AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Novi Aveo krasi pre svega redizajniran i moderan izgled, novorazvijeno podvozje za odgovornu i istovremeno opuštenu vožnju i upravljanje, kao i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, i sa unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih gasova...

Ponuda motora uključuje 1.3-litarski turbo dizelski motor sa sastavom Start/Stop kao i benzinske 1.2, 1.4 i 1.6-litarske motore. Aveo limuzina sa 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom najekonomičniji je četverovratni model u Evropi. Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor prvi je ikada dizelski agregat kojim je opremljen jedan Chevroletov mali automobil u Europi. Sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbo dizelskog motora saglasne su Euro 5 normama te imaju oksidacijski katalizator i filter za čestice. Eco varijanta s 95 KS emituje 95 g ugljen dioksida po kilometru, dok verzija sa 75 KS daje 97 g CO2/km.

Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS troši svega 3,6 litara na 100 km u kombinovanom krugu, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7 i 4,1 litara na 100 km. Zapravo je Aveo limuzina, opremljena 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom sa 75 KS, najekonomičniji trenutno dostupan automobil sa četvoro vrata u Evropi.

Ekonomičnost Avea došla je do izražaja na regionalnoj prezentaciji za medije održanoj u maju u Sloveniji i Italiji. Novinari iz Srednje i Istočne Evrope vozili su Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom na ruti od Portoroža do Venecije i dokazali da su službeni podaci o potrošnji 4.1 litre dizela na 100 km i više nego stvarni. Većina automobila trošila je manje od četiri litre dizela, a rekord drži novinar iz Slovačke s potrošnjom od samo 3.1 litre na 100 km prema mernom uređaju u vozilu.

Sve tri varijante dostižu svoju maksimalnu snagu pri 4.000 okretaja u minuti. Dok verzija sa 75 KS i Eco varijanta 1.3-litarskog turbo dizela proizvodi izvršni okretni moment od 190 Nm, standardni motor sa 95 KS daje 210 Nm pri 1.750 okretaja u minuti. Uparene sa šestorostepenim ručnim menjačem, obe varijante s 95 KS pokreću Aveo do najveće brzine od 174 km/h. Varijanta Eco ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi.

Osnovna struktura oko koje je konstruiran Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor sastoji se od bloka motora od livenog gvožđa i laganog aluminijskog nosača. Glave četiri cilindra takođe su izrađene od lakog aluminijuma i svaka ima 16 ventila radi povećanog protoka zraka. Sve tri verzije dolaze s common-rail sastavom ubrizgavanja goriva.

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Varijanta Eco s 95 KS dostupna je isključivo sa petorovratnom izradom karoserije.

Gorivo se kod ovih motora ubrizgava u komore za sagorevanje do pet puta po ciklusu, i to kroz common-rail sastav s višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.600 bara (varijanta sa 75 KS i obe varijante s 95 KS).

Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom u prodaji je od EUR 12.135. Navedena cena odnosi se na petorovratni model sa 75KS i paketom opreme LS koji uključuje: ABS, ESC, 6 vazdušnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, Start/Stop, električne podizače prednjih stakala, električno pokretna spoljašnja ogledala, daljinsko centralno zaključavanje.

Chevrolet

Grand Motors: Petogodišnja garancija za Fordove automobile

Grand Motors: Petogodišnja garancija za Fordove automobile

Sva nova Fordova putnička i laka komercijalna vozila koja u Srbiji prodaju uvoznik, distributer i serviser Grand Motors i mreža ovlašćenih dilera od 15. juna imaju petogodišnju garanciju. Pri kupovini novog Forda vlasnik potpisuje ugovor o korišćenju Garantnog paketa, koji važi 60 meseci, pod uslovom da korisnik garancije obavlja sve kontrolne preglede, radove na održavanju vozila, popravke i zamene originalnih rezervnih delova u ovlašćenoj servisnoj mreži...

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

Hamann Cyrano: Porsche Panamera Turbo na steroidima

603 konjske snage i strašan bodykit jasan su dokaz da se Hamann ne plaši tjuninga autombila kao što je Porsche Panamera Turbo. Čini se da će se plašiti svi ostali, jer se Hamann nije zadovoljio samo "kozmetičkim" promenama, već je svoje znanje i iskustvo usmerio i na razvoj tehnike...

MINI oficijelno vozilo Lovefesta u Vrnjačkoj Banji

MINI oficijelno vozilo Lovefesta u Vrnjačkoj Banji

Imajući u vidu ciljnu grupu festivala, MINI je prepoznat kao idealan partner i oficijelno vozilo Lovefesta. Ne samo da će glavne zvezde koje nastupaju imati priliku da voze MINI automobile, već je planiran i veliki broj promotivnih aktivnosti po Srbiji...

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear Tire & Rubber Company (Akron, Ohio) juče je  objavio svoje novo razvojno dostignuće od koga bi koristi mogli da imaju i potrošači i životna sredina, jer bi se smanjila količina ulja na bazi nafte koja se koristi za proizvodnju pneumatika, a istovremeno bi se produžio životni vek gaznog sloja...

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show, a ne u Parizu, kao što se ranije pretpostavljalo. Pred nama su nove fotografije nove "šestice"...

Opel ponovo u Ligi šampiona

Opel ponovo u Ligi šampiona

Adam Opel AG proširuje svoje sponzorske aktivnosti u nemačkoj Bundesligi. Nakon što je krajem juna potpisao partnerstva sa klubovima Bundeslige, Fortunom Dizeldorf, Bajer 04 Leverkuzenom, SC Frajburgom i FSV Majncom 05, nemački šampion i tim koji igra i u Ligi šampiona, Borusija Dortmund, postala je najnoviji ekskluzivni fudbalski partner.

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska vlada predstavila je predlog novih mera za podršku tamošnjem automobilskom sektoru. Nove mere su mnogo manje ambiciozne od onih iz 2008. i 2009. godine, kada je nekoliko država u Evropi pomoglo automobilsku industriju, pogođenu finansijskom i ekonomskom krizom...

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Kompanija Ford u svom godišnjem izveštaju nas informiše o tome, da je u proteklih šest godina uspela da smanji količinu energije potrebnu za proizvodnju jednog automobila za 22 procenta. Do 2016. godine, Ford planira da smanji energiju potrebnu za proizvodnju automobila za dodatnih 25 procenata...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje