Auto Moto Klub Veteran Voždovac proslavio vredan jubilej
Auto Moto Klub “Veteran Voždovac” proslavio je 30 godina od osnivanja tradicionalnim skupom ispred opštine Voždovac, inače generalnim pokroviteljem kluba. To je bio prvi takav klub u bivšoj Jugoslaviji. Osnovan je kao klub motociklista, kojima su se kasnije pridružili automobili...
Na parkingu ispred opštine okupilo se oko 15-tak motocikala i 40-tak starovremenskih automobila. Izuzetno sunčano i toplo vreme sprečilo je dolazak većeg broja gledalaca. U svečanoj sali opštine učesnike skupa je pozdravio predsednik kluba Branko Vidović i čestitao im jubilej. Prozvao je osnivače kluba, od kojih je većina bila prisutna, i zahvalio im se na tome. I oni su pojedinačno pozdravili učesnike skupa i istakli značaj čuvanja naše tehničke zaostavštine.
Potsetili su sve koliko je potrebno odricanja za to, pogotovo u ovim teškim vremenima. Poseban problem je ne postojanje bilo kakvih povlastica kod registracije ovakvih vozila kod nas, uobičajna stvar svuda u svetu. Dalibor Ružić, predsednik Srpskog saveza istorijskih vozila, je rekao da se na tome radi i da se očekuje da do kraja godine dođe do dogovora sa odgovarajućim organima.
Na skupu su, između ostalih, bili i motocikl sa prikolicom BMW R 67 iz 1951., vlasništvo Momira Mladenovića i BMW R 90 S iz 1973., vlasništvo Save Dimitrijevića, jednog od osnivača kluba. Od automobila, između ostalih, bili su Opel Kapitan iz 1952., vlasništvo Bogdana Bojkovića iz Jagodine, Opel Olympia iz 1952., vlasništvo Miloša Erdeljanovića, VW Buba iz 1953., vlasništvo Todora Skorića, Fiat 500 C Giardniera iz 1954., vlasništvo Branka Milera, Mercedes Benz 170 S-D iz 1955., vlasništvo Zorana Trpkovića, Zastava 1300 iz 1965., vlasništvo Dragana Bojkovića, Opel Rekord B 1700 iz 1966., vlasništvo Nikole Andrejića iz Omoljice, Rover 2000 SC iz 1967., vlasništvo Đorđa Mihailovića, Mercedes Benz 200 D iz 1967., vlasništvo Miodraga Gligorića, Austin 1300 iz 1971., vlasništvo Dalibora Ružića. Bila je prisutna i kompletna porodica poznatog automobiliste Čedomira Brkića sa njihovom Zastavom 750, Fićom.
Po prvi put na skupu se pojavio i Peugeot 204 iz 1973., u odličnom stanju, mučile su ga jedino gume, koje je zbog dimenzija teže nabaviti. Bio je na prodaju. U organizvanoj koloni učesnici skupa su se odvezli do firme Euro Sumar, zastupnika firme Suzuki za Srbiju, generalnog sponzora ovogodišnjeg jubilarnog skupa.
Neki od učesnika skupa su došli direktno tamo.
To se prvenstveno odnosi na kamion GMC CCKW iz 1943., poznat kod nas kao Džems, i traktor Steyr Typ 80 A iz 1956., oba vlasništvo Božidara Karapandžića. Inače, on u vlasništvu ima još nekoliko sličnih kamiona, koji su u procesu restauracije. Na parkingu Euro Sumara podeljena su i priznanja AMK “Veteran Voždovac” onima koji su u ovim godinama dali svoj doprinos razvoju kluba.
Tekst i foto: Ljubomir Ivanović