Automobilsko tržište na jugu EU u znatnom padu
U prvom kvartalu 2012. godine, zabeležen je značajan pad prodaje novih automobila u Italiji, Francuskoj i Španiji. Slabljenje privrede i štrajkovi vozača teretnih vozila, dovelo je do drastičnog smanjenja prodaje putničkih i lakih dostavnih vozila na italijanskom tržištu...
Prodaja novih vozila u Italiji, već četiri godine je u konstantnom padu, što se očekuje i ove godine. Konkretne brojke je obelodanio server Automotive News Europe, prema kojem je prodaja vozila u Italiji, u prva tri meseca tekuće godine, zabeležila pad od 20,9 %, a u martu mesecu, prodaja je smanjena za 26,7 %. Italijansko Ministarstvo saobraćaja, objavilo je da je u martu mesecu na tamošnjem tržištu prodato ukupno 138.137 vozila.
Ukupan prihod kompanije Fiat Group, u martu mesecu je opao za 36 %, na 35.990 prodatih vozila. Udeo Fiata na italijanskom tržištu smanjen je sa 28,3 % u februaru mesecu, na 26 % u martu mesecu. Šef Fiata, Sergio Marchionne, očekuje da prodaja automobila u Italiji, ove godine zabeleži najniži nivo od 1985. godine. Tržišni udeo Fiata, zbog štrajka u martu mesecu, u Italiji je dostigao najnižu vrednost za poslednje 32 godine.
Udruženje uvoznika automobila UNRAE je u Italiji, takođe, pogođeno ekonomskom krizom i štrajkovima prevoznika, što je ugrozilo veliki broj radnih mesta. Prošlog meseca, prognoza prodaje za ovu godinu je smanjena sa 1,74 miliona, na 1,37 miliona prodatih vozila. Pad prodaje novih automobila, beleže i druga evropska tržišta. U Francuskoj je prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila, u martu mesecu smanjena za 22 %, na 233.526 vozila. Ovaj pad Francuzi objašnjavaju ukudanjem državnih podsticaja za kupovinu automobila.
Prema podacima automobilske asocijacije ANFAC, prodaja novih vozila u Španiji u martu mesecu je zabeležila pad od 4,5 %, na 84.427 prodata vozila. Prodaja u prvom kvartalu je zabeležila međugodišnji pad od 1,9 %, na 204.119 vozila.
Automagazin.rs