao biti konkurentan na svetskom tržištu...

Ženeva 2012: Dve svetske premijere u godini 150. Opelovog jubileja

Ženeva 2012: Dve svetske premijere u godini 150. Opelovog jubileja

Opel/Vauxhall CEO, Karl-Fridrih Stracke, uputio je poruku optimizma na konferenciji za novinare na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi (od 6. do 18. marta). "2012. je veoma posebna godina za Opel." - rekao je Stracke, pozivajući se na 150. godišnjicu ovog brenda, lansiranje novih modela i tehnološko vođstvo.

Prošle godine, u svetu je proizvedeno 80 miliona automobila

Prošle godine, u svetu je proizvedeno 80 miliona automobila

Ukupna proizvodnja svih tipova automobila, prošle godine je dostigla rekordnih 80,1 milion jedinica. Ovu informaciju, na sajmu automobila u Ženevi je obelodanila Međunarodna organizacija proizvođača automobila (OICA). Ove godine, očekuje se rast od tri procenta...

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Na aktuelnom sajmu automobila u Ženevi je predstavljen Volvo V40. To je prvi predstavnik nove generacije kompaktnih modela ove švedske marke, koji donosi seriju inovacija. Najpre da istaknemo, ovo nije karavan, kao što je to bio model V50 ili V40. Iako ima slovo "V" u imenu, u pitanju je hatchback. Tako kažu u Volvou, i to je realnost...

Hamann Guardian Evo: 550 KS i novo odelo za Cayenne Turbo

Hamann Guardian Evo: 550 KS i novo odelo za Cayenne Turbo

U Hamannu nemaju problema sa aktuelnom krizom u evrozni. To nam potvrđuje i najnovija kreacija pod imenom Guardian Evo. Posle dužeg vremena, tema tjunrske kompanije ponovo je Porsche Cayenne, a kao što smo i očekivali, Nemci se nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama...

Ženeva 2012 - Fiat 500L na prvom videu

Ženeva 2012 - Fiat 500L na prvom videu

Najveća zvezda italijanskog "kutka" na sajmu automobila u Ženevi, ako izuzmemo Ferrari F12berlinetta, definitivno je Fiat 500L. Ispod ponosnog natpisa world premiere, predstavljen je velikoprostorni automobil, koji je svoj naziv i dizajn adaptirao retro-hatchback Fiat 500...

AMG Experience 2025
Slika nedelje