AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear razvija pneumatike od sojinog ulja

Goodyear Tire & Rubber Company (Akron, Ohio) juče je  objavio svoje novo razvojno dostignuće od koga bi koristi mogli da imaju i potrošači i životna sredina, jer bi se smanjila količina ulja na bazi nafte koja se koristi za proizvodnju pneumatika, a istovremeno bi se produžio životni vek gaznog sloja...

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6: Nove fotografije i informacije

Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show, a ne u Parizu, kao što se ranije pretpostavljalo. Pred nama su nove fotografije nove "šestice"...

Opel ponovo u Ligi šampiona

Opel ponovo u Ligi šampiona

Adam Opel AG proširuje svoje sponzorske aktivnosti u nemačkoj Bundesligi. Nakon što je krajem juna potpisao partnerstva sa klubovima Bundeslige, Fortunom Dizeldorf, Bajer 04 Leverkuzenom, SC Frajburgom i FSV Majncom 05, nemački šampion i tim koji igra i u Ligi šampiona, Borusija Dortmund, postala je najnoviji ekskluzivni fudbalski partner.

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru

Francuska vlada predstavila je predlog novih mera za podršku tamošnjem automobilskom sektoru. Nove mere su mnogo manje ambiciozne od onih iz 2008. i 2009. godine, kada je nekoliko država u Evropi pomoglo automobilsku industriju, pogođenu finansijskom i ekonomskom krizom...

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Ford smanjio potrošnju energije u odnosu na 2006. godinu za 22%

Kompanija Ford u svom godišnjem izveštaju nas informiše o tome, da je u proteklih šest godina uspela da smanji količinu energije potrebnu za proizvodnju jednog automobila za 22 procenta. Do 2016. godine, Ford planira da smanji energiju potrebnu za proizvodnju automobila za dodatnih 25 procenata...

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Novi Kia Carens premijerno na pariskom salonu

Kijin potpuno novi Carens, kompaktni movolumen, premijerno će se prikazati u Parizu na Motor Showu 27. septembra ove godine. Novi Carens karakterišu potpuno novi dizajn, niža linija krova, produženo međuosovinsko rastojanje, veći točkovi (do 18”) i hromirani ukrasi, a sve skupa trebalo bi predstavljati Kijinu “dinamičnu prostranost”.

Chevrolet zvanični automobilski partner fudbalskog kluba Liverpul

Chevrolet zvanični automobilski partner fudbalskog kluba Liverpul

Chevrolet je objavio danas da ulazi u četvorogodišnje partnerstvo sa fudbalskim klubom Liverpul kako bi postao njegov zvanični automobilski partner. Partnerstvo će trajati do kraja Premijer lige u sezoni 2015/16. i evropskih kampanja, a obuhvata isticanje brenda na domaćem stadionu Liverpula Enfild...

Nova Mazda6 - Prva zvanična fotografija

Nova Mazda6 - Prva zvanična fotografija

Posle objavljivanja četiri videa, na kojima se nova Mazda6 više skriva nego otkriva, japanska kompanija je konačno objavila prvu zvaničnu fotografiju. Ali, veći deo nove "šestice" i dalje se drži u tajnosti. Objavljena je samo jedna fotografija, bez dodatnih informacija...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje