Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora
![Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora](slike/vesti/20120605121245_photo_0.jpg)
Inženjerski tim kompanije Mazda Motor Corporation dobio je dve nagrade za tehnološki razvoj na nedavno održanoj konferenciji Udruženja automobilskih inženjera Japana (JSAE) u Jokohami. Grupa Mazdinih istraživača nagrađena je za unapređenje filtera čestica kod dizel motora (DFP)...
Druga grupa je nagrađena za dostizanje svetskog rekorda kada je reč o razmeru kompresije i redukciji trenja koje dodatno smanjuje potrošnju goriva kod Mazdinog novog SKYACTIV-G benzinskog motora. JSAE nagrada se dodeljuje za izvanredna dostignuća u oblasti tehnologije koja doprinose razvoju automobilskog inženjerstva uopšte.
Mazdina DPF tehnologija podrazumeva nanokatalitičku tehnologiju sa pojedinačnim česticama kojom se povećava termalna izdržljivost i omogućava bolji rad motora na niskim temperaturama, a po prvi put je primenjena kod SKYACTIV-D dizel motora u modelu CX-5. Katalitički konvertor je sada direktno povezan sa motorom i dostiže 30–50% smanjenja potrošnje platinijumskih grupa metala (PGM), uz očuvanje vrhunskih performansi.
![Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora](slike/vesti/20120605121245_photo_3.jpg)
Druga nagrada dodeljena je za dva revolucionarna proizvoda u oblasti tehnologije unutrašnjeg sagorevanja. Grupa Mazdinih inženjera uspela je da ostvari odnos kompresije 14:1 – najviši do sada u oblasti automobilske tehnologije kod benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem - SKYACTIV-G. Nagrada se odnosi i na veću efikasnost, odnosno smanjenu potrošnju goriva zahvaljujući redukciji mehaničkog trenja.
Mazda