AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Video: Ralf Schumacher povredio četiri mehaničara u boksu

Video: Ralf Schumacher povredio četiri mehaničara u boksu

Tokom treninga pred DTM takmičenje u Zandvoortu, Ralf Schumacher je imao neobičan incident. Nakon promene pneumatika na takmičarskom bolidu Mercedes-Benz C Coupe DTM AMG, Ralf je zadnjim spojlerom svog automobila zakačio pneumatsko crevo, koje je oborilo četiri mehaničara. Pogledajmo video...

Chevrolet Trax spreman za svetsku premijeru u Parizu

Chevrolet Trax spreman za svetsku premijeru u Parizu

Pre nešto više od 75 godina, predstavljen je prvi SUV – Chevrolet Suburban Carryall, 1935. godine. Za samo nekoliko nedelja na Pariskom sajmu automobila, 27. septembra, svetsku premijeru imaće Trax – prvi Chevrolet-ov model u rastućem segmentu malih SUV-ova. Trax će zaokružiti Chevrolet-ovu ponudu modernih SUV-ova zajedno sa Captivom...

Dunlop objavljuje novi program pneumatika za motorsport

Dunlop objavljuje novi program pneumatika za motorsport

Prošlog petka je proizvođač pneumatika Dunlop Motorsport, višestruki pobednik na prvenstvima, u Silverstonu (Velika Britanija) pohvalio novu pogonsku snagu u moto sportu budućnosti, pri čemu je naglasio da se nove tehnologije goriva mogu poboljšati samo novim konceptima dezena pneumatika...

Novi Kia cee’d maksimalno bezbedan po EuroNCAP

Novi Kia cee’d maksimalno bezbedan po EuroNCAP

Novi Kia cee’d je na najnovijim EuroNCAP crash testovima osvojio maksimalnih 5 zvezdica. 5-vratna varijanta je dobila visoke ocene u svim kategorijama – kod zaštite odraslih putnika (89% svih mogućih bodova), zaštite dece (88%) i dodatne bezbednosne opreme (86%)...

Volksvagen grupa gradi sopstvenu fabriku motora u Rusiji

Volksvagen grupa gradi sopstvenu fabriku motora u Rusiji

Volkswagen grupa širi svoje kapacitete u Rusiji. Dr Martin Vinterkorn, predsednik Upravnog odbora Volkswagen AG i Anatoli Artamonov guverner pokrajine Kaluga, juče su potpisali  ugovore u Moskvi u vezi sa izgradnjom fabrike motora u Kalugi, Rusija...

Honda Miimo dolazi na Evropsko tržište robotskih kosilica

Honda Miimo dolazi na Evropsko tržište robotskih kosilica

Honda Miimo je savršeno rešenje za one koj žele da imaju prelep travnjak, ali ne žele ili ne mogu da ga kose sami. Ova kosilica ima sistem za kontinuirano sečenje kosi samo 2-3 mm trave, nekoliko puta svake nedelje. Seče po nasumičnom redosledu rezultirajući zdraviji rast i smanjenje mahovine i korova...

Škoda Rapid: Počela proizvodnja u Mladoj Boleslavi

Škoda Rapid: Počela proizvodnja u Mladoj Boleslavi

Kompanija Škoda Auto započela je u fabrici u Mladoj Boleslavi proizvodnju modela Rapid. To je treći model, koji se proizvodi u ovoj fabrici, posle modela Octavia i Fabia. Pored Rapida, u ovoj fabrici će se proizvoditi i njegov "dvojnik" - SEAT Toledo...

VW Golf VII - Nove zvanične informacije i fotografije

VW Golf VII - Nove zvanične informacije i fotografije

Sedma generacija modela Volkswagen Golf kuca na vrata. Prvi put, javnost će imati priliku da novu generaciju Golfa upozna 4. septembra tekuće godine u Berlinu, a velika svetska premijera biće održana mesec dana kasnje, na međunarodnom sajmu automobila u Parizu. U prodajne salone, novi Golf će stići u novembru mesecu tekuće godine...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje