Michelin je stvorio novi hibridni trkački pneumatik
Trka 24 časa La Man 2012 je svedok kako MICHELIN vodi sa svojim novim hibridnim ‘umereno veštim’ pneumatikom za LM P1 automobile (prednji: 36/71-18 / zadnji: 37/71-18). Ova MICHELIN-ova inovacija omogućava vozačima da nastave trku ‘glatko’ na vlažnim putevima – čak i ako staza ima suve delove – umesto da promene pneumatike...
MICHELIN-ov novi hibridni pneumatik je plod rada inženjera francuske firme da optimizuju operativni ’’prozor’’ svojih pneumatika, to jest spektar temperatura u kojima su oni u stanju da funkcionišu. Zbog izuzetne dužine trkačke staze (13.629 km) 24 časa La Man, nije redak slučaj da se vozači sreću sa različitim uslovima na pojedinim delovima staze. U međuvremenu, nestalno vreme ima naviku da komplikuje izazov, kao i različiti nivoi temperature i vlage, naročito tokom dnevnih i noćnih faza trke.
MICHELIN-ovi inženjeri su uvek nastojali da osvajaju specifičnosti francuske staze kroz izdržljivost brenda trkačkih pneumatika. Danas su im upotreba novih materijala i arhitektura omogućili da povećaju raznovrsnost svojih proizvoda. Rezultat je asortiman MICHELIN 2012 za trke izdržljivosti koji prevazilazi konvencionalni pojam 'mekih', 'srednjih' i 'teških' jedinjenja zahvaljujući uvođenju pneumatika dizajniranih da pokriju različite temperature 'prozora'.
MICHELIN-ov asortiman izdržljivih trkačkih pneumatika 2012 takođe ima rešenja projektovana da zadovolje potrebe za novim hibridnim pogonom automobila koje su razvili AUDI i TOYOTA. Japanci su napravili TS030 Hybrid koji je benzin/električni prototip koji se pokreće isključivo preko zadnjih točkova. U odnosu na automobile koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem LM P1, on proizvodi veći obrtni momenat kada električni motor počinje sa radom, ali se manji obrtni moment kočenja generiše kada hibridni sistem obnavlja energiju da bi napunio baterije prilikom usporavanja.
U međuvremenu, AUDI R18 e-tron quattro električni motor pokreće prednje točkove, što znači da se sva četiri točka pokreću kada se obnovljena energija uposli. MICHELIN – ugovorno sa AUDI-jem – je izabran da opremi oba vozila AUDI R18 ultra i R18 e-tron quattro sa istim pneumaticima, odluka koja će im omogućiti da uporede performanse svojih pneumatika na vozilima sa dva različita tipa konfiguracije.
Poslednje, ali ne i najmanje važno, NISSAN-DeltaWing takođe učestvuje u 24 časa La Man 2012 trci sa MICHELIN-ovim pneumaticima. Zahvaljujući ovom laboratorijskom automobilu, Michelin je uspeo da razvije mali trkački pneumatik (prednji: 10/58-15 / težina: 5kg) koji poseduje izuzetno visok nivo tehnologije da pruži konkurentan balans bezbednosti, performansi i dugovečnosti. Na testu 3. juna 2012 pre glavne trke, NISSAN-DeltaWing prelazi 722km (ekvivalent četiri kruga) sa jednim setom MICHELIN pneumatika.
Michelin