Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci
Dvadesetak dana nakon svetske premijere na sajmu automobila u Ženevi, Volvo V40 je stigao i do naših suseda. Za regionalnu promociju ovog veoma važnog modela za švedsku kompaniju, Volvo je izabrao terasu hotela Regent Esplanade u Zagrebu. Automagazin portal je prisustvovao na ovoj manifestaciji, i prenosimo vam naše utiske i fotografije...
Automobil su predstavili Loic Claude, regionalni direktor Volvo-a za Jugoistočnu Europu i Davor Ričković, "produkt menadžer" za isti region.
Novi Volvo V40 donosi seriju inovacija. Najpre treba istaći da je, i pored svoje oznake, koja se ranije odnosila na karavan, novi Volvo V40 premium hatchback. Njegovi glavni konkurenti su nova generacije nemačkih modela Audi A3, Mercedes-Benz A-klasa i BMW serije 1. Prvi utisci su veoma pozitivni, Volvo V40 izgledao veoma atraktivno i dinamično, a kao što je rekao gospodin Davor Ričković, u isto vreme se i smeši.
Dizajn
Sa dizajnerske tačke gledišta, Volvo V40 izgleda kao skraćeni V60. Prednji deo je zadržao duže prevese, a skraćeno je međuosovinsko rastojanje i zadnji prevesi. Dizajneri su se odlučili da mu podare odvažnije linije, posebno one na zadnjem delu automobila. Treba istaći i da automobil uživo izgleda još dinamičnije, jer fotografije teško mogu dočarati "igru" glatkih i zakrivljenih površina i oštrih ivica. Dinamičan izgled autombila podržavaju i snažni bokovi, koji se prostiru iznad prednjih i zadnjih blatobrana. U sportske bočne linije, savršeno se uklapaju nizak prednji deo, diskretna ispupčenja na "haubi", niska široka maska hladnjaka, prednja svetla koja zadiru duboko u bokove automobila, kao i "zadnjica" tipa Monica Belluci, sa izraženo zakošenim staklom i uzdignutim zadnjim branikom.
Enterijer
I enterijer Volva V40 je varijacija na temu S60/V60, a među najmarkantnije razlike spada dvostuki ventilacioni otvor na centralnoj konzoli. Ono što smo u kratkom upoznavanju sa Volvom V40 mogli zaključiti, jeste da su ključni ciljevi u razvoju enterijera bili ergonomija i komfor. Intstrument tabla je potpuno digitalizovana, i nudi tri režima rada - sportski, elegantni i eko, kojima se menja i boja grafike instrumenata. Dominantan kružni pokazivač, može biti brzinomer ili pokazviač broja obrtaja sa digitalnim brzinomerom. I V40 je zadržao karakterističan tanak središnji "tunel". Napred ima sasvim dovoljno mesta i za korpulentnije "članove posade", a prostor za putnike na zadnjim sedištima je veoma sličan onom u nemačkim konkurentima (unutrašnja širina od 145 cm je veća od proseka).
Motori
Pod haubom dišu novi motor iz serije VEA (Volvo Environmental Architecture). Ponuda benzinskih motora počinje verzijom T3, koja je opremljena 4-cilindarskim turbo motorom zapremine 1,6 litara (150 KS i 240 Nm). Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu vožnje, troši 4,8 l/100 km. Sledi verzija T4, koju pokreće isti agregat, ali od 180 KS i 270 Nm. Švedska kompanija je potvrdila i T5 agregat, koji razvija maksimalnu snagu od 187 kW (254 KS, 400 Nm!), sa kojim V40 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 6,7 sekundi. Naravno, tu su i dizelske verzije D3 i D4, koje pokreće turbodizel motor zapremine 2.0 litra. Verzija D3 razvija snagu od 150 KS i maksimalno obrtni moment od 350 Nm, a verzija D4 ima 177 KS i 400 Nm!
Svetski novitet - vazdušni jastuk za pešake
Automobili marke Volvo poznati su po vrhunskoj bezbednosti i po naprednim tehnologijama iz ove oblasti, a izuzetak nije ni najvnoviji predstavnik ove švedske marke - hatchback V40. Vazdušni jastuk za pešaka se aktivira u situaciji, kada senzori u prednjem braniku detektuju kontakt između automobila i pešaka. U toj situaciji se podiže zadnji deo "haube", odakle izlazi naduvan vazdušni jastuk. Vazdušni jastuk ima oblik slova "U" i pokriva oblasti ispod haube i jednu trećinu vetrobranskog stakla i "A" stub, što možemo videti i na zanimljivoj animaciji:
Pomenuti sistem u Volvu V40 spada u pasivne sisteme bezbednosti, a šansu da do kontakta između pešaka i vozila dođe, minimalizuje sistem Pedestrian Detection sa funkcijom Full Auto Brake. Za raspoznavanje pešaka, sistem koristi specijalni radar, smešten u masku hladnjaka i kameru instaliranu u unutrašnji retrovizor. Radar detektuje da li se nalazi nešto ispred automobila i na kolikoj udaljenosti, a kamera raspoznaje o kakvom se objektu radi. Sistem može da detektuje osobu višu od 80 centimetara.
Očekivanja
Volvo očekuje godišnju prodaju od približno 90.000 primeraka novog modela V40. Automobil je prvenstveno namenjen evropskim kupcima, odnosno čak 85 odsto proizvedenih primeraka namenjeno je tržištu Evrope. Najveća pojedinačna tržišta su Velika Britanija, Nemačka, Švedska, Francuska, Belgija, Italija, Holandija, Španija, Japan, Kina, Švajcarska i Australija. Proizvodnja u fabrici Ghent u Belgiji počinje u maju ove godine.
Volvo V40 u salone u Srbiji stiže u septembru mesecu.
Fotografije sa jučerašnje promocije, možete pogledati klikom na LINK.
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal