AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades, inženjer za simulacije u Ford Španija.

"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."

Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila. Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih procesa Ford.

"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."

Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.

Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.

Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.

Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je moguće jednostavniji.

Fordova virtuelna fabrika

Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva 80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.

Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila. Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.

Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od početka do kraja.

Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila ili alata za procenu.

U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu (Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.

"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser, supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."

VIDEO:



Grand Motors

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava se nastavlja

Posle Beograda, Pančeva, Novog Sada i Zlatibora  Honda Summer tour obići će i Kragujevac, Aranđelovac i Niš, a putovanje se završava ponovo na Zlatiboru. Zabava će trajati do kraja avgusta, a posetioci će moći da se upoznaju sa novim modelima motora, skutera, automobila i zakazati test vožnje, ili čak testirati na licu mesta...

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Volkswagen Up! bez depozita

Volkswagen Up! bez depozita

Veliko nam je zadovoljstvo što možemo da vam najavimo dolazak modela up! sa petoro vrata u salonima širom Srbije. Ova verzija ima identične motore (44kW/60ks i 55 kW/75ks), verzije opreme (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) i dimenzije kao i vozila sa dvoja vrata...

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Starovremenski statisti u Žikinoj šarenici

Žika i njegova "Šarenica" su na letnjem proputovanju kroz Srbiju svratili do Beograda. Odabarli su “Terazije iz 1930”, repliku trga Terazije sa početka 20. veka. Terazije toga dobe, naravno, ne može da se zamisli bez  tramvaja...

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Audi A1 Sportback u ABT Sportsline odelu

Namačka kompanija specijalizovana za modifikaciju automobila iz VW grupacije, ABT Sportsline, pripremila je atraktivne komponente za model A1 Sportback. Modifikacije su veoma decentne, i usmerene su na promenu voznih osobina, snage i izgleda...

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Renault Megane RS 2014 - Kako bi mogao izgledati?

Nezavisni dizajner nacrtao je prilično verodostojnu sliku mogućeg izgleda najsnažnije verzije modela Megane RS. Ovaj veoma zanimljiv rad se odnosi na buduću generaciju modela Megane Renault Sport, koji je tradicionalno jedan od najkvalitetnijih hot-hatch modela na tržištu...

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Novi Hyundai i30 sa dizel motorom od septembra u Srbiji

Najnoviji Hyundaijev predstavnik u C segmentu-novi i30 kupcima u Srbiji će od septembra biti dostupan i sa dizel motorom. Dizajniran i razvijen u Hyundai centru (Russelsheim/Nemačka), novi i30 predstavlja korak dalje u jedinstvenoj dizajnerskoj filozofiji ''fluidic sculpture''...

Kia K3: Kompaktni sedan zvanično otkriven

Kia K3: Kompaktni sedan zvanično otkriven

Kia je nedavno objavila kratko press saopštenje i dve skice, kojima najavljuje novi sedan, koji će nositi oznaku K3. Nekoliko dana kasnije, prikazane su prve fotografije sedana na internetu, a zanimljivo je da je Kia K3 zvanično predstavljena najpre u jednom tržnom centru u Koreji, a ne na autosalonu...

Nissan prikazao novi Pathfinder na Facebooku

Nissan prikazao novi Pathfinder na Facebooku

Izgled serijske verzije četvrte generacije modela Pathfinder, Nissan je otkrio posredstvom fotografija objavljenih na mreži Facebook. Moćna socijalna mreža sigurno će pomoći japanskom proizvođaču, da javnost što boljed informiše o novoj generaciji SUV modela, čija prodaja na severnoameričkom tržištu počinje krajem godine...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje