AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Sedam senzora, napredna tehnologija i jedan vazdušni jastuk koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana. To su glavni elementi tehnologije vazdušnog jastuka za pešake – inovativnog bezbednosnog sistema koji je debitovao u potpuno novom Volvou V40...

Dvadeset pet odsto svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini čine pešaci. U Evropi je taj broj nešto manji (14 odsto), dok u SAD iznosi 12 odsto. No, mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka. Najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.

Vodeći se ovim podacima, Volvo Cars korporacija je započela razvoj tehnologije vazdušnog jastuka za pešake koji je, kao nova prekretnica bezbednosnih sistema, debitovao na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi u potpuno novom Volvou V40.

„Ponosni smo što možemo da ponudimo automobil sa vazdušnim jastukom za pešake. Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave“, ističe Thomas Broberg, stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo Cars korporaciji.

Sedam senzora ugrađenih u prednji deo vozila šalje signale kontrolnoj jedinici. Kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala. U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Poklopac motora koji se podiže za 10 cm

Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno se vazdušni jastuk počinje da puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.

Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora „prihvata“ pešaka. „Vazdušni jastuk ima dve funkcije. Podiže poklopac motora kako bi stvorio razmak i ublažava udarac“, pojašnjava Broberg.

U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova. Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.

Test sa humanoidnim lutkama

Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 km/h. Celih 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 km/h. Sam vazdušni jastuk sastoji se od vreće i generatora gasa. Nakon aktivacije vreća se puni gasom za nekoliko milisekundi.

„Razvili smo tehnologiju koristeći kompjutersku simulaciju i humanoidne lutke, a testovi su sprovedeni u brojnim konfiguracijama“, napominje Broberg.

Pre dve godine Volvo je predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka. Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, istinska je dobitna kombinacija u zaštiti pešaka.

Grand Motors

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

603 konjske snage i strašan bodykit jasan su dokaz da se Hamann ne plaši tjuninga autombila kao što je Porsche Panamera Turbo. Čini se da će se plašiti svi ostali, jer se Hamann nije zadovoljio samo "kozmetičkim" promenama, već je svoje znanje i iskustvo usmerio i na razvoj tehnike...

MINI oficijelno vozilo Lovefesta u Vrnjačkoj Banji

MINI oficijelno vozilo Lovefesta u Vrnjačkoj Banji

Imajući u vidu ciljnu grupu festivala, MINI je prepoznat kao idealan partner i oficijelno vozilo Lovefesta. Ne samo da će glavne zvezde koje nastupaju imati priliku da voze MINI automobile, već je planiran i veliki broj promotivnih aktivnosti po Srbiji...

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear Tire & Rubber Company (Akron, Ohio) juče je  objavio svoje novo razvojno dostignuće od koga bi koristi mogli da imaju i potrošači i životna sredina, jer bi se smanjila količina ulja na bazi nafte koja se koristi za proizvodnju pneumatika, a istovremeno bi se produžio životni vek gaznog sloja...

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show, a ne u Parizu, kao što se ranije pretpostavljalo. Pred nama su nove fotografije nove "šestice"...

Opel ponovo u Ligi šampiona

Opel ponovo u Ligi šampiona

Adam Opel AG proširuje svoje sponzorske aktivnosti u nemačkoj Bundesligi. Nakon što je krajem juna potpisao partnerstva sa klubovima Bundeslige, Fortunom Dizeldorf, Bajer 04 Leverkuzenom, SC Frajburgom i FSV Majncom 05, nemački šampion i tim koji igra i u Ligi šampiona, Borusija Dortmund, postala je najnoviji ekskluzivni fudbalski partner.

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska vlada predstavila je predlog novih mera za podršku tamošnjem automobilskom sektoru. Nove mere su mnogo manje ambiciozne od onih iz 2008. i 2009. godine, kada je nekoliko država u Evropi pomoglo automobilsku industriju, pogođenu finansijskom i ekonomskom krizom...

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Kompanija Ford u svom godišnjem izveštaju nas informiše o tome, da je u proteklih šest godina uspela da smanji količinu energije potrebnu za proizvodnju jednog automobila za 22 procenta. Do 2016. godine, Ford planira da smanji energiju potrebnu za proizvodnju automobila za dodatnih 25 procenata...

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Kijin potpuno novi Carens, kompaktni movolumen, premijerno će se prikazati u Parizu na Motor Showu 27. septembra ove godine. Novi Carens karakterišu potpuno novi dizajn, niža linija krova, produženo međuosovinsko rastojanje, veći točkovi (do 18”) i hromirani ukrasi, a sve skupa trebalo bi predstavljati Kijinu “dinamičnu prostranost”.

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje