EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva
Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati šta želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni? I ovo će uskoro biti promenjeno...
Postoji plan, da se ova metodika promeni, rečeno je na samitu Cars 21. Protekle nedelje, na ovom samitu su se pojavili šefovi najvećih automobilskih kompanija, sa visokim zvanicama iz Brisela. Oni su se složili, da ciklus vožnje i postupak za merenje potrošnje goriva i emisije bude razvijen, tako da odgovara vrednostima koje beležimo u realnom saobraćaju.
Vrednosti potrošnje goriva će biti daleko realnije. Kada? Na novom načinu potrošnje goriva, počeće da se radi 2014. godine, a očekuje se da će nova medodika početi da se koristi najkasnije krajem aktuelne dekade. To znači da će stupiti na snagu u roku od osam godina. Godina 2020. je povezana i sa drugom direktivom Evropske unije - prosečna emisija CO2 kod kompanijskih flota, ne sme biti veća od 95 g/km.
Pročitajte više o tome zašto je fabrički propisana potrošnja goriva nedostižna?
Automagazin.rs