Volvo S60, V60, V70 i S80 dobijaju novi turbodizel
Pod haubom Volva serije 60 i 70/80, ove godine će se pojaviti petocilindrični agregat zapremine 2,0 litra. Uporedo sa instalacijom novog motora, biće proširena i oprema, a spoljašnji dizajn će pretrpeti blagi retuš...
Radi se o turbodizel motoru D3, zapremine 2,0 litra. Maksimalna snaga motora od 99 kW (136 KS) možda bi se nekom mogla učiniti kao mala, ali važniji faktor za performanse je maksimalni obrtni moment (350 Nm). Podaci o nivou obrtaja na kojem se razvija maksimalna snaga i obrtni moment, nisu objavljeni. Ova pogonska jedinica je drugi osnovni motor u većim serijama. Može biti kombinovan manuelnim ili automatskim menjačem, ali u drugom slučaju se ne radi o klasičnom automatskom menjaču, već o PowerShift robotizovanom menjaču.
Sa izuzetkom SUV modela XC60, svi ostali modeli opremljene sa PowerShift menjačem imaju standardno ugrađen sistem start-stop. Potrošnja je sa oba menjača slična. Sedani S60 i S80 troše samo 4,3 l/100 km, a karavani V60 i V70 troše 4,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Novi motor će proširiti ponudu na četiri pogonske jedinice: D2 motor (85 kW), D4 (120 kW) i D5 (158 kW). Volvo nam još uvek nije pokazao, kako će novi automobili izgledati u 2013. godini, ali nema razloga da ne verujemo zvaničnom saopštenju. V70 će dobiti drugačiju masku hladnjaka u crnoj boji, a verzije 60 i 70/80 će stajati na felnama prečnika 18 inča. U enterijeru svih modela sa novim dvolamelastim menjačem, nalaze se polugice za promenu stepena prenosa iza volana, isto kao na modelu V40.
Modernizovani Volvo serije 60 i 70/80, zajedno sa modernizovanim XC60 za modelsku godinu 2013, u prodaji će se pojaviti ove godine u leto.
Automagazin.rs