Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!
Model Alpine A110 ove godine slavi pedeseti rođendan, a Renault je odlučio da podari najbolji mogući mpoklon za godišnjicu - novi koncept. Po platformu i tehniku, u Renault Sport Technologies nisu išli dalako. Bez problema je poslužio takmičarski Megane Trophy...
Sportski pogon
Motor je smešten više ka središnjem delu automobila, ispred zadnje osovine, a originalni A110 je ima motor smešten iza zadnje osovine. Vreme malih 4-cilindarskih motora je davno prošlo, pa je u koncept model smešten šestocilindarski V4Y motor sa 4-ventilskom tehnikom. Zapremina motora iznosi 3498 cm3, a razvija maksimalnu snagu od 400 KS, odnosno 294 kW pri 7.200 o/min. Za paljenje i ubrizgavanje se brine elektronska jedinica Magnetti Marelli Marvell 6R.
Maksimalni obrtni moment od 422 Nm pri 6.200 o/min se prenosi na zadnje točkoce preko šestostepenog sekvencijalnog. Dvolamelasta spojnica ima prečnik 184 mm i izrađena je od keramike i metala, a pri promeni stepena prenosa u smeru ka dole, aktivira se automatski. Naravno, samoblokirajući diferencijal se podrazumeva. Osnovu konstrukcije automobila čini cevasti ram, trag točkova napred iznosi 1.680, odnosno 1.690 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.625 mm. Za amortizaciju su zaduženi podešavajući Sachs amortizeri, a kočnice je razvio AP Racing sa diskovima debljine 32 mm. Napred su diskovi prečnika 356 mm, a pozadi 330 mm.
Bez pomoći elektronike
Ako ste u novom Renault Alpine A110-50 očekivali elektronske asistente, kao što su ABS, sistem za kontrolu trakcije - TCS ili slično, prevarili ste se. Ovaj automobil nema ništa za vozače početnike. Alpine A110-50 stoji na točkovima prečnika 21 inč, sa centralnom maticom i pneumaticima Michelin dimenzija 245/35, odnosno 265/35. Pneumatici su homologirani za legalan saobraćaj.
Karoserija je izrađena od karbona. Koncept meri dužinu od 4.330 m, širinu od 1.961 mm i visinu od 1.230 mm. Kao kod prethodnika, posada se nalazi više u ležećem, nego u sedećem položaju. U aerodinamičke detalje spadaju prednji spojler, difuzor i zadnje krilo, čiji položaj se menja u zavisnosti od brzine. Masa automobila iznosi 880 kilograma, a konstruktori su uspeli da naprave i odličan raspored mase: 47,8 % mase stoji na prednjoj, a ostatak na zadnjoj osovini.
Dizajneri Axel Breun i Yann Jarsalle, preuzeli su linije od koncepta Renault Dezir, koji je osmislio Laurens van der Acker, a krov je dizajniran, tako da podseća na onaj koji je karakterisao model A110. Plava boja karoserije Alpine Blue je bliska "originalu", a oranž pruge na bokovima i krilu su atipične.
Automobil iza sebe ima zvaničnu premijeru. U petak, 25. maja, Renault Alpine A110-50 se pojavio na ulicama Monte Carla, u okviru programa F1 vikenda. Staza je bila slobodna, samo za ovaj sjajan automobil.
Dobro je znati
Izvorni Alpine A110 Berlinette se pojavio na sajmu automobila u Parizu, 1962. godine. Fabrika u Dieppeu tada je bila još uvek u rukama osnivača Jeana Redelea, i sa Renaultom nije imala puno toga zajedničkog. Velika francuska automobilska kompanija, preuzela je firmu, zajedno sa timom, 1967. godine. Agregat 1.1 iz Renaulta 8, kasnije je dopunjen sa motorom 1.8, a za reli je bila spremna turbo verzija zapremine 1.6 litra.
Među najveće uspehe na reli stazama, svrstava se titula evropskog šampiona (Jean-Claude Andruet 1970. godine) i trostruki trijumf na Rally Monte Carlo 1971. godine (Ove Andersson, Jean-Luc Thérier i Andruet). Plavi automobil dominirao je i u sezoni 1973, u Svetskom reli šampionatu.
Automagazin.rs