AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Automobili poznatih milijardera

Automobili poznatih milijardera

Milijarderi sa spiska najbogatijih ljudi sveta časopisa Forbes, voze veoma zanimljive primerke automobila, što smo mogli i očekivati. Dok jedni u u svom vlasništvu imaju "obične" i nenapadne modele automobila, u garažama drugih možemo pronaći prave automobilske "dragulje"...

AMSS domaćin FIA Konferencije

AMSS domaćin FIA Konferencije

Auto-moto savez Srbije organizator je izuzetno značajnog međunarodnog skupa, Konferencije FIA Regije I, koji je počeo 7. i traje do 11. maja, uz učešće preko 200 delegata iz više od 70 zemalja sveta i 106 automobilskih klubova, koji učestvuju na brojnim zasedanjima, komisijama i radionicama posvećenim mobilnosti, bezbednosti, ekologiji, turizmu i zaštiti potrošača.

Volkswagen Privredna vozila su povećali broj isporuka

Volkswagen Privredna vozila su povećali broj isporuka

U prva četiri meseca ove godine brend je isporučio 174,200 lakih dostavnih vozila širom sveta. To predstavlja porast od 6.1 % u poređenju sa istim periodom prošle godine (Januar - April 2011: 164,200 vozila).
Broj isporučenih modela Amarok na svetskom nivou je porastao za 36.2 % na 24,500 vozila (Januar - April 2011: 18.000 vozila).

Chevrolet podstiče potencijal u sledećoj generaciji

Chevrolet podstiče potencijal u sledećoj generaciji

Chevrolet-ova nova Akademija za Mlade pomaže mladim ljudima širom Evrope da naprave prvi korak na lestvici svoje karijere nudeći im specijalističku pomoć kroz profesionalnu obuku i podržavajući njihovo učenje da bi podstakla njihove potencijale...

Audi Q2 - u pripremi rival modelu Nissan Juke

Audi Q2 - u pripremi rival modelu Nissan Juke

Audi u svojoj aktuelnoj ponudi ima tročlanu SUV porodicu, a četvrti član - model Q6 već je u fazi testiranja. Sve više informacije, u poslednje vreme "cirkuliše" o najmanjem SUV modelu Q2, koji bi mogao biti rival modelima kao što je Nissan Juke. Kompaktne dimenzije automobila bi mogle značiti malu masu (za prosek SUV klase), što bi omogućilo korišćenje motora iz palete modela A1...

Video: Mercedes C63 AMG Coupe Black Series ponovo u akciji

Video: Mercedes C63 AMG Coupe Black Series ponovo u akciji

Posle modela SLK 55 AMG Black Series, CLK 63 AMG Black Series i SL 65 AMG Black Series, krajem 2011. godine je predstavljena nova "crna serija". Vrhunac serije Mercedes-Benz C klasa, postao je model C 63 AMG Coupe Black Series, kojeg pokreće agregat snage 380 kW. Pred nama je novi video...

Volkswagen je dobio Clio nagradu 2012

Volkswagen je dobio Clio nagradu 2012

Međunarodna Clio nagrada je dodeljena Volkswagenu kao najvećem globalnom oglašivaču godine. Ova prestižna međunarodna nagrada za oglašavanje će biti dodeljena Volkswagenu na 53. godišnjoj dodeli CLIO nagrada 15. maja u Američkom muzeju prirodne istorije u gradu Njujorku. Volkswagen je ovu nagradu dobio i 1999. i 2009. godine...

Toyota GR Yaris Rally1 - Ogier, Rallye Monte Carlo 2025
Slika nedelje