AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Novi jednolitarski EcoBoost motor Ford Motor kompanije – koji je sa velikim uspehom ove godine predstavljen u Evropi u modelu Focus - danas je imenovan Međunarodnim motorom godine 2012 - International Engine of the Year...

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Mali, supermoderan trocilindrični motor takođe je poneo druge dve nagrade - "Najbolji novi motor" i "Najbolji motor radne zapremine manje od jednog litra" - u kategorijama koje je predstavio magazin Engine Technology International, a na osnovu glasova 76 novinara iz 35 država širom sveta.

Ovo je prvi put da je Ford je poneo naziv International Engine of the Year u 13-godišnjoj istoriji te nagradea. Štaviše, jednolitarski EcoBoost je postigao najviši skor u istoriji te nagrade. "Postavili smo lestvicu izuzetno visoko kada smo krenuli da pravimo ovaj motor", rekao je Joe Bakaj, potpredsednik Forda za globalni razvoj pogonskih jedinica. "Želeli smo da ima neverovatnu ekonomičnost u potrošnji goriva, iznenađujuće performanse, tih rad i prefinjenost - i sve to u veoma malom, trocilindričnom motoru. Tim je odgovorio na ovaj naizgled nemoguć izazov nekim zaista uzbudljivim inovacijama", dodao je Bakaj.

"Rezultat je pogonski agregat koji menja pravila igre među benzinskim motorima - na svetskom nivou. Ovo je izuzetna pobeda zaista neverovatnog motora", rekao je Dean Slavnich, predsednik nagrade "Međunarodni motor godine" i urednik magazina Engine Technology International. Motor - dovoljno mali da stane na papir formata A4 – razvijan je u Fordovim tehničkim centrima Dunton, u Velikoj Britaniji i Merkenich, u Nemačkoj. Proizvodi se u Fordovim pogonima u Krajovi, Rumunija i Kelnu, Nemačka.

Jednolitarski EcoBoost koristi turbo punjač niske inercije da isporuči snagu ubrzo kada je aktivirana pedala „gasa“, već od niskog broja obrtaja i pruža veliku snagu pri brzinama do 248.000 obrtaja u minutu.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Inovacije na jednolitarskom EcoBoost uključuju:
    
• Izduvna grana, izlivena u glavi cilindra, snižava temperaturu izduvnih gasova da omogući optimalan odnos gorivo-vazduh kroz širi opseg obrtaja

• Jedinstven blok od livenog gvožđa greje motor brže od konvencionalnog aluminijumskog bloka, čime se za 50 odsto smanjuje količina energije potrebne za "zagrevanje" i smanjuje potrošnja goriva
    
• Dva glavna pogonska remena u motoru su uronjenai u ulje da bi se dobio tiši, efikasniji motor
    
• Konfiguracija motora namerno "neizbalansirana“ prema zamajcu i remenici, umesto dodavanjem balanser vratila koje „ispumpava“ energiju.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Jednolitarski EcoBoost je ove godine debitovao u Evropi u modelu Focus, a kasnije ove godine će biti ponuđen i u modelima C-MAX i B-MAX. EcoBoost od jednog litra će biti dostupan u Fordovim modelima u SAD ovog leta, a kasnije , u azijsko-pacifičkom regionu i Africi.; u bliskoj budućnosti će takođe biti uveden i na tržišta u drugim regionima. Novi jednolitarski EcoBoost od 100 KS u Focusu ima najbolju potrošnju goriva u klasi - od 4,8 l/100 km* i emisiju CO2 od 109 g/km. Verzija sa 125 KS ima prosečnu potrošnju od 5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 114 g/km.

U prvom punom mesecu svoje prodaje širom Evrope, više od 4.700 kupaca je naručilo Focusa sa jednolitarskim EcoBoost motorom, čineći gotovo četvrtinu svih automobila Ford Focus naručenih na Fordovih 19 tradicionalnih evropskih tržišta.

Ford Evropa planira da utrostruči godišnju proizvodnju vozila koja su opremljena efikasnim benzinskim motorima EcoBoost na oko 480.000 do 2015, sa 141,000 u 2011. Kompanija predviđa da će više od 300.000 tih vozila biti opremljeno jednolitarskim EcoBoost varijantama.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Internacionalni motor godine" određuje panel od 76 automobilskih novinara iz 35 država širom sveta. Članovi panela razmatraju vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, uglađenost i uspešnu primenu naprednih motorskih tehnologija. Popularnost jednolitarskog EcoBoost kod članova panela („sudija“) očitovala se i po tome što je dobio 28 odsto više poena od svog najbližeg rivala, a i ukupno je dobio najviše poena - od bilo kog motora u istoriji takmičenja.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Snaga iz tri cilindra u vozilu kao što je Ford Focus sa lakoćom dokazuje da je budućnost za motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrlo, vrlo svetla", rekao je Slavnich iz magazina Engine Technologi International. "Snaga, odziv i veoma dobra potrošnja u realnim uslovima – samo su neke od karakteristika sa vrha ledenog brega kada je u pitanju ovaj motor i ono što nudi vozačima danas. Bravo Ford!"

"Sa dobrim obrtnim momentom na veoma niskom broju obrtaja, ovaj haj-tek trocilindrični turbo daje vozne performanse malog turbo dizela, ali bez buke i vibracija", rekao je Christophe Congrega iz francuskog L'Automobile Magazine.

Grand Motors

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Juče popodne puštena je u rad nova trafo centrala 110 kV/20 kV, izgrađena unutar fabričkog kruga FAS u Kragujevcu. Ona će osigurati kontinuirano snabdevanja postrojenja električnom energijom i sprečiti zastoje zbog problema sa zastarelom spoljnom opremom...

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Novi Ford B-MAX, koji će uskoro biti u prodaji širom Evrope, odlikuje jedinstven dizajn, potrošnja goriva bez premca i tehnologija malog automobila među najnaprednijim u Evropi. B-MAX-ov sistem vrata sa lakim pristupom omogućava nesmetan ulazak i izlazak kroz prednja vrata sa šarkama i klizna zadnja vrata integrisana u centralne stubove karoserije.

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster transformisana u šestometarsku limuzinzu nije delo neke tjuning kompanije, već rumunskog tehnološkog centra kompanije Renault. Ideja je rođena krajem prošle godine, kao model studentske vežbe, a odgovorni su veoma brzo dali "zeleno svetlo" za realizaciju ovog projekta...

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Prve železničke kompozicije s vozilima marke Fiat 500L, jutros su krenule za Luku Bar iz Kragujevca. Na 16 vagona utovareno je 206 vozila, koja su namenjena izvozu. Kompozicija u večernjim časovima stiže u Bar, gde se vozila ukrcavaju na brod i nastavljaju za Italiju....

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Iz Evropskog zavoda za patente "procurele" su skice druge karoserijske verzije nedavno predstavljenog modela Fiat 500L. Novi MPV sa tri reda sedišta, nosiće oznaku Fiat 500XL, a u svoj enterijer će moći da primi sedam putnika...

Lamborghini Aventador pozira sa slonom

Lamborghini Aventador pozira sa slonom

Automobilske kompanije i mediji, često snimaju automobile pored životinja, posebno onih koji asociraju na brzinu. Kompanija za proizvodnju atraktivnih felni, ADV.1 Wheels, pripremila je nove hromirane felne ADV5 za Lamborghini Aventador i odlučila da ih propagira na neuobičajen način...

Dušan Borković i Nisotec Racing Team sa fanovima

Dušan Borković i Nisotec Racing Team sa fanovima

Srpski automobilista Dušan Borković član Nisotec Racing Team-a između dve trke evropskog šampionata na brdskim stazama ima puno aktivnosti u Srbiji. Veliki broj navijača našeg vozača koji se nalazi na korak od osvajanja titule evropskog šamopiona imao je priliku da se druži sa Borkovićem u Novom Sadu i Guči...

Suzuki S-Cross: Naslednik modela SX4 dobija svoj oblik

Suzuki S-Cross: Naslednik modela SX4 dobija svoj oblik

Sa modelom SX4, Suzuki je konačno pronašao recept, kako uspešno nastupiti na evropskom tržištu. Ali, to je bilo pre šest godina, a bliži se vreme za naslednika. Suzuki će na na međunarodnom salonu automobila u Parizu, prikazati koncept S-Cross, kojim će najaviti novi smer razvoja japanskih crossover modela...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje