Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Nenapadan facelift Mazde3 stigao je na tržište Srbije, a posle prve vožnje, možemo slobodno reći da su naši utisci i više nego pozitivni. Kao što smo i navikli, prilikom testiranja na srpskim putevima, svojim iskustvom i znanjem, pomogao nam je višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović...

Priču o dizajnu i "kozmetičkim" promenama izgleda kod unapređene Mazde3, ostavićemo za detaljan test, koji ćemo objaviti u sutra, a od Petrovića smo želeli da čujemo najstručnije mišljenje o tome, kako se oslanjanje ovog porodičnog automobila ponaša na našim putevima, kako funkcioniše sklop motor-menjač, kočioni sistem, kakva je ergonomija enterijera...
Enterijer
"Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Motor
2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor ćemo detaljnije opisati u sutrašnjem tekstu (iako je većini ljubitelja ove marke već dobro poznat), ali važno je istaći da motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i da je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Modernizovani turbodizel nije novina na našem testu, jer smo imali priliku da ga isprobamo i u novom Ford Focusu 1.6 TDCi. Dakle, utisci su veoma slični. Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Oslanjanje
"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost." - zaključuje Petrović.
Automagazin.rs