AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zbogom, Mazda RX-8!

Zbogom, Mazda RX-8!

Mazda u leto tekuće godine završava proizvodnju modela RX-8, a za rastanak sa ovim nesvakidašnjim sportskim automobilom, Mazda u Srbiji je organizovala vožnju na stazi NAVAK. Ekipa novinara, među kojima je bio i test vozač Automagazin portala i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović, juče su imali priliku da isprate u istoriju ovaj "egzotičan", ali zabavan i kvalitetan automobil...

Zbogom, Mazda RX-8!

Fotografije snimljene na stazi NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

Vladan Petrović nam je istakao da je "poslednji krug" u ovom neobičnom automobilu, veoma emotivan trenutak za sve one koji preferiraju sportske automobile. "Mazda RX-8 je kvalitetan, ali po mnogo čemu specifičan sportski automobil. To se pre svega odnosi Wankel motor sa rotacionim klipom, ali i na karoseriju, koja može da primi četiri putnika. Zahvaljujući jedinstvenoj konstrukciji relativno laganog motora, RX-8 ima nisko težište, a samim tim i odlične vozne osobine. Upravljanje je precizno, a pogon na zadnje točkove obezbeđuje mnogo užitka u vožnji. Zaista mi je bilo veliko zadovoljstvo, što sam imao priliku da se na ovakav način oprostim sa ovim kvalitetnim automobilom. Nadam se da će RX-8 dobiti dostojnog naslednika, ali sa istom koncepcijom, jer je malo automobila sa konvencionalnim sistemima pogona, koji mogu da pruže ovakav užitak u vožnji. Zbogom RX-8!" - izjavio je Vladan Petrović.

Pogled u istoriju

Koreni ovog atraktivnog kupea sa četvoro vrata, seže do 1995. godine. Tada je na sajmu automobila u Tokiju predstavljen koncept RX-01 sa motorom MSP-RE (Multi-Side-Port Rotary Engine), koji je bio početna tačka u razvoju motora RENESIS za RX-8. 1999. godine je predstavljena unapređena verzija u konceptu RX-EVOLV. Ovaj model je imao sve najvažnije karakteristike serijske verzije modela RX-8, uključujući i drugi par vrata, koji se otvara u smeru suprotnom od smera vožnje. U gotovom serijskom obliku, Mazda RX-8 je predstavljena 2001. godine, a dve godine kasnije počela je serijska proizvodnja.

Zbogom, Mazda RX-8!

Dizajn

Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.

Zbogom, Mazda RX-8!

Komfor i funkcionalnost

Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE® audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.

Zbogom, Mazda RX-8!

RENESIS rotacioni motor

RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući I nagradu ‘Najbolji svetski motor godine’ 2003. i 2004. godine. RENESIS rotacioni motor je doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača. Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.

Zbogom, Mazda RX-8!

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

MOL: 2000 studenata učestvovalo u takmičenju Freshhh 2012

MOL: 2000 studenata učestvovalo u takmičenju Freshhh 2012

Ekipa P.P.S. Univerziteta u Miškolcu (Mađarska), osvojila je takmičenje međunarodne naftne i gasne industrije MOL - “Freshhh 2012”, koje je održano u Budimpešti 24.maja 2012. Takmičenje je postalo poznato širom sveta, a ove godine u njemu je učestvovalo 2.000 učenika sa 250 univerziteta i iz 60 zemalja...

Polovni automobili u ponudi Hyundai Auto Beograda

Polovni automobili u ponudi Hyundai Auto Beograda

Hyundai Auto Beograd osim svoje standardne delatnosti, prodaje novih automobila, kupcima na našem tržištu nudi i širok asortiman polovnih automobila. Kupci zainteresovani za ''polovnjake'' u ponudi Hyundai Auto Beograda mogu pronaći...

Mazda CX-5 na putu ka prodajnom rekordu širom sveta

Mazda CX-5 na putu ka prodajnom rekordu širom sveta

CX-5, Mazdin model nove generacije vozila sa potpuno novom SKYACTIV tehnologijom, na putu je prodajnog rekorda na svim kontintetima. Nakon premijernog predstavljanja u februaru ove godine, Mazdin novi kompaktni krosover SUV velikom brzinom osvaja kupce: u Evropi, po broju porudžbina vodi Rusija, u kojoj je za samo prva tri meseca naručeno 7.500 hiljada vozila.

Škoda Rapid: Nove fotografije serijskog automobila

Škoda Rapid: Nove fotografije serijskog automobila

Otkrivanje se nastavlja: pred nama su nove zvanične fotografije novog modela Škoda Rapid! Na prvim zvaničnim fotografijama, koje je u javnost pustila sama češka kompanija, otkriveni su detalji Škode Rapid, među kojima su i delovi maske, felne i svetlosnih grupa, a sada možemo videti zadnja vrata i deo prednjeg dela...

Gymkhana 4: Manje Hollywooda, više vožnje

Gymkhana 4: Manje Hollywooda, više vožnje

Ken Block nam pokazuje drugu, kraću verziju četvtog dela slavnog serijala Gymkhana. Ovoga puta, na snimku je manje holywoodskih efekata, a više atraktivne vožnje u supersnažnij Ford Fiesti, što će obradovati sve ljubitelje drifta....

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

SsangYong Rexton W: Facelift na prvim fotografijama

SsangYong Rexton W: Facelift na prvim fotografijama

SsangYong je na autosalonu u južnokorejskom Busanu predstavio facelift verziju modela Rexton, koji je dobio slovo "W" u nazivu (od Work of Art - umetničko delo). Glavni elementi redizajniranog SUV modcela su novi prednji deo i novi turbodizel motor ispod haube...

Aston Martin Project AM310: Novi DBS se otkriva

Aston Martin Project AM310: Novi DBS se otkriva

Na manifestaciji Concorso d'Eleganza Villa d´Este, predstavljena je studia nove generacije modela Aston Martin DBS. Zanimljivo je da buduća generacija modela DBS, koristi neke dizajnerske elemente "pozajmljene" od ekskluzivnog modela One-77...

Novi rekord: Bager marke Volvo jurio 103 km/h!

Novi rekord: Bager marke Volvo jurio 103 km/h!

Izgleda da Volvo ima lek za kašnjenja na gradilištima. Na trkačkoj stazi Anderstorp, nedaleko od Gislaveda (Švedska), pao je novi rekord. Supersnažni koncept bager Volvo L60G PCP (Performance Concept Prototype) postigao je brzinu od 103 km/h, i tako postavio novi svetski rekord za ovu vrstvu vozila...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje