AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

Kompanija OMV Srbija je u saradnji sa Nacionalnom vozačkom akademijom (NAVAK) realizovala akciju treninga ekonomične vožnje za kupce na OMV benzinskim stanicama. Centar NAVAK je organizovao za sve kvalifikovane učesnike i takmičenje u ekonomičnoj vožnji. Nagrade je najboljima uručio generalni direktor OMV Srbija Karolj Lajko...

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

GM i Mančester Junajted predstavljaju Chevrolet kao sponzora dresa

Dženeral Motors (General Motors) i Mančester Junajted (Manchester United) najavili su danas da će sponzor dresa najpopularnijeg fudbalskog kluba na svetu biti Chevrolet od sezone 2014./2015. Chevrolet, aktuelni zvanični automobilski partner kluba, postaće tek peti sponzor dresa u istoriji kluba dugoj 134 godine...

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Nova Mazda6 karavan na prvom videu

Posle prve fotografije nove generacije modela Mazda6 karavan, japanska kompanija je objavila prvi video snimljen na ceremoniji pokretanja proizvodnje nove "šestice". Nova Mazda6 počeće da se prodaje u prvom kvartalu 2013. godine. Serijski automobil javnosti će biti prvi put prikazan 29. avgusta na ovogodišnjem Moscow Motor Show...

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

1.000 Ferrarija na stazi Silverstone

Ljubitelji marke Ferrari opet se mogu radovati. U okviru akcije Ferrari Racing Days, biće održan novi pokušaj da se obori rekord po broju automobila ove italijanske marke na jednom mestu. Cilj organizatora da na stazi Silverstone, okupi tačno 1.000 automobila sa propetim konjićem u znaku...

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Klijenti Rolls-Roycea: Ne želimo dizel, niti SUV!

Rolls-Royce verovatno ima najkonzervativnije kupce od svih svetskih automobilskih proizvođača. Najnovije istraživanje pokazuje, da klijente ove prestižne britanske marke ne zanimaju eksperimenti sa dizel motorima, elektromotorima i karoserijama...

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Nemačka pomaže stazu Nürburgring

Trkačkoj stazi Nürburgring poslednjih godina ne ide baš najbolje, a 18. jula je kompanija Nürburgring GmbH objavila nesolventnost. Kao razlozi za nesolventnost kompanije navode se dugovi za održavanje staze i dugovi koji su rezultat izgradnje ne tako dobro posećenog zabavnog centra Ring Werk...

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Muzej Žeravica - Tehničko nasleđe

Kada je Milivoj Žeravica iz Novog Miloševa, kod Novog Bečeja, 1972. godine, u selu Resnik kod Kragujevca, u dvorištu jednog domaćina video 5 starih traktora, pitao ga je da mu ih proda. Ovaj mu je odgovorio da su svi spremni za isporuku kupcu iz inostranstva. Nije mogao da veruje...

Porsche Macan na novom špijunskom videu

Porsche Macan na novom špijunskom videu

O malom SUV modelu marke Porsche, koji će u hijerarhiji nemačkoj proizvođača biti pozicioniran ispod modela Cayenne, govori se već duže vreme. Automobil koji je najpre nosio naziv Macan, razvijen je na platformi modela Audi Q5, a na tržištu će se pojaviti već sledeće godine. Pred nama je novi video...

Novi VW Golf stiže za mesec dana!

Novi VW Golf stiže za mesec dana!

Nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung objavio je informaciju, prema kojoj će svetska premijera sedme generacije modela Volkswagen Golf, biti održana na Novoj narodnoj galeriji u Berlinu (Berlin’s Neue Nationalgalerie), koja se održava 4. septembra ove godine...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje