AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Bosch: Dugoročna preduzetnička strategija se isplati

Bosch: Dugoročna preduzetnička strategija se isplati

Bosch-grupa očekuje sporiji ekonomski rast u svetu. Iz tog razloga, ova kompanija za razvoj tehnologija i pružanje usluga računa da će u ovoj godini ostvariti povećanje prometa od tri do pet procenata. Ovo je saopštio Franc Ferenbah, predsednik rukovodstva Boscha, na godišnjoj konferenciji za štampu u centrali kompanije u Štutgartu.

„I dalje postoji velika ekonomska nesigurnost, iako je dužnička kriza u Evro-zoni sada nešto manja“, rekao je Ferenbah. Uprkos zahlađenju konjunkture u svetu i otežanom razvoju na mnogim evropskim tržištima promet je u prvom kvartalu 2012. god. u odnosu na prošlu godinu porastao za tačno pet procenata. Najveći procentualni rast ostvario je sektor industrijske tehnologije, pa onda sektor automobilske tehnologije. Jedva primetno razvijao se poslovni sektor robe široke potrošnje i građevinskih tehnologija.

Bosch želi da u tekućoj poslovnoj godini ponovo poveća profit  pre oporezivanja i to će učiniti inovativnim proizvodima, unapređenjem troškova i manjim opterećenjima zahvaljujući posebnim efektima. „Zbog konstantno  visokih cena sirovina i ostalih ulaganja u nove poslovne  oblasti biće teško da već u 2012. godini ostvarimo naš cilj, a to je rast prometa od sedam do osam procenata", rekao je Ferenbah.

Promet u 2011. veći za 9,0  procenata od očekivanog

U protekloj godini 2011. Bosch je uprkos slaboj svetskoj konjunkturi zabeležio veći rast od očekivanog: promet je porastao za 9,0 procenata na 51,5 milijardi evra. Profit pre oporezivanja iznosio je 2,6 milijardi evra, nakon 3,5 milijarde evra u prethodnoj godini. Time je dobit za 5,1 procenat manja od zadatog cilja. Još u januaru prilikom predstavljanja preliminarnih brojki Bosch je kao razloge za to naveo dodatna opterećenja koja su  nastala usled povećanih cena sirovina i efekata deviznog kursa. Pored toga tu su i značajna ulaganja u oblasti budućnosti kao što su elektromobilnost ili obnovljive energije, kao i amortizacioni otpis od 560 miliona evra u poslovnom sektoru Solar Energy.

Broj zaposlenih u svetu porastao na 302 500
 
Zbog dobrog razvoja poslovanja u 2011. broj zaposlenih u svetu porastao je za 19 000, te je 1.1. 2012. iznosio 302 500. Najviše novih radnih mesta otvoreno je u Evropi gde je zaposleno 9 800 ljudi, od toga samo u Nemačkoj 5200. U azijsko-pacifičkom regionu zaposleno je još 8 000 radnika. Bosch i u Severnoj i Južnoj Americi ima tačno 1 200 zaposlenih. U tekućoj godini lagani tempo rasta odraziće se i na zapošljavanje. U zavisnosti od razvoja poslovanja i novoosnovanih društava broj zaposlenih u svetu bi trebalo da se u toku godine poveća na 315 000. Većinu radnih mesta Bosch će otvoriti u azijsko-pacifičkom regionu gde se očekuje najveći ekonomski rast. U Nemačkoj Bosch očekuje  neznatno povećanje broja zaposlenih.

Bosch: Dugoročna preduzetnička strategija se isplati

Zaštita od klimatskih promena predstavlja rast za automobilsku tehnologiju

Bosch je u 2011. ojačao poziciju na tržištu sva tri poslovna sektora. "Značajni napori da se izgradi naša pozicija na tržištu i za vreme finansijske i privredne krize su se isplatili“, rekao je finansijski direktor Stefan Azenkeršbaumer osvrćući se na rezultate pojedinačnih sektora. Najveći poslovni sektor Automobilske tehnologije ostvario je u protekloj godini promet od 30,4 milijarde evra što je za 8,2 procenta više u odnosu na prethodnu godinu. Uprkos povećanim cenama sirovina i značajnim ulaganjima u elektromobilnost, ovo odelenje je ostvarilo 2,3 milijarde evra profita pre oporezivanja (EBIT), što je na nivou prethodne godine. Dobit je iznosila 7,7 procenata.  

Postoji sve veća potražnja za proizvodima koji doprinose većoj energetskoj efikasnosti, sigurnosti i komforu vozila. To su između ostalog sistem benzinskog direktnog ubrizgavanja, štedljivi dizel sistemi ili elektronski stabilizacioni program ESP® koji je razvio Bosch. Između 2011. i 2014. Bosch će značajno povećati godišnju proizvodnju svojih sistema: sada će se umesto 7,2 miliona Common Rail dizel sistema proizvoditi 9,6 miliona, a umesto 4 miliona sistema direktnog ubrizgavanja  proizvodiće se 8,6 miliona. „Bosch značajno doprinosi zaštiti od klimatskih promena koja s druge strane obezbeđuje naš rast", rekao je dr. Bernd Bor, direktor poslovnog odelenja Automobilske tehnologije. Svuda je porasla potražnja za sistemima asistencije vožnje kao što su video sistemi ili sistemi kočenja u slučaju nužde. Tako će se između 2011. i 2016. udeo novih vozila koji su opremljeni radarskim senzorima  učetvorostručiti i iznosiće 16 procenata.  

Bor smatra da sveukupno gledano i dalje postoje dobre šanse za rast automobilske tehnologije:“U svetu će naša zarada po jednom proizvedenom vozilu u ovoj godini dostići skoro 400 evra. A dugoročno gledano ova vrednost će se povećati uvođenjem elektromobilnosti." Bosch svake godine uloži 400 miliona evra u elektromobilnost. U ovoj oblasti kompanija već danas u ponudi ima bogat portfolio: pet modela motora za električni pogon, tri verzije pretvarača za menadžment energije, kao i sisteme litijum-jonskih akumulatora. "Zahvaljujući ovoj sveobuhvatnoj osnovi  mi imamo prednost: našu sistemsku stručnost“, rekao je Bor. „Samo onaj ko poznaje celokupni sistem, biće u stanju da npr. omogući integraciju elektronike u pogonsku granu.“

Sektor industrijske tehnologije beleži veliki rast – teška situacija u oblasti fotovoltaika

Poslovni sektor industrijske tehnologije je u 2011. godini zabeležio najveći rast prometa koji se za 21 posto povećao na 8,0 milijardi evra. Pri tome je nadprosečan rast ostvarilo odelenje pogonske i upravljačke tehnologije. I odelenje tehnologije pakovanja se takođe razvijalo pozitivno. Nasuprot tome u oblasti solarne energije je konačni rezultati su bili nezadovoljavajući. Uprkos povećanju proizvodnje ćelija i modula za više od deset procenata promet se znatno smanjio. Razlog je masovan pad cena na tržištu fotovoltaika od skoro 40 posto, što Bosch na strani troškova nije mogao da pokrije.

Zbog trenutno teške situacije u oblasti fotovoltaika i sa tim povezanog amortizacionog otpisa materijala  poslovni sektor industrijske tehnologije je završio godinu sa negativnim EBIT-om od 364 miliona evra. "U oblasti fotovoltaika radimo na tome da znatno smanjimo troškove proizvodnje u segmentu kristala. To želimo da postignemo  ulaganjem u inovativne tehnologije, kao i optimalizacijom proizvodnih procesa", rekao je Ferenbah. Bosch kao i u svemu do sada stremi trajnoj ekonomičnosti i konkurentnosti.

Posebno uspešni kućni aparati i električni alati

Poslovni sektor robe široke potrošnje i industrijske tehnologije ostvario je u 2011. godini promet od 13,1 milijardu evra, što predstavlja rast od 4.4 procenta. Ovo odelenje je ostvarilo profit pre oporezivanja na nivou prethodne godine, a to je  tačno 730 miliona evra. Bosch je posebno bio uspešan sa novim štedljivim kućnim aparatima i inovativnim električnim alatima. Kada je reč o sigurnosnoj tehnologiji kompanija je takođe svuda u svetu zabeležila rast, pre svega sa sistemima video nadzora, najjačim segmentom u branši. Nasuprot tome jedva da je bilo nekih promena u poslovanju  odelenja termotehnike. Na ovu oblast štetno se odražava stalna slabost tržišta, pre svega u južnoj Evropi.

Veća prisutnost u svetu – promet porastao u svim regionima

Bosch je i u protekloj poslovnoj godini značajno proširio svoju međunarodnu  prisutnost. U svetu je u protekle tri godine osnovano sedam novih društava – i to u Egiptu, Gruziji, Irskoj, Kambodži, Maroku, Panami i Peruu. Do 2013. planirano je još osnivanje društava u Bangladešu i Laosu. Zemlje, u kojima je Bosch zastupljen, u međuvremenu pokrivaju 97 procenata svetskog bruto proizvoda. Posmatrano po regionima procentualni rast prometa je u 2011. bio relativno ravnomerno raspoređen.

U Evropi je promet Boscha porastao za 9,6 procenata na 30,4 milijarde evra. Glavni razlog za to je bio veoma dobar razvoj u Nemačkoj gde je promet povećan za 11,0 procenata dostigavši 12,0 milijardi evra. Bosch je u 2011. u Evropi investirao tačno 2,1 milijardu evra, a od toga 1,2 milijarde evra u Nemačkoj. Pored toga Bosch se fokusirao i na investicije u istočnoj Evropi: u Rumuniji npr. Bosch proširuje svoj proizvodni pogon u Blaju. U Mađarskoj Bosch povećava broj zaposlenih inženjera na 700. U Srbiji će 2013. godine početi proizvodnja brisača.

U azijsko-pacifičkom regionu kompanija je povećala promet za 8,9 procenata na tačno 12,0 milijardi evra. Ovaj region će i u budućnosti beležiti dinamičan rast. Samo u protekloj godini Bosch je tamo investirao tačno 800 miliona evra. Npr. u Vijetnamu je započeta proizvodnja kaiševa za kontinulane automatske menjače u vozilu i otvoren je prvi centar za razvoj softvera u jugoistočnoj Aziji. Do 2015. broj zaposlenih u Vijetnamu će se utrostručiti i iznosiće 1600.

U Americi je u 2011. takođe postojao pozitivan razvoj: u Severnoj Americi Bosch je uprkos neznatnom privrednom rastu povećao promet za 10,4 procenta,  obračunato u domaćoj valuti. Izraženo u evrima, promet u ovom regionu je  porastao za 5,7 procenata na 7,0 milijardi evra. Sveukupno gledano Bosch u Americi i dalje vidi dobre šanse za rast. Npr. u SAD-u će se od 2015. godine udvostručiti  broj ponuđača dizel putničkih automobila, a Bosch želi da u tome učestvuje sa svojim dizel sistemima.

Osnovno poslovanje obezbeđuje stabilnu osnovu za dinamičan razvoj

Iz perspektive dobrog regionalnog i sektorskog razvoja Ferenbah smatra da je u 2011. potvrđena strategija kompanije:"Bosch je preduzeće koje je orijentisano na dugoročno poslovanje. Mi imamo tri strateška stuba, a to su široka internacionalna prisutnost, fokusirana diverzifikacija i velika snaga za inovacije i sa njima i dalje imamo dobre šanse za budućnost." Pored toga Ferenbah je rekao da se dinamika Boscha razvija na stabilnoj osnovi glavnih delatnosti.

Kompanija nastavlja da proširuje etablirane poslovne sektore i da istovremeno proširuje svoje osnovne kompetencije preko ciljanih akvizicija. Jedan primer za to je još u januaru najavljeno proširenje poslovnog sektora Automotive Aftermarket kupovinom američke firme SPX Service Solutions. Ovom akvizicijom Bosch će ojačati poslovanje dijagnostičkom opremom, što je za njega veoma važna oblast.  Bosch raste i u novim poslovnim oblastima koje su nastale u okviru kompanije, kao što su aktivnosti u oblasti E-biciklizma: u međuvremenu 40 različitih proizvođača bicikala ugrađuje Bosch električne pogonske siseme. Nakon početka serijske proizvodnje u 2011. godini Bosch namerava da u sledećoj godini osvoji 20 posto udela na evropskom tržištu.

Očekuje se širenje svetskog tržišta energetskih usluga

Pored dosadašnjeg osnovnog poslovanja Ferenbah dodatne šanse vidi u energetskoj efikasnosti: kćerka firma"Bosch Energy and Building Solutions", osnovana 2011. god., specijalizovana je za usluge za povećanje energetske efikasnosti u poslovnim zgradama kupaca, kao npr. u  industrijskim pogonima, bolnicama ili stambenim zgradama. „Zahvaljujući uslugama odelenja Bosch Energy and Building Solutions u postojećim objektima je moguće uštedeti u proseku 20 posto energije“, rekao je Ferenbah. Ovo se između ostalog može postići kombinacijom pojedinačnih energetskih koncepta i usluga i upotrebom moderne tehnologije kao što je spoj snage i toplote. U uslugu spada i energetskotehnička upravljačka platforma koja treba da nadzire i upravlja svim energetskim tokovima  jedne zgrade. Po procenama Boscha obim tržišta u svetu za ovakve energetske usluge godišnje će se povećavati za 12 procenata i do 2020. godine će dostići vrednost od 40 milijardi evra.

Investicije u budućnost i dalje preko sedam milijardi evra
 
Investicije Bosch-grupe i u 2012. godini ostaju na visokom nivou: Bosch ponovo želi da izdvoji četiri milijarde evra za istraživanje i razvoj kao i više od tri milijarde evra za osnovna sredstva. Predviđa se da će krajem 2012. godine u Boschu biti zaposleno 43 000 istraživača i razvojnih inženjera. Od toga već danas svaki četvrti zaposleni radi na razvoju softvera. Ovu oblast Bosch dosledno jača kako bi razvio nove modele poslovanja, koji proizilaze iz npr. mogućnosti Web 3.0, interneta stvari i usluga.

„Softver je do sada po pravilu bio u sklopu našeg hardvera. Na internetu stvari i usluga tehnički uređaji pak preko IP-interfejsa komuniciraju sa svojom okolinom“, rekao je dr. Folkmar Dener, direktor odelenja za istraživanje i razvoj i od 1. jula 2012. predsednik upravnog odbora Boscha. Tehnički gledano ovo zahteva da naši proizvodi budu sposobni za web. Za to smo već stvorili potrebne preduslove.“ U tome važnu ulogu igra Bosch odelenje za razvoj softvera i sistema koje će se narednih godina širiti. Do 2015. godine broj zaposlenih će se sa sadašnjih 450 povećati na 1 000.

Inovacijske grupe povezuju aktivnosti poslovanja

Kako bi se obezbedila  tesna saradnja razvojnih timova u poslovnim sektorima sa softverskom i sistemskom jedinicom, Bosch je formirao takozvanu inovacijsku grupu za teme umrežene mobilnosti, umrežene energije i umreženih zgrada. U svakoj od ovih grupa softverska i sistemska jedinica ima ulogu inkubatora koji isprobava nove poslovne ideje bez pritiska svakodnevnog poslovanja. Na taj način je moguća bolja razmena znanja. Ovo doprinosi boljoj konkurentnosti  preduzeća, rekao je Dener. „Bosch će i u budućnosti  jačati osnovnu kompetenciju za kombinaciju precizne mehanike i elektronike, ali ćemo istovremeno proširivati i kompetenciju za softver. Na taj način ćemo obezbediti još neke potencijale za budućnost."

Bosch

Opel Astru OPC pokreće motor 2.0 Turbo (206 kW, 400 Nm)

Opel Astru OPC pokreće motor 2.0 Turbo (206 kW, 400 Nm)

Zvanična premijera aktuelne generacije modela Opel Astra OPC, održana je na sajmu automobila u Ženevi. Juče je kompanija iz Rüsselsheima objavila više detalja o motoru najsnažnije verzije aktuelne Astre. Opel Astru OPC pogoni benzinski 4-cilindarski turbo motor sa sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar...

Automobili poznatih milijardera

Automobili poznatih milijardera

Milijarderi sa spiska najbogatijih ljudi sveta časopisa Forbes, voze veoma zanimljive primerke automobila, što smo mogli i očekivati. Dok jedni u u svom vlasništvu imaju "obične" i nenapadne modele automobila, u garažama drugih možemo pronaći prave automobilske "dragulje"...

AMSS domaćin FIA Konferencije

AMSS domaćin FIA Konferencije

Auto-moto savez Srbije organizator je izuzetno značajnog međunarodnog skupa, Konferencije FIA Regije I, koji je počeo 7. i traje do 11. maja, uz učešće preko 200 delegata iz više od 70 zemalja sveta i 106 automobilskih klubova, koji učestvuju na brojnim zasedanjima, komisijama i radionicama posvećenim mobilnosti, bezbednosti, ekologiji, turizmu i zaštiti potrošača.

Volkswagen Privredna vozila su povećali broj isporuka

Volkswagen Privredna vozila su povećali broj isporuka

U prva četiri meseca ove godine brend je isporučio 174,200 lakih dostavnih vozila širom sveta. To predstavlja porast od 6.1 % u poređenju sa istim periodom prošle godine (Januar - April 2011: 164,200 vozila).
Broj isporučenih modela Amarok na svetskom nivou je porastao za 36.2 % na 24,500 vozila (Januar - April 2011: 18.000 vozila).

Chevrolet podstiče potencijal u sledećoj generaciji

Chevrolet podstiče potencijal u sledećoj generaciji

Chevrolet-ova nova Akademija za Mlade pomaže mladim ljudima širom Evrope da naprave prvi korak na lestvici svoje karijere nudeći im specijalističku pomoć kroz profesionalnu obuku i podržavajući njihovo učenje da bi podstakla njihove potencijale...

Audi Q2 - u pripremi rival modelu Nissan Juke

Audi Q2 - u pripremi rival modelu Nissan Juke

Audi u svojoj aktuelnoj ponudi ima tročlanu SUV porodicu, a četvrti član - model Q6 već je u fazi testiranja. Sve više informacije, u poslednje vreme "cirkuliše" o najmanjem SUV modelu Q2, koji bi mogao biti rival modelima kao što je Nissan Juke. Kompaktne dimenzije automobila bi mogle značiti malu masu (za prosek SUV klase), što bi omogućilo korišćenje motora iz palete modela A1...

Video: Mercedes C63 AMG Coupe Black Series ponovo u akciji

Video: Mercedes C63 AMG Coupe Black Series ponovo u akciji

Posle modela SLK 55 AMG Black Series, CLK 63 AMG Black Series i SL 65 AMG Black Series, krajem 2011. godine je predstavljena nova "crna serija". Vrhunac serije Mercedes-Benz C klasa, postao je model C 63 AMG Coupe Black Series, kojeg pokreće agregat snage 380 kW. Pred nama je novi video...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje