AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Novi Aveo krasi pre svega redizajniran i moderan izgled, novorazvijeno podvozje za odgovornu i istovremeno opuštenu vožnju i upravljanje, kao i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, i sa unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih gasova...

Ponuda motora uključuje 1.3-litarski turbo dizelski motor sa sastavom Start/Stop kao i benzinske 1.2, 1.4 i 1.6-litarske motore. Aveo limuzina sa 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom najekonomičniji je četverovratni model u Evropi. Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor prvi je ikada dizelski agregat kojim je opremljen jedan Chevroletov mali automobil u Europi. Sve tri varijante Aveovog 1.3-litarskog turbo dizelskog motora saglasne su Euro 5 normama te imaju oksidacijski katalizator i filter za čestice. Eco varijanta s 95 KS emituje 95 g ugljen dioksida po kilometru, dok verzija sa 75 KS daje 97 g CO2/km.

Kada se radi o potrošnji goriva, Eco verzija s 95 KS troši svega 3,6 litara na 100 km u kombinovanom krugu, dok varijante sa 75 i 95 KS troše 3,7 i 4,1 litara na 100 km. Zapravo je Aveo limuzina, opremljena 1.3-litarskim turbo dizelskim motorom sa 75 KS, najekonomičniji trenutno dostupan automobil sa četvoro vrata u Evropi.

Ekonomičnost Avea došla je do izražaja na regionalnoj prezentaciji za medije održanoj u maju u Sloveniji i Italiji. Novinari iz Srednje i Istočne Evrope vozili su Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom na ruti od Portoroža do Venecije i dokazali da su službeni podaci o potrošnji 4.1 litre dizela na 100 km i više nego stvarni. Većina automobila trošila je manje od četiri litre dizela, a rekord drži novinar iz Slovačke s potrošnjom od samo 3.1 litre na 100 km prema mernom uređaju u vozilu.

Sve tri varijante dostižu svoju maksimalnu snagu pri 4.000 okretaja u minuti. Dok verzija sa 75 KS i Eco varijanta 1.3-litarskog turbo dizela proizvodi izvršni okretni moment od 190 Nm, standardni motor sa 95 KS daje 210 Nm pri 1.750 okretaja u minuti. Uparene sa šestorostepenim ručnim menjačem, obe varijante s 95 KS pokreću Aveo do najveće brzine od 174 km/h. Varijanta Eco ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,7 sekundi.

Osnovna struktura oko koje je konstruiran Aveov 1.3-litarski turbo dizelski motor sastoji se od bloka motora od livenog gvožđa i laganog aluminijskog nosača. Glave četiri cilindra takođe su izrađene od lakog aluminijuma i svaka ima 16 ventila radi povećanog protoka zraka. Sve tri verzije dolaze s common-rail sastavom ubrizgavanja goriva.

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Varijanta Eco s 95 KS dostupna je isključivo sa petorovratnom izradom karoserije.

Gorivo se kod ovih motora ubrizgava u komore za sagorevanje do pet puta po ciklusu, i to kroz common-rail sastav s višestrukim ubrizgavanjem pod pritiskom od 1.600 bara (varijanta sa 75 KS i obe varijante s 95 KS).

Aveo s dizelskim 1.3-litarskim motorom u prodaji je od EUR 12.135. Navedena cena odnosi se na petorovratni model sa 75KS i paketom opreme LS koji uključuje: ABS, ESC, 6 vazdušnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, Start/Stop, električne podizače prednjih stakala, električno pokretna spoljašnja ogledala, daljinsko centralno zaključavanje.

Chevrolet

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje