AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Popularni Audi Q5 u salonima se nalazi od 2008. godine, i sada je na polovini svog "životnog" ciklusa. To je jasan znak da je došlo vreme za "zatezanje bora". Pored dozajnerskih promena, unapređeni Audi Q5 je dobio i modernizovane motore...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Dizajn

 

Spolja ćemo novi Q5 prepoznati po drugačijim branicima, čiji je donji deo, gde se nalaze i usisnici za vazduh, iznenađujuće zaobljen. Maska ima nešto tanji hromiran okvir, a izgled glavnih svetlosnih grupa je praktično isti, osim blago izmenjenih LED dioda za dnevno svetlo. Cevi izduvnog sistema, koje su vešto uklopljene u zadnji branik, sada imaju elipsast oblik, umesto dosadašnjih okruglih. Automobil je za 2 cm šiti (tačno 1,9 m), ima dužinu od 4,63 m i visinu od 1,65 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 540 litara (maksimalno 1.560 L), što znača da je prošao bez promena.

Oslanjanje

Važnije od revizije eksterijera i enterijera (novi materijali i modifikacija nekih komandi) jesu tehničke modifikacije. Oslanjanje visine 200 mm i međuosovinskog razmaka 2,81 m dobilo je nove opruge, amortizere i stabilizatore, što će posadi obezbediti bolji komfor, a vozaču više užitka u vožnji. Moda elektro-mehaničkih pojačivača upravljača je stigla i u Q5, a tradicionalna hidraulika je prošlost. Felne su prečnika 17 inča, a po zahtevu kupca, mogu biti jedan, dva, pa čak i tri inča veće.

ESC i asistent za silazak niz strmu nizbrdicu su standard, a među "extras" elemente spadaju inteligentni tempomat, adaptivno oslanjanje i sistem održavanja vožnje u saobraćajnoj traci. Naravno, tu je i sistem "pametni ključ" za olakšan ulazak u automobil, trozonska klimatizacija, sedišta sa ventilacijom i panoramski stakleni krov. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti ili zatvoriti električnim putem, sedište suvozača je preklopivo, a zadnja klupa je "klizna".

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Motori

Svi benzinski i dizel motori, standardno su opremljeni sistemom start-stop. 4-cilindarski turbodizel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm), uparen sa šestostepeni manuelnim menjačem, prosečno troši samo 5,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ovu verziju, moguće je poručiti i sa pogonom na prednje točkove, dok sve ostale verzije imaju isključivo pogon na sve točkoce quattro. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 75 litara, što je dovoljno da Q5 2.0 TDI sa jednim rezervoarom pređe do 1.400 kilometara. U ponudi je i snažnija verzija istog motora (130 kW, 380 Nm), koja je za 5 kW jača, a na 100 km prosečno troši 6 l/100 km. V6 3.0 TDI motor razvija 180 kW (245 KS) i 580 Nm. Uparen sa robotizovanim sedmostepenim S-Tronic menjačem, Q5 3.0 TDI prosečno troši samo 0,4 litra više goriva na 100 pređenih kilometara, od snažnije verzije dvolitarskog motora. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 6,5 s, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Bazni benzinski motor je 2.0 TFSI (165 kW). Motor je opremljen inoviranim sistemom procesa hlađenja, i značajno skraćuje vreme potrebno za zagrevanje motora pri hladnom startu. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 350 Nm, a potrošnja sa manuelnim menjačem iznosi 7,6 l/100 km. U ponudi je i verzija sa osmostepenim Tiptronic menjačem. Benzinski trolitarski V6 motor ima 200 kW i 400 Nm i opremljen kompresorom, a u ponudi menja dosadašnji agregat slične konfiguracije, ali zapremine 3,2 litra. Ovo je i najbrža verzija modela Q5, jer sa ovim motorom, atraktivni SUV iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,9 sekundi i postiže maksimalnih 234 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 8,5 l/100 km. Tiptronic je u slučaju ovog motora standardan.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Hybrid

U ponudi će biti i hibridni Q5, koji kombinuje stari benzinski 4-cilindarski 2.0 TFSI (155 kW) motor, sa elektromotorom od 40 kW. Elektromotor energiju crpi iz litijum-jonskih baterija. Ukupna snaga sistema iznosi 180 kW, a maksimalni obrtni moment 480 Nm. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje, a "paralelni hibrid" je sposoban na čistu električnu energiju da pređe 3 kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h.

 

Inovativni Audi Q5 biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja počinje od oktobra tekuće godine. Klijenti će moći da biraju između petnaest boja karoserije, različite multimedijalne sisteme, audio sistem Bang & Olfusen, DVD, Bluetooth, aplikacije za pametne telefone...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Automagazin.rs

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear Tire & Rubber Company (Akron, Ohio) juče je  objavio svoje novo razvojno dostignuće od koga bi koristi mogli da imaju i potrošači i životna sredina, jer bi se smanjila količina ulja na bazi nafte koja se koristi za proizvodnju pneumatika, a istovremeno bi se produžio životni vek gaznog sloja...

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show, a ne u Parizu, kao što se ranije pretpostavljalo. Pred nama su nove fotografije nove "šestice"...

Opel ponovo u Ligi šampiona

Opel ponovo u Ligi šampiona

Adam Opel AG proširuje svoje sponzorske aktivnosti u nemačkoj Bundesligi. Nakon što je krajem juna potpisao partnerstva sa klubovima Bundeslige, Fortunom Dizeldorf, Bajer 04 Leverkuzenom, SC Frajburgom i FSV Majncom 05, nemački šampion i tim koji igra i u Ligi šampiona, Borusija Dortmund, postala je najnoviji ekskluzivni fudbalski partner.

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska vlada predstavila je predlog novih mera za podršku tamošnjem automobilskom sektoru. Nove mere su mnogo manje ambiciozne od onih iz 2008. i 2009. godine, kada je nekoliko država u Evropi pomoglo automobilsku industriju, pogođenu finansijskom i ekonomskom krizom...

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Kompanija Ford u svom godišnjem izveštaju nas informiše o tome, da je u proteklih šest godina uspela da smanji količinu energije potrebnu za proizvodnju jednog automobila za 22 procenta. Do 2016. godine, Ford planira da smanji energiju potrebnu za proizvodnju automobila za dodatnih 25 procenata...

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Kijin potpuno novi Carens, kompaktni movolumen, premijerno će se prikazati u Parizu na Motor Showu 27. septembra ove godine. Novi Carens karakterišu potpuno novi dizajn, niža linija krova, produženo međuosovinsko rastojanje, veći točkovi (do 18”) i hromirani ukrasi, a sve skupa trebalo bi predstavljati Kijinu “dinamičnu prostranost”.

Chevrolet zvanični automobilski partner fudbalskog kluba Liverpul

Chevrolet zvanični automobilski partner fudbalskog kluba Liverpul

Chevrolet je objavio danas da ulazi u četvorogodišnje partnerstvo sa fudbalskim klubom Liverpul kako bi postao njegov zvanični automobilski partner. Partnerstvo će trajati do kraja Premijer lige u sezoni 2015/16. i evropskih kampanja, a obuhvata isticanje brenda na domaćem stadionu Liverpula Enfild...

Nova Mazda6 - Prva zvanična fotografija

Nova Mazda6 - Prva zvanična fotografija

Posle objavljivanja četiri videa, na kojima se nova Mazda6 više skriva nego otkriva, japanska kompanija je konačno objavila prvu zvaničnu fotografiju. Ali, veći deo nove "šestice" i dalje se drži u tajnosti. Objavljena je samo jedna fotografija, bez dodatnih informacija...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje