AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Britanski Land Rover konačno je objavio oficijelne fotografije četvrte generacije modela Range Rover. Iako je duži od svog prethodnika, novi Range je značajno "smršao" - u zavisnosti od specifikacije, nova generacija ovog slavnog modela je lakša za 320 do 420 kilograma...

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia je objavila prve cene novog modela Lodgy na tržištu Srbije. Dacia Lodgy u osnovnom paketu opreme Base, koju pokreće benzinski motor zapremine 1.6 litara, može se kupiti po ceni od 9.600 evra, sa transportom, carinskim troškovima i PDV-om...

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

U prodajnoj mreži u Srbiji, od danas su u ponudi  bogato opremljeni modeli Toyota Yaris po specijalnim cenama i uslovima koji uključuju garantni rok od 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, 5 godina Toyota Eurocare, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’...

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Juče popodne puštena je u rad nova trafo centrala 110 kV/20 kV, izgrađena unutar fabričkog kruga FAS u Kragujevcu. Ona će osigurati kontinuirano snabdevanja postrojenja električnom energijom i sprečiti zastoje zbog problema sa zastarelom spoljnom opremom...

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Novi Ford B-MAX, koji će uskoro biti u prodaji širom Evrope, odlikuje jedinstven dizajn, potrošnja goriva bez premca i tehnologija malog automobila među najnaprednijim u Evropi. B-MAX-ov sistem vrata sa lakim pristupom omogućava nesmetan ulazak i izlazak kroz prednja vrata sa šarkama i klizna zadnja vrata integrisana u centralne stubove karoserije.

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster transformisana u šestometarsku limuzinzu nije delo neke tjuning kompanije, već rumunskog tehnološkog centra kompanije Renault. Ideja je rođena krajem prošle godine, kao model studentske vežbe, a odgovorni su veoma brzo dali "zeleno svetlo" za realizaciju ovog projekta...

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Prve železničke kompozicije s vozilima marke Fiat 500L, jutros su krenule za Luku Bar iz Kragujevca. Na 16 vagona utovareno je 206 vozila, koja su namenjena izvozu. Kompozicija u večernjim časovima stiže u Bar, gde se vozila ukrcavaju na brod i nastavljaju za Italiju....

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje