AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Nenapadan facelift Mazde3 stigao je na tržište Srbije, a posle prve vožnje, možemo slobodno reći da su naši utisci i više nego pozitivni. Kao što smo i navikli, prilikom testiranja na srpskim putevima, svojim iskustvom i znanjem, pomogao nam je višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović...

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Priču o dizajnu i "kozmetičkim" promenama izgleda kod unapređene Mazde3, ostavićemo za detaljan test, koji ćemo objaviti u sutra, a od Petrovića smo želeli da čujemo najstručnije mišljenje o tome, kako se oslanjanje ovog porodičnog automobila ponaša na našim putevima, kako funkcioniše sklop motor-menjač, kočioni sistem, kakva je ergonomija enterijera...

Enterijer

"Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Motor

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor ćemo detaljnije opisati u sutrašnjem tekstu (iako je većini ljubitelja ove marke već dobro poznat), ali važno je istaći da motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i da je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Modernizovani turbodizel nije novina na našem testu, jer smo imali priliku da ga isprobamo i u novom Ford Focusu 1.6 TDCi. Dakle, utisci su veoma slični. Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Oslanjanje

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost." - zaključuje Petrović.

Automagazin.rs

Mini Paceman: Novi crossover na prvim fotografijama

Mini Paceman: Novi crossover na prvim fotografijama

Kompanija MINI pustila je u etar seriju snimaka minimalno maskiranog automobila. Ukoliko pažljivije pogledamo fotografije, shvatićemo da nas od premijere novog modela deli samo nekoliko nedelja. Novi crossover razvijen je bazi prototipa MINI Paceman, koji je javnosti predstavljen na autosalonu u Detroitu...

Šest najgledanijih automobilskih reklama na YouTube

Šest najgledanijih automobilskih reklama na YouTube

Stručnjaci za marketing u agrenciji Adweek, izabrali su dvadeset najgledanijih video reklama na serveru YouTube. Među dvadeset najgledanijih reklama, čak trećina je iz automobilskog biznisa, što za nekog može biti iznenađenje (za nas je prijatno)...

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda, Pančeva, Novog Sada i Zlatibora  Honda Summer tour obići će i Kragujevac, Aranđelovac i Niš, a putovanje se završava ponovo na Zlatiboru. Zabava će trajati do kraja avgusta, a posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Volkswagen Up! bez depozita

Volkswagen Up! bez depozita

Veliko nam je zadovoljstvo što možemo da vam najavimo dolazak modela up! sa petoro vrata u salonima širom Srbije. Ova verzija ima identične motore (44kW/60ks i 55 kW/75ks), verzije opreme (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) i dimenzije kao i vozila sa dvoja vrata...

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Žika i njegova "Šarenica" su na letnjem proputovanju kroz Srbiju svratili do Beograda. Odabarli su “Terazije iz 1930”, repliku trga Terazije sa početka 20. veka. Terazije toga dobe, naravno, ne može da se zamisli bez  tramvaja...

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Namačka kompanija specijalizovana za modifikaciju automobila iz VW grupacije, ABT Sportsline, pripremila je atraktivne komponente za model A1 Sportback. Modifikacije su veoma decentne, i usmerene su na promenu voznih osobina, snage i izgleda...

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Nezavisni dizajner nacrtao je prilično verodostojnu sliku mogućeg izgleda najsnažnije verzije modela Megane RS. Ovaj veoma zanimljiv rad se odnosi na buduću generaciju modela Megane Renault Sport, koji je tradicionalno jedan od najkvalitetnijih hot-hatch modela na tržištu...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje