AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Model Alpine A110 ove godine slavi pedeseti rođendan, a Renault je odlučio da podari najbolji mogući mpoklon za godišnjicu - novi koncept. Po platformu i tehniku, u Renault Sport Technologies nisu išli dalako. Bez problema je poslužio takmičarski Megane Trophy...

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Sportski pogon

Motor je smešten više ka središnjem delu automobila, ispred zadnje osovine, a originalni A110 je ima motor smešten iza zadnje osovine. Vreme malih 4-cilindarskih motora je davno prošlo, pa je u koncept model smešten šestocilindarski V4Y motor sa 4-ventilskom tehnikom. Zapremina motora iznosi 3498 cm3, a razvija maksimalnu snagu od 400 KS, odnosno 294 kW pri 7.200 o/min. Za paljenje i ubrizgavanje se brine elektronska jedinica Magnetti Marelli Marvell 6R.

Maksimalni obrtni moment od 422 Nm pri 6.200 o/min se prenosi na zadnje točkoce preko šestostepenog sekvencijalnog. Dvolamelasta spojnica ima prečnik 184 mm i izrađena je od keramike i metala, a pri promeni stepena prenosa u smeru ka dole, aktivira se automatski. Naravno, samoblokirajući diferencijal se podrazumeva. Osnovu konstrukcije automobila čini cevasti ram, trag točkova napred iznosi 1.680, odnosno 1.690 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.625 mm. Za amortizaciju su zaduženi podešavajući Sachs amortizeri, a kočnice je razvio AP Racing sa diskovima debljine 32 mm. Napred su diskovi prečnika 356 mm, a pozadi 330 mm.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Bez pomoći elektronike

Ako ste u novom Renault Alpine A110-50 očekivali elektronske asistente, kao što su ABS, sistem za kontrolu trakcije - TCS ili slično, prevarili ste se. Ovaj automobil nema ništa za vozače početnike. Alpine A110-50 stoji na točkovima prečnika 21 inč, sa centralnom maticom i pneumaticima Michelin dimenzija 245/35, odnosno 265/35. Pneumatici su homologirani za legalan saobraćaj.

Karoserija je izrađena od karbona. Koncept meri dužinu od 4.330 m, širinu od 1.961 mm i visinu od 1.230 mm. Kao kod prethodnika, posada se nalazi više u ležećem, nego u sedećem položaju. U aerodinamičke detalje spadaju prednji spojler, difuzor i zadnje krilo, čiji položaj se menja u zavisnosti od brzine. Masa automobila iznosi 880 kilograma, a konstruktori su uspeli da naprave i odličan raspored mase: 47,8 % mase stoji na prednjoj, a ostatak na zadnjoj osovini.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Dizajneri Axel Breun i Yann Jarsalle, preuzeli su linije od koncepta Renault Dezir, koji je osmislio Laurens van der Acker, a krov je dizajniran, tako da podseća na onaj koji je karakterisao model A110. Plava boja karoserije Alpine Blue je bliska "originalu", a oranž pruge na bokovima i krilu su atipične.

Automobil iza sebe ima zvaničnu premijeru. U petak, 25. maja, Renault Alpine A110-50 se pojavio na ulicama Monte Carla, u okviru programa F1 vikenda. Staza je bila slobodna, samo za ovaj sjajan automobil.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Dobro je znati

Izvorni Alpine A110 Berlinette se pojavio na sajmu automobila u Parizu, 1962. godine. Fabrika u Dieppeu tada je bila još uvek u rukama osnivača Jeana Redelea, i sa Renaultom nije imala puno toga zajedničkog. Velika francuska automobilska kompanija, preuzela je firmu, zajedno sa timom, 1967. godine. Agregat 1.1 iz Renaulta 8, kasnije je dopunjen sa motorom 1.8, a za reli je bila spremna turbo verzija zapremine 1.6 litra.

Među najveće uspehe na reli stazama, svrstava se titula evropskog šampiona (Jean-Claude Andruet 1970. godine) i trostruki trijumf na Rally Monte Carlo 1971. godine (Ove Andersson, Jean-Luc Thérier i Andruet). Plavi automobil dominirao je i u sezoni 1973, u Svetskom reli šampionatu.

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Automagazin.rs

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Električni Audi R8 zabeležio rekord Nürburgringu - 8:09 min

Električni Audi R8 zabeležio rekord Nürburgringu - 8:09 min

Audi R8 e-tron postao je najbrži serijski elektromobil na stazi Nürburgring Nordschleife. Električna verzija modela Audi R8, slavnu stazu je prešla za osam minuta i 9.099 sekundi. Za volanom je bio sportski vozač i pobednik ovogodišnje trke 24 sata Nürbrugringa, Markus Winkelhock...

I Fiat započeo proizvodnju automobila u Kini

I Fiat započeo proizvodnju automobila u Kini

Italijanski proizvođač automobila Fiat, u saradnji sa kompanijom Guangzhou Auto (GAC), u četvrtak, 28. juna, pustio je u rad svoju prvu fabriku u Kini. Tamo će se proizvoditi sedan Viaggio, koji nije ništa drugo, nego Dodge Dart decentno modifikovan za potrebe kineskog tržišta. Nova fabrika ima kapacitet od 140.000 vozila godišnje...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje