Mercedes-Benz objavio planove za budućnost
Kompanija Mercedes-Benz je tokom proteklog vikenda otvorila novu fabriku u mađarskom Kecskemetu, i tom prilikom otkrila deo svojih planova za budućnost. Mercedes-Benz planira da poveća prodaju svojih modela, što je direktno determinisano proširenjem ponude modela, a čak deset novih modela neće imati svog direktnog prethodnika...
Mercedes-Benz posebnu pažnju će posvetiti novoj generaciji kompaktnih modela. Na istoj osnovi će biti razvijeno pet modela - pored već predstavljenog hatchback modela klase A i MPV modela B-Klasa, to će biti sportski sedan CLC (možda će nositi oznaku CLA) i SUV, koji će verovatno nositi oznaku BLK. Peti model na istoj platformi će biti prefinjeni karavan CLC Shooting Brake.
Aktuelni sportski sedan CLS, dobiće lifestyle karavan pod oznakom CLS Shooting Brake. Podsetimo, pre dve godine je generalni direktor Mercedesa, Dieter Zetsche, objavio da će ovaj model početi da se prodaje 2012. godine.
Biće proširena i ponuda najvećih modela. Automobili marke Maybach, zameniće modeli razvijeni na bazi nove eneracije modela S-Klasa (W222). Mercedes-Benz će imati šest takvih modela. Pored osnovne verzije, nova verzija će direktno atakovati na modele marki Rolls-Royce i Bentleye.
Mercedes-Benz je objavio da će smanjiti emisiju CO2. Današnji prosek Mercedes-Benza od 150 grama CO2 po pređenom kilometru, do 2016. godine će biti smanjen na 125 g CO2/km. Mercedes do 2014. godine planira godišnje da proda 1,5 miliona vozila, a godinu dana kasnije 1,6 miliona vozila. Podsetimo, prošle godine, u celom svetu je Mercedes-Benz prodao 1.279.100 novih Mercedesa. Do 2020. godine, najveća automobilska tržišta sveta će biti Kina, USA i Indija. Mercedes će narednih godina osnažiti svoju poziciju na pomenutim tržušta.
Profitabilnost firme biće povećana zahvaljujući efikasnijoj proizvodnji, korišćenju modularnih platformi i saradnji sa ostalim kompanijama, pre svega alijansom Renault-Nissan. Male Mercedese će pokretati motori marke Renault, a u budućnosti će koncern Daimler, u koji spada i Mercedes, razvijati novi motor sa alijansom Renault Nissan. Mercedes-Benz će koristiti samo dve platforme - MFA (Mercedes Front Wheel Architecture) za male modele i MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture) za veće modele.
Veliki deo proizvodnje, Mercedes-Benz će preseliti van Evrope. Danas se na Starom kontinentu proizvodi 90 % ponude modela Mercedesa, a do 2020. godine to će biti samo polovina modelskih serija i 60 % motora. Najveći deo proizvodnje, biće preseljen u Kinu i Severnu Ameriku.
Automagazin.rs