Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012
Novi jednolitarski EcoBoost motor Ford Motor kompanije – koji je sa velikim uspehom ove godine predstavljen u Evropi u modelu Focus - danas je imenovan Međunarodnim motorom godine 2012 - International Engine of the Year...
Mali, supermoderan trocilindrični motor takođe je poneo druge dve nagrade - "Najbolji novi motor" i "Najbolji motor radne zapremine manje od jednog litra" - u kategorijama koje je predstavio magazin Engine Technology International, a na osnovu glasova 76 novinara iz 35 država širom sveta.
Ovo je prvi put da je Ford je poneo naziv International Engine of the Year u 13-godišnjoj istoriji te nagradea. Štaviše, jednolitarski EcoBoost je postigao najviši skor u istoriji te nagrade. "Postavili smo lestvicu izuzetno visoko kada smo krenuli da pravimo ovaj motor", rekao je Joe Bakaj, potpredsednik Forda za globalni razvoj pogonskih jedinica. "Želeli smo da ima neverovatnu ekonomičnost u potrošnji goriva, iznenađujuće performanse, tih rad i prefinjenost - i sve to u veoma malom, trocilindričnom motoru. Tim je odgovorio na ovaj naizgled nemoguć izazov nekim zaista uzbudljivim inovacijama", dodao je Bakaj.
"Rezultat je pogonski agregat koji menja pravila igre među benzinskim motorima - na svetskom nivou. Ovo je izuzetna pobeda zaista neverovatnog motora", rekao je Dean Slavnich, predsednik nagrade "Međunarodni motor godine" i urednik magazina Engine Technology International. Motor - dovoljno mali da stane na papir formata A4 – razvijan je u Fordovim tehničkim centrima Dunton, u Velikoj Britaniji i Merkenich, u Nemačkoj. Proizvodi se u Fordovim pogonima u Krajovi, Rumunija i Kelnu, Nemačka.
Jednolitarski EcoBoost koristi turbo punjač niske inercije da isporuči snagu ubrzo kada je aktivirana pedala „gasa“, već od niskog broja obrtaja i pruža veliku snagu pri brzinama do 248.000 obrtaja u minutu.
Inovacije na jednolitarskom EcoBoost uključuju:
• Izduvna grana, izlivena u glavi cilindra, snižava temperaturu izduvnih gasova da omogući optimalan odnos gorivo-vazduh kroz širi opseg obrtaja
• Jedinstven blok od livenog gvožđa greje motor brže od konvencionalnog aluminijumskog bloka, čime se za 50 odsto smanjuje količina energije potrebne za "zagrevanje" i smanjuje potrošnja goriva
• Dva glavna pogonska remena u motoru su uronjenai u ulje da bi se dobio tiši, efikasniji motor
• Konfiguracija motora namerno "neizbalansirana“ prema zamajcu i remenici, umesto dodavanjem balanser vratila koje „ispumpava“ energiju.
Jednolitarski EcoBoost je ove godine debitovao u Evropi u modelu Focus, a kasnije ove godine će biti ponuđen i u modelima C-MAX i B-MAX. EcoBoost od jednog litra će biti dostupan u Fordovim modelima u SAD ovog leta, a kasnije , u azijsko-pacifičkom regionu i Africi.; u bliskoj budućnosti će takođe biti uveden i na tržišta u drugim regionima. Novi jednolitarski EcoBoost od 100 KS u Focusu ima najbolju potrošnju goriva u klasi - od 4,8 l/100 km* i emisiju CO2 od 109 g/km. Verzija sa 125 KS ima prosečnu potrošnju od 5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 114 g/km.
U prvom punom mesecu svoje prodaje širom Evrope, više od 4.700 kupaca je naručilo Focusa sa jednolitarskim EcoBoost motorom, čineći gotovo četvrtinu svih automobila Ford Focus naručenih na Fordovih 19 tradicionalnih evropskih tržišta.
Ford Evropa planira da utrostruči godišnju proizvodnju vozila koja su opremljena efikasnim benzinskim motorima EcoBoost na oko 480.000 do 2015, sa 141,000 u 2011. Kompanija predviđa da će više od 300.000 tih vozila biti opremljeno jednolitarskim EcoBoost varijantama.
"Internacionalni motor godine" određuje panel od 76 automobilskih novinara iz 35 država širom sveta. Članovi panela razmatraju vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, uglađenost i uspešnu primenu naprednih motorskih tehnologija. Popularnost jednolitarskog EcoBoost kod članova panela („sudija“) očitovala se i po tome što je dobio 28 odsto više poena od svog najbližeg rivala, a i ukupno je dobio najviše poena - od bilo kog motora u istoriji takmičenja.
"Snaga iz tri cilindra u vozilu kao što je Ford Focus sa lakoćom dokazuje da je budućnost za motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrlo, vrlo svetla", rekao je Slavnich iz magazina Engine Technologi International. "Snaga, odziv i veoma dobra potrošnja u realnim uslovima – samo su neke od karakteristika sa vrha ledenog brega kada je u pitanju ovaj motor i ono što nudi vozačima danas. Bravo Ford!"
"Sa dobrim obrtnim momentom na veoma niskom broju obrtaja, ovaj haj-tek trocilindrični turbo daje vozne performanse malog turbo dizela, ali bez buke i vibracija", rekao je Christophe Congrega iz francuskog L'Automobile Magazine.
Grand Motors