AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Range Rover 2013: Četvrta generacija zvanično predstavljena

Britanski Land Rover konačno je objavio oficijelne fotografije četvrte generacije modela Range Rover. Iako je duži od svog prethodnika, novi Range je značajno "smršao" - u zavisnosti od specifikacije, nova generacija ovog slavnog modela je lakša za 320 do 420 kilograma...

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia Lodgy - Cene u Srbiji

Dacia je objavila prve cene novog modela Lodgy na tržištu Srbije. Dacia Lodgy u osnovnom paketu opreme Base, koju pokreće benzinski motor zapremine 1.6 litara, može se kupiti po ceni od 9.600 evra, sa transportom, carinskim troškovima i PDV-om...

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

Toyota Yaris sa bogatom opremom po neverovatnoj ceni!

U prodajnoj mreži u Srbiji, od danas su u ponudi  bogato opremljeni modeli Toyota Yaris po specijalnim cenama i uslovima koji uključuju garantni rok od 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, 5 godina Toyota Eurocare, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’...

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Nova trafo centrala u krugu fabrike FAS

Juče popodne puštena je u rad nova trafo centrala 110 kV/20 kV, izgrađena unutar fabričkog kruga FAS u Kragujevcu. Ona će osigurati kontinuirano snabdevanja postrojenja električnom energijom i sprečiti zastoje zbog problema sa zastarelom spoljnom opremom...

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Ford B-MAX otvara vrata praktičnim rešenjima za grasku vožnju

Novi Ford B-MAX, koji će uskoro biti u prodaji širom Evrope, odlikuje jedinstven dizajn, potrošnja goriva bez premca i tehnologija malog automobila među najnaprednijim u Evropi. B-MAX-ov sistem vrata sa lakim pristupom omogućava nesmetan ulazak i izlazak kroz prednja vrata sa šarkama i klizna zadnja vrata integrisana u centralne stubove karoserije.

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster Student Concept - Limuzina za siromašne

Dacia Duster transformisana u šestometarsku limuzinzu nije delo neke tjuning kompanije, već rumunskog tehnološkog centra kompanije Renault. Ideja je rođena krajem prošle godine, kao model studentske vežbe, a odgovorni su veoma brzo dali "zeleno svetlo" za realizaciju ovog projekta...

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Prve železničke kompozicije s vozilima marke Fiat 500L, jutros su krenule za Luku Bar iz Kragujevca. Na 16 vagona utovareno je 206 vozila, koja su namenjena izvozu. Kompozicija u večernjim časovima stiže u Bar, gde se vozila ukrcavaju na brod i nastavljaju za Italiju....

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Iz Evropskog zavoda za patente "procurele" su skice druge karoserijske verzije nedavno predstavljenog modela Fiat 500L. Novi MPV sa tri reda sedišta, nosiće oznaku Fiat 500XL, a u svoj enterijer će moći da primi sedam putnika...

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje