AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Vozači Formula 1 tima Mercedes, Michael Schumacher i Nico Rosberg, nedavno su posetili proizvodne pogone kompanije AMG u Affalterbachu. Piloti su lično sastavili deo AMG V8 Twin-turbo motora zapremine 5.5 litara, koji će pogoniti novi model Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake, predstavljen juče u Hockenheimu...

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Kompanija Audi otvorila je u centralnom Londonu, nedaleko od poznatog trga Piccadilly Circus, svoj prvi virtuelni showroom. Nemačka kompanija planira u naredne tri godine, da otvori više od 20 virtuelnih showrooma, koji bi u budućnosti trebali predstavljati ključan koncept prodaje, prvenstveno u oblasti električnih Audija...

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Nova perjanica kompanije Kia dobile je ime Quoris. Na domaćem, južnokorejskom tržištu, ovaj model se prodaje od maja tekuće godine, pod imenom K9. Veliki sedan predstavlja povratak marke Kia pogonu na zadnje točkove, a još uvek zvanično nije potvrđeno, da će novi model biti dostupan na evropskom tržištu...

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Britanski magazin Autocar preneo je informaciju, koja će obradovati sve ljubitelje automobila sa lavom u znaku. Atraktivni hot-hatch model Peugeot 208 GTI, dobio je "zeleno svetlo" za proizvodnju. Pokretaće ga turbo brnzinski 4-cilindarski motor 1.6 THP od BMW-a, koji pogoni i modele Citroën DS3 ili snažni Mini Cooper S...

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Šta se može uraditi sa markantnim SUV modelom, koji pod haubom ima agregat od 500 konjskih snaga i 1.000 Nm? U kompaniji Fostla su ovaj atraktivni SUV učinili još gresivnijim, a najsnažniji turbodizel motor 6.0 V12 TDI dobio je novu "porciju" snage, pa sada razvija 600 KS i 1.150 Nm!

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Lamborghini proizveo hiljaditi Aventador

Proizvodnja modela Lamborghini Aventador LP 700-4 počela je u junu mesecu 2011. godine, a posle jedne godine i tri meseca proizvodnje, italijanska kompanija slavi 1.000 proizvedenih primeraka. U trećem kvartalu prošle godine, Lamborghini je proizvodio tri Aventadora dnevno, a danas proizvodi preko četiri primerka na dan...

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Fiat 500L: prvi auto sa integrisanim aparatom za kafu

Želite da popijete svežu kafu u svom automobilu? Ne brinite, za tako nešto vam nije potreban Rolls-Royce ili Bentley. Fiat 500L je prvi automobil na svetu, koji je opremljen potpuno integrisanim aparatom za kafu, razvijenim u saradnji sa kompanijom Lavazza...

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW predstavio svoj olimpijski paviljon

BMW Group, kao oficijelni automobilski partner 30. Letnjih olimpijskih igara u Londonu, u Olimpijskom parku će imati svoj paviljon. U njemu će prezentovati svoje najnovije proizvode, a nemačka kompanije očekuje da će kroz paviljon prolaziti nekoliko hiljada ljudi dnevno...

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford C-MAX dostupan i sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom

Ford Evropa će, počev od oktobra, ponuditi svoje modele C-MAX i Grand C-MAX sa jednolitarskim benzinskim motorom EcoBoost. Očekuje se da kombinacija nagrađivanog motora i popularnog, svestrano aktivnog vozila pruži efikasnost u potrošnji goriva i nivo emisije CO2 najbolje u klasi...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje