AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Nenapadan facelift Mazde3 stigao je na tržište Srbije, a posle prve vožnje, možemo slobodno reći da su naši utisci i više nego pozitivni. Kao što smo i navikli, prilikom testiranja na srpskim putevima, svojim iskustvom i znanjem, pomogao nam je višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović...

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Priču o dizajnu i "kozmetičkim" promenama izgleda kod unapređene Mazde3, ostavićemo za detaljan test, koji ćemo objaviti u sutra, a od Petrovića smo želeli da čujemo najstručnije mišljenje o tome, kako se oslanjanje ovog porodičnog automobila ponaša na našim putevima, kako funkcioniše sklop motor-menjač, kočioni sistem, kakva je ergonomija enterijera...

Enterijer

"Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Motor

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor ćemo detaljnije opisati u sutrašnjem tekstu (iako je većini ljubitelja ove marke već dobro poznat), ali važno je istaći da motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i da je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Modernizovani turbodizel nije novina na našem testu, jer smo imali priliku da ga isprobamo i u novom Ford Focusu 1.6 TDCi. Dakle, utisci su veoma slični. Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Oslanjanje

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost." - zaključuje Petrović.

Automagazin.rs

Neuništivi Subaru, koji se igrao podmornice

Neuništivi Subaru, koji se igrao podmornice

U Finskoj je ribarenje na zaleđenom jezeru veoma popularna zabava. Zime su na severu veoma teške, a led na jezeru dostiže debljinu od nekoliko desetina centimetara. To nije dovoljno veliki led, da biste tamo ostavili svoj automobil na nekoliko meseci...

Video: Demontaža glinenog Jagara XF sekirama

Video: Demontaža glinenog Jagara XF sekirama

Šta se dešava sa glinenim modelima automobila, koji su imali sudbinu da postanu serijski modeli? Uništavaju se. Čak i u doba moderne tehnologije, kada je većina konstruktora tablu za crtanje zamenila naprednijom tehnologijom, glineni modeli u "prirodnoj" veličini su nezaobilazni deo razvoja skoro svakog automobila...

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

1.3-litarski Chevrolet Aveo turbo dizel ispušta samo 95 g CO2

Novi Aveo krasi pre svega redizajniran i moderan izgled, novorazvijeno podvozje za odgovornu i istovremeno opuštenu vožnju i upravljanje, kao i praktičan enterijer. Standardno dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti (ESC), uključujući pomoć pri kretanju na uzbrdici, i sa unapređenom ponudom ekonomičnih motora s niskom emisijom štetnih gasova...

Otkrivanje Škode Rapid se nastavlja - Na redu su zvanične skice

Otkrivanje Škode Rapid se nastavlja - Na redu su zvanične skice

Otkrivanje nove Škode Rapid ostaće upamćeno od strane svih automobilskih zaljubljenika. O Rapidu se svuda govori, više nego o bilo kojem drugom modelu češkog proizvođača. Britanski magazin WhatCar? je objavio još jedan element u slagalici zvanoj Rapid: skicu koja otkriva prelezak koncepta MissionL u serijski Rapid...

Likas Podolski novi promoter Hyundai Motor Deutschland

Likas Podolski novi promoter Hyundai Motor Deutschland

U Nemačkoj je juče na svečanoj ceremoniji Lukasu Podolskom uručen ključ njegovog novog ix35 od strane Melanie Weigel predstavnice Hyundai Motor Deutschland. Lukas Podolski je član ekipe 5 poznatih evropskih fudbalera koji sačinjavju ''Tim Hyundai'' koji će biti ambasadori Hyundai brenda tokom evropskog prvenstva ''Euro 2012''...

Rolls-Royce pozvao kupce na večeru - u proizvodnu halu!

Rolls-Royce pozvao kupce na večeru - u proizvodnu halu!

Akcija Dine On The Line bila je prva takva akcija u istoriji ovog prestižnog proizvođača. Jedna od montažnih hala je pretvorena u restoran, gde se više od sto klijenata Rolls-Roycea sastalo 31. maja 2012. godine. Naravno, crveni tepih i luksuzni lusteri su se podrazumevali...

Mercedes-Benz Srbija: VIP Customer Event  2012

Mercedes-Benz Srbija: VIP Customer Event 2012

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je od 22. do 25. maja organizovao ekskluzivan događaj ”VIP Customer Event” za kupce kamiona i dostavnih vozila u BelExpo centru gde su predstavljeni električni Vito E-CELL i potpuno novo dostavno vozilo u Mercedes-Benz porodici - novi Citan. Citan upotpunjuje Mercedes-Benz porodicu dostavnih i kombi vozila kao zaista profesionalan gradski dostavni kombi...

Underground Racing: dva turba za Lamborghini Aventador

Underground Racing: dva turba za Lamborghini Aventador

Underground Racing iz Severne Karoline, usmerio je svoje snage i novac na modifikaciju supersportskog automobila Lamborghini Aventador, koji već u serijskoj verziji razvija maksimalnu snagu od 700 KS. Underground Racing se usudio da menja i tehniku, pa je agregat dobio dva turbopunjača...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje