AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Opel Junior - Opus 2: Otkrivanje

Opel Junior - Opus 2: Otkrivanje

Velika tajna je konačno otkrivena! Pravo ime našeg novog, malog, urbanog četvoroseda je Opel Adam, a svoju svetsku premijeru imaće na Salonu automobila u Parizu u septembru 2012. Pred nama su prve informacije...

BMW 3 (F30) u odelu od AC Schnitzera

BMW 3 (F30) u odelu od AC Schnitzera

Tjunerska kompanija AC Schnitzer, specijalizovana za modifiikacije automobila marke BMW i MINI, predstavila je paket izmena za novu generaciju modela BMW serije 3 (F30). Pored optičkih promena, u pripremi su i paketi za povećanje snage benzinskih i dizel motora...

ABS Show - BS produkcija slavi 4.rođendan

ABS Show - BS produkcija slavi 4.rođendan

BS produkcija je počela sa radom u martu 2008. godine, kada je na Beogradskom sajmu napravljena i prva epizoda emisije ABS show. Od prvog dana, redakcija emisije ABS Show se trudila da na male ekrane donese najzanimljivije teme i dešavanja iz sveta automobila i auto moto sporta...

Volkswagen up! je stigao u Srbiju!

Volkswagen up! je stigao u Srbiju!

Od ove nedelje Volkswagen je u Srbiji bogatiji za još jednog predstavnika - model up!. Trenutno, kod ovlašćenih dilera u Srbiji i Crnoj Gori u ponudi je up! sa troje vrata i to  model Move up! 1.0 l MPI (petostepeni manualni menjač) sa  izuzetno bogatom opremom...

Volkswagen Beetle u režiji ABT-a

Volkswagen Beetle u režiji ABT-a

Volkswagen je za novu generaciju modela Beetle pripremio bogat program individualizacije, ali za one koji žele nešto više sportskih detalja, tu je tjunerska kompanija ABT. Pored unapređenja na dizajnu, ABT nudi i program za povećanje snage motora...

Na pumpama u Srbiji pojeftinilo gorivo

Na pumpama u Srbiji pojeftinilo gorivo

Posle odluke Vlade Srbije da 30. aprila snizi iznose akciza na naftne derivate za 1,5 dinara po litru, prvi je reagovao NIS, a zatim su u toku prošle noći i skoro svi ostali snabdevači našeg tržišta gorivom korigovali svoje cenovnike – u korist vozača!

Video: Ruska lepotica u reklami za Citroën DS5 i DS4

Video: Ruska lepotica u reklami za Citroën DS5 i DS4

U Rusiji je veliku pažnju javnosti privukao projekat "blonDDrive", gde se umesto automobilske atraktivnosti, akcenat stavlja na žensku lepotu. Glavnu ulogu ima lepotica Irina Olkhovskaya, koja je Maserati GranTurismo zamenila modelima Citroën DS5 i DS4. Uživajte...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje