BMW M6 Cabrio prikazan na sajmu automobila u New Yorku
Kompanija BMW je objavila prve zvanične fotografije obe karoserijske verzije nove generacije modela M6 u februaru mesecu, ali termini svetske premijere se razlikuju. BMW M6 Coupe je predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a M6 Cabrio javnost prvi put ima priliku da vidi na aktuelnom New York Auto Show...
U tehničkom smislu, M6 je praktično M5 "obučen" u karoseriju sa dvoja vrata. Kao što dobro znate, u Minhenu su rekli zbogom motoru V10, pa se pod haubom novog BMW nalazi osmocilindrični motor zapremine 4,4 litra (4395 cm3), opremljen sa dva turbo punjača. Motor razvija maksimalnu snagu od 560 KS pri 5.750 - 7.000 o/min, i maksimalni obrtni moment od 680 Nm, i dostupan je u rasponu obrtaja od 1.500 do 5.750 o/min.
Obrtni moment se na zadnje točkove prenosi preko sedmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom M DCT i elektronike Drivelogic. Vozač ima mogućnost da izabere jedan od tri automatska (D) i tri manuelna (S) režima rada menjača. D1 mod je namenjen za najefikasniju vožnju, D2 za opuštajuću u kojoj se stepen prenosa određuje prema broju obrtaja i opterećenju. U režimu D3, menjača prebacuje u viši stepen prenosa pri višem broju obrtaja. U manuelnom S1 režimu, menjač radi tako da optimalizuje potrošnju goriva, u S2 je brži, a S3 je namenjen za dinamičku vožnju. U modu S3 je moguće aktivirati i Launch Control.
Iz mesta do 100 km/h, BMW M6 Cabrio stiže za 4,3 sekunde, a do 200 km/h potrebno mu je 13,1 sekunda. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Potrošnju goriva smanjuje sistem za korišćenje energije kočenja i Start-Stop sistem. Prosečna potrošnja goriva, u evropskom ciklusu vožnje, iznosi 10,3 l/100 km. Krov se podiže za 24 sekunde, a za njegovo spuštanje je potrebno 19 sekundi. Oba procesa je moguće realizovati pri brzinama do 40 km/h.
Za optimalnu trakciju se brine samoblokirajući elektronski diferencijal Active M, a tu je i elektronski sistem za kontrolu amortizera (DDC – Dynamic Damper Control), kao i kontrola stabilnosti DSC, sa sportskim režimom rada M Dynamic. Za zaustavljanje se brinu šestoklipna kočiona klješta, a prednji kočioni diskovi imaju prečnika od 400 mm (zadnji 396 mm). Uz doplatu se mogu dobiti karbon-keramički diskovi, prečnika 410 mm napred i 396 mm pozadi. Ovi diskovi su 19,4 kilograma lakši od standardnih, a obojeni su u "zlatnu" boju, a ne u plavu kao kod standardne verzije.
Minhenski super-snažni kabriolet ima masu od 1.980 kilograma. U izradi je korišćeno mnogo više aluminijuma, a vrata prtljažnika i obloge prostora za krov su izrađeni od materijala SMC (Sheet Molding Compound), koji kombinuje staklena vlakna i kompozite. Na nemačkom tržištu BMW M6 Cabrio će koštati oko 131.000 evra.
Automagazin.rs