AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

Direktorka Delta Auta, Aleksandra Đurđević, objašnjava da je kontinuitet u pogledu subvencija izuzetno važan i ohrabrujuć potez, te da je ključna integrisana podrška sa različitih nivoa kako bi se efektno radilo podizanju svesti o prelasku na ekološki adekvatnije modele...

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

„Aktuelne subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila su vrlo konkretne i pozitivne u pogledu ujednačenja sa svetskim i evropskim standardima i to predstavlja dobru inicijativu, međutim ostaje prostora za ubrzavanje i olakšavanje procedura, kao i za unapređenje infrastrukture,“ kazala je direktorka Delta Auta, Aleksandra Đurđević, tokom izlaganja na manifestaciji „Ekomobilnost“.

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

S druge strane, Đurđević podvlači da su potrebna strateška infrastrukturna ulaganja i praktična rešenja kako javna, tako i ona koja se odnose na privredne subjekte i fizička lica.


Prema njenim rečima istraživanja pokazuju da su državne subvencije prepoznate kao glavni i najmasovniji podsticaj kupcima elektrifikovanih vozila i da u čak 75 odsto slučajeva to predstavlja inicijalni motiv za prelazak na eko-vozilo.


„Važno je da u korak pratimo svetske i evropske standarde, ali i izazove koje donose klimatske promene, kako bi se kreirao ekološki poželjan ambijent i kako ne bismo došli u situaciju da naša zemlja postane mesto za vozila kojih drugi žele da se reše,“ objašnjava direktorka Delta Auta.

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

Kako je ovo tema od opšteg značaja, Đurđević kao važan segment izdvaja edukaciju, ali i saradnju sa resornim Ministarstvom za zaštitu životne sredine i Privrednom komorom Srbije, upozoravajući da je podjednako važno regulisati i uvoz najvećih zagađivača iz Evrope sa evro 3 motorima, što u ovom trenutku predstavlja jedan od važnijih zadataka koji bi trebalo rešiti.

Govoreći o uticaju medija na proces elektrifikacije direktor marketinga Delta Motors-a, Miloš Milošević, navodi da je važno plasirati informacije o ekomobilnosti na jedan složeniji i sveobuhvatniji način.

„Velika uloga medija treba da bude i u pokretanju priča o čistim izvorima energije, a to mogu da budu hidrocentrale, vetroparkovi i solarni paneli i nadam se da će toga biti sve više“, navodi Milošević i dodaje da izveštavanje o automobilima ne bi trebalo da bude svedeno samo na performanse, već i da podrazumeva sveobuhvatniji, edukativni pristup.

Đurđević: Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije

„Koliko je važno raditi na podizanju svesti govori i aktuelna BMW-ova kampanja za najnoviji električni model u okviru koje se može čuti poruka da nemamo drugu planetu, odnosno da nemamo planetu B, što i jeste ključna poruka koju mediji treba da šalju, ali i svi oni koji utiču na održivi razvoj“, objašnjava Milošević.

On zaključuje da postoji mnogo elemenata i srodnih tema koje treba iskomunicirati u javnosti, jer će to podstaći ljude da koriste električna, plug-in i hibridna vozila, te da veruje da će i cena, sa rastom proizvodnje, biti niža i da će elektrifikovana vozila biti dostupnija većem broju ljudi.


PR

Kia EV9 finalista izbora za Evropski auto godine 2024.

Kia EV9 finalista izbora za Evropski auto godine 2024.

Kia EV9 se plasirao u finalni krug izbora za Evropski auto 2024. godine (engl. COTY). Potpuno električni SUV je prvo bio na širem spisku od 28 novih modela predstavljenih ove godine, a sada ga je žiri koji čini 59 članova iz 22 zemlje smestio među sedam najboljih...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje