AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Fiat 500XL - Nove fotografije

Fiat 500XL - Nove fotografije

Opsednutost prostorom i malom potrošnjom, u nekim automobilskim kompanijama ne poznaje granice. Klasičan primer je Fiat 500, koji je dobio većeg brata - model 500L, a uskoro će javnosti biti predstavljen još veći član porodice - model Fiat 500XL. Pred nama su nove fotografije...

Uručena glavna nagrada Cedevita nagradne igre - Renault Twingo

Uručena glavna nagrada Cedevita nagradne igre - Renault Twingo

Nagradna igra "Život kako ga piše Cedevita" dobila je svog pobednika. Juče je u Auto kući KOMPRESOR, dodeljena glavna nagrada, atraktivni glardski mališan Renault Twingo. Ključeve od automobila je preuzeo pobednik Slobodan Kostić iz Zemuna, koji nije krio oduševljenje pred predstavnicima medija...

Kia Motors sa ekološkim certifikatima TÜV Nord

Kia Motors sa ekološkim certifikatima TÜV Nord

Kia Motors je od strane TÜV Nord, nezavisnog udruženja za tehničke inspekcije, osvojila priznanja za izvanredna ekološki prihvatljiva dostignuća za svoja tri novamodela. Novi modeli (novi cee’d, hibridna limuzina Optima i obnovljeni veliki sportski terenac Sorento) dobili su certifikate ISO 14040 za životni ciklus proizvoda (Life Cycle Assessment - LCA)...

Kia Sorento: Nove fotografije evropske verzije

Kia Sorento: Nove fotografije evropske verzije

Kompanija Kia otkrila je modernizovani Sorento najpre u martu mesecu, u američkoj specifikaciji, a junu mesecu smo videli unapređeni Sorento za evropske kupce. Pred nama su nove informacije i fotografije evropske verzije modela Sorento...

Novi Range Rover na prvom videu, datum premijere poznat

Novi Range Rover na prvom videu, datum premijere poznat

Izgled četvrte generacije modela Range Rover već smo upoznali, preko zvaničnih fotografija objavljenih prethodnih dana. Sada je pred nama oficijelni video snimak luksuznog SUV modela, koji je u odnosu na prethodnu generaciju "smršao" od 318 do 420 kilograma...

Volvo S60 ostvario najbolji rezultat u novim testovima bezbednosti

Volvo S60 ostvario najbolji rezultat u novim testovima bezbednosti

Liderstvo Volvo Car korporacije na području bezbednosti ponovno je potvrđeno i od strane američkog Osiguravajućeg insitituta za bezbednost na putevima (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS). U njihovom poslednjem izveštaju Volvo S60 je jedan od dva automobila koji su ostvarili najbolji rezultat u novom frontalnom sudaru pod malim uglom.

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje