AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Kada je Milivoj Žeravica iz Novog Miloševa, kod Novog Bečeja, 1972. godine, u selu Resnik kod Kragujevca, u dvorištu jednog domaćina video 5 starih traktora, pitao ga je da mu ih proda. Ovaj mu je odgovorio da su svi spremni za isporuku kupcu iz inostranstva. Nije mogao da veruje...

Porsche Macan na novom špijunskom videu

Porsche Macan na novom špijunskom videu

O malom SUV modelu marke Porsche, koji će u hijerarhiji nemačkoj proizvođača biti pozicioniran ispod modela Cayenne, govori se već duže vreme. Automobil koji je najpre nosio naziv Macan, razvijen je na platformi modela Audi Q5, a na tržištu će se pojaviti već sledeće godine. Pred nama je novi video...

Novi VW Golf stiže za mesec dana!

Novi VW Golf stiže za mesec dana!

Nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung objavio je informaciju, prema kojoj će svetska premijera sedme generacije modela Volkswagen Golf, biti održana na Novoj narodnoj galeriji u Berlinu (Berlin’s Neue Nationalgalerie), koja se održava 4. septembra ove godine...

Toyotin koncept „Prozor u svet” osvojio Core77 nagradu za dizajn

Toyotin koncept „Prozor u svet” osvojio Core77 nagradu za dizajn

Toyotin inovativni koncept interaktivnog vozila „Prozor u svet” je osvojio ovogodišnju Core77 nagradu za dizajn u spekulativnoj kategoriji. Ovaj koncept, koji su razvili inženjeri i dizajneri iz Toyotine „Kansei Design“ divizije ¹ i Kopenhagenskog instituta za interaktivni dizajn (CIID), želi da redefiniše vezu između putnika i okruženja vozila...

Nova Mazda6: Prva fotografija karavan verzije

Nova Mazda6: Prva fotografija karavan verzije

Prilikom ceremonije pokretanja proizvodnje nove generacije modela Mazda6, iza trojice predstavnika japanske kompanije, stajala je Mazda6 karavan! Na osnovu jedne fotografije, možemo konstatovati samo snažnu inspiraciju konceptom Takeri, kao i kod sedan modela, koji smo videli nedavno...

ABT Sportsline modifikovao VW Beetle

ABT Sportsline modifikovao VW Beetle

Kompanija ABT Sportsline predstavila je kompletno modifikovan Volkswagen Beetle, opremljen dvolitarskim turbodizel TDI motorom. Veći deo modifikacija se može primeniti i na ostale motorizacije popularne "Bube"...

Počela proizvodnja nove Mazde6 u fabrici Hofu

Počela proizvodnja nove Mazde6 u fabrici Hofu

Mazda Motor Corporation obeležila je početak proizvodnje nove Mazde6 u fabrici Hofu broj 2 u japanskoj prefekturi Jamaguči. Svečanoj ceremoniji prisustvovao je i predsednik Upravnog odbora i generalni direktor kompanije Mazda Motor Corporation, Takaši Jamanuči (Takashi Yamanouchi)...

Kia sa 3 dizajnerske nagrade Automotive Brand Contest 2012

Kia sa 3 dizajnerske nagrade Automotive Brand Contest 2012

Kia je na ovogodišnjem takmičenju Automotive Brand Contest 2012 osvojila čak 3 dizajnerske nagrade, što je samo još jedan od mnogobrojnih dokaza velikog napretka ovog automobilskog giganta otkako je na čelu dizajnerskog odeljenja čuveni Nemac Peter Schreyer...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje