Najlakši branik na svetu ima Mazda CX-5

Cilj svih automobilskih kompanija je da teže proizvodnji što lakših automobila. Mazda se ostvarenju ovog cilja posvetila veoma energično i zajedno sa kompanijom Japan Polypropylen Corporation razvila materijal na bazi smole, koji ima istu čvrstoću kao i aktuelni materijali, ali je njegova masa znatno niža...
Ukoliko se ovaj materijal koristi kako na prednjem, tako i na zadnjem braniku, to znači smanjenje mase od oko 20 procenata. Mazda je kombinovala dve komponente, koje se mogu naći u polipropilenu i kaučuku. To su komponente smole i imaju različite osobine. Inženjeri su uspeli da je raspodele u dvostruku strukturu, kako bi se postigla odgovarajuća unutrašnja i spoljašnja svojstva branika.
Rezultat ovog procesa je površina koja odlično drži farbu, ali u isto vreme veoma dobro apsorbuje udarac, iako je branik znatno tanji od aktuelnih modela. Korišćenjem tehnologije computer-aided engineering (CAE), optimizovana je fleksibilnost ovog materijala. Sve navedeno je uticalo i na smanjenje utrošene energije u proizvodnom procesu.

Automagazin.rs